El tipus d’activitats que van sorgint permeten diferents tipus d’agrupacions: de resolució individual, per parelles i petits grups. En la majoria de les tasques, l’alumne té la llibertat de poder triar quin tipus d’agrupament prefereix.
El propi grup s’organitza pel que fa a les tasques i a la recerca i el mestre marca el temps.
Els tipus de tasques que poden sorgir són:
- Triar el recorregut / itinerari
- Buscar informació de cada lloc per on passen
- Veure com es pot arribar a cada lloc
- Dissenyar un itinerari factible.
A partir del disseny de l’itinerari aniran sortint tots els continguts que connecten amb les diferents àrees d’aprenentatge.
Per tal de facilitar als alumnes la tasca de recerca estaran a la seva disposició durant tot el procés les eines tecnològiques de les que disposa el centre (processadors de texts, càmeres, tablets, ordinadors, internet…).
La recerca que fan els alumnes parteix de la pregunta inicial i el treball es pauta més o menys en funció de l’autonomia de cada grup de treball.
D’aquesta manera, el projecte pot derivar en moltes recerques diferents depenent dels interessos de cada grup.
A cada una de les sessions, s’aniran donant consignes obertes depenent de les necessitats i interessos dels grups. En acabar la sessió es posen en comú els aprenentatges realitzats i es poden compartir idees i dubtes, per autoavaluar-se, coavaluar-se…
La projecció exterior anirà en funció de la qualitat del procés. Es pot fer exposant a d’altres classes, exposicions a l’escola, ràdio municipal, blog de l’escola…
El paper del professorat és bàsicament ser conscient de quines són les competències que volem assolir a partir d’aquell projecte.
Recollir i reconduir les propostes dels alumnes, si s’escau, per tal que el treball que s’elabori, estigui encaminat a assolir tots els objectius i competències proposades.
Facilitar informacions diverses o suggerir qüestions que els encamini cap a la reflexió i els faci ampliar el seu punt de vista, incloent-hi aspectes bàsics del tema que s’està treballant.
Podem concloure dient que el paper del docent és el de ser de guia i acompanyant.