Mètode: aprenentatge actiu

En aquest projecte centrat en l’Edat Mitjana hem treballat seguint una metodologia de treball cooperatiu de manera que els alumnes que els alumnes havien d’adoptar diferents rols i fer la seva planificació del treball amb un calendari per tal d’assolir les tasques fixades.

Els grups de treball eren heterogenis de manera que els alumnes s’ajudaven els uns als altres a crear uns productes finals (escut heràldic, bestiari, cartell de la pesta negra, recepta medieval, mercat medieval, propaganda medieval) seguint la metodologia centrada en tasques. El fet de mostrar uns productes finals també a l’exposició fa que els alumnes vegin que van assolint els objectius i dóna un sentit a tot el projecte i fomenta l’autoestima.

Hem intentat realitzar activitats en què els alumnes puguin desenvolupar les diferents habilitats cognitives, per tal d’arribar a un coneixement d’ordre superior amb la creació dels productes finals seguint la piràmide revisada de Bloom, 2001. D’aquesta manera els alumnes havien de predir, imaginar, inventar i crear els seus producte finals per tal d’assolir els objectius plantejats.