Invents per una societat més sostenible

El dia 13 d’abril es va fer una activitat amb els i les alumnes de tercer per treballar i connectar el projecte dels invents amb la sostenibilitat, havien de plasmar en un dibuix com s’imaginaven que haurien de ser les ciutats d’aquí a cinquanta anys per ser sostenibles.

La primera part d’aquesta activitat va consistir en un debat i reflexió sobre el que significa la sostenibilitat, es va parlar de quin model de ciutat tenim actualment: funcionament, organització, impactes sobre el medi. Vam valorar els aspectes positius i els negatius, i a partir d’aquí es van fer propostes de com haurien de ser les ciutats del futur per tal de ser sostenibles. També es va intentar que sortissin propostes noves i creatives a partir del treball previ que s’havia fet sobre els invents.

A la segona part de l’activitat els i les alumnes havien de fer un dibuix, individualment, a on reflectir

totes aquestes idees que s’havien parlat. Quines solucions hi veien ells i elles perquè les ciutats del futur fossin sostenibles? Podien pensar o inventar algun sistema per tal d’aconseguir aquesta fita?