LES EMOCIONS. AVALUACIÓ

IMG_8617L’avaluació del projecte es porta a terme mitjançant les produccions fetes pels alumnes, l’observació diària a l’aula i en les aportacions dels nens referent a com es senten davant de situacions diverses en què es troben.
En tot moment, els nens intervenen en la seva pròpia avaluació ja que s’enfronten en exterioritzar el què els passa i aprenen a resoldre els conflictes de forma assertiva.
A més a més, com a cloenda del projecte, el grup-classe elabora un mural on es mostren diferents emocions. Aquesta activitat fomenta que els alumnes enriqueixin el seu propi coneixement.

El finalitzar el projecte, els alumnes han de ser capaços de:

– Identificar en si mateix les emocions, sobretot de l’alegria i la ràbia.
– Identificar en els altres les emocions, sobretot l’alegria i la ràbia.
– Començar a autoregular les pròpies emocions.
– Expressar i saber comunicar els sentiments, emocions o necessitats.
– Gaudir de l’expressió plàstica i de la música com a mitjans per expressar estats d’ànim.
– Iniciar-se en el treball en grup.
– Resoldre els conflictes de forma assertiva i col·laborar a crear un ambient favorable.
– Converses i diàlegs diaris sobre els continguts de la unitat. – Valorar les produccions pròpies i dels altres.

QUIN RECURS D’AVALUACIÓ UTILITZEM?
L’equip docent utilitza diversos instruments d’avaluació, com:
– Les aportacions orals dels alumnes, fomentant la comunicació i el llenguatge.
– L’observació directa dels alumnes i les seves pròpies actuacions.
– El dossier de feines individuals de cada alumne.
– El racó de gestió d’emocions.