Els grups s’han format mantenint l’organització de l’aula: distribució en 5 grups de 4 alumnes i un grup de 5. A partir de la presentació de l’activitat, ells mateixos s’han autogestionat i s’han distribuït les tasques:
- Comprovar i repartir la quantitat exacta que li corresponia a cada alumne per cada litre de suc (a parts iguals) utilitzant un got medidor. Expressar-ho en les unitats de mesura de líquids: l, cl i ml. (petit grup)
- Buscar arguments/raons del perquè no es poden portar sucs a l’escola. Ampliar vocabulari a partir de les experiències aportades pels alumnes: diabetis, glucosa, insulina i pàncrees. (gran grup)
- Investigar i aportar dades del sucre contingut en sucs envasats de préssec, pinya, taronja i poma, de diferents marques comercials. (individual)
- Realitzar una taula de dades per recollir i comparar els resultats obtinguts. (gran grup)
- Agafar el valor més petit d’aquesta taula (quantitat de sucre per cada 100 ml) (petit grup)
- Mesurar en un bàscula, la quantitat de sucre d’aquest valor mínim i diluir-la en 100 ml d’aigua, tastar i opinar sobre la sensació del gust. (petit grup)
- Visionar i analitzar spots publicitaris de diferents marques comercials de sucs. (gran grup)
- Visionar el vídeo sobre l’elaboració del suc de taronja en una fàbrica. (gran grup)
- Analitzar la piràmide dels aliments i veure quin lloc ocupen. (gran grup)
- Creació d’espots publicitaris per potenciar el consum de fruita natural i reduir el consum de sucs envasats. (petit grup)
La intenció primera és conscienciar l’alumnat de la importància de controlar l’excés de sucre, seguint hàbits saludables d’alimentació, alhora que s’amplien i es posen en pràctica coneixements matemàtics, lingüístics, coneixement del medi, TAC.
L’espai que s’ha utilitzat per compartir el procés, dubtes, intercanviar idees, etc ha estat l’aula ordinària i l’aula TAC.