Una nova metodologia

La finalitat de qualsevol projecte a l’aula és organitzar el treball per aconseguir que els alumnes siguin els protagonistes i fer-los responsables del seu propi aprenentatge.
Hem donat l’oportunitat de triar als nostres alumnes quins serien els temes més interessants a tractar o quins dels treballats anteriorment els han deixat amb ganes de saber-ne més. Després de parlar i fer pluja d’idees van considerar oportú treballar de manera més exhaustiva els invents.

Després d’uns dies de reflexió tothom va apuntar en un paper quines activitats o temes serien interessants a tractar durant el projecte. Finalment van sortir un total de 15 activitats amb temàtica molt diferent on tindríem oportunitat d’aprendre moltes coses, per exemple, el descobriment de la roba i com va canviar les nostres vides, el paper de la dona com a inventora, els transports (invenció de la roda o el cotxe), etc.

Per començar a estructurar una mica el tema, s’ha creat un mural gegant a classe on tots els alumnes poden observar sempre que ho considerin oportú quines són les curiositats respecte al tema, quines coses ja sabien i quines estan aprenent de noves. Així cada vegada que treballem el projecte recordem en quin punt estem i fins on volem arribar.

També han decidit entre tots com volen treballar el projecte, estan acostumats a treballar de manera molt individual, per aquest motiu han decidit que la majoria de tasques siguin en grup, ja que d’aquesta manera poden millorar aspectes com la negociació, valors de respecte, solidaritat i democràcia. Amb aquestes premisses sempre presents, han decidit entre tots els nens i nenes, quines activitats realitzaran i quina és l’organització més adient per portar-les a terme. De les 15 activitats que s’han plantejat de manera inicial s’ha organitzat al grup de la següent manera:

Distribució 25 alumnes per realitzar activitats del projecte “Els invents”