Al llarg de tot el projecte emprarem LA RECERCA de diferents maneres:
– Recerca digital: Tauletes digitals i ordinadors.
– Recerca a la Biblioteca (escolar i del poble): Consulta de material sobre paper: llibres il·lustrats i autobiografies, contes, enciclopèdies…
– Recerca des de casa (enigmes): Petites recerques familiars des de casa de la vida i obra de l’autor.
Activitats artístiques: converses sobre les obres, comparativa entre pintures i èpoques, fer reproduccions-còpia, analitzar el color, les formes geomètriques, línies, figures, abstracció, realisme, creacions pròpies…
Exemples
reproducció:
les formes geomètriques:
Introduirem vocabulari i ajudarem a l’alumnat a aprofundir sobre aquells aspectes, purament personals i sensorials, que proporciona l’art sobre l’individu.
Les aportacions dels infants es portaran a terme en una posada en comú, en gran grup, a fi i efecte d’aconseguir una conversa fluida i espontània.
El nou saber s’afegirà per escrit o en imatge al mapa conceptual que construïm entre tots a l’aula. Si s’escau, s’enregistrarà en vídeo o àudio, per tal de difondre la informació a la resta de la comunitat educativa, mitjançant el bloc escolar. També oferirem petites exposicions orals a d’altres nivells.
Les aportacions voluntàries de les famílies s’exposaran en una cartellera fora de l’aula.
Es promou el treball cooperatiu i la implicació de les famílies al llarg de tot el projecte.