QUÈ ÉS AQUEST “PUNT”? (Planificació del projecte)

Previ a la realització del projecte, l’escola es va omplir de “punts negres” de diferents mides per provocar curiositat als nens i nenes.

Aquests punts  que, durant una setmana, van poder ser observats i comentats, van suggerir el treball per projectes a cada un dels cicles.

A Educació Infantil, per exemple, van sorgir el treball de “Les rodones”, “Els Pirates” i “Les cares dels nens del món” i les “Emocions”.

A Cicle Inicial les propostes van ser “El joc de les dames” i “L’ou de xocolata”.

A Cicle Mitjà es va treballar el tema de “L’Univers”.

I, finalment, a Cicle Superior, les propostes van ser “La xocolata” i “Les il·lusions òptiques”.

CICLE INICIAL:

Una setmana abans de la implementació del projecte, vam dedicar les sessions d’exclusiva per començar a planificar-lo. Vam revisar el full de ruta, incidint especialment en l’apartat de planificació i d’avaluació.

Vam decidir l’organització del temps ( disposant de totes les hores necessàries sense fraccionar l’horari), grups( barrejant els dos cursos del mateix nivell i fent tres grups de treball formats per equips de quatre) i mestres ( tres mestres a cada nivell). Van desaparèixer les àrees i, segons els interessos dels alumnes, les vam treballar de forma globalitzada i competencial.

L’organització temporal va ser molt positiva per la realització de les diferents activitats.

Pel que fa a l’organització dels nivells en tres grups de treball, també la valorem molt satisfactòriament ja que, treballar en grups més reduïts, va facilitar l’atenció més individualitzada i el control de les activitats.

El disposar de més mestres, a més, va millorar l’atenció, acompanyament i avaluació del procés dels alumnes.