GESTIÓ DE L’AULA I METODOLOGIA
El primer que vam fer va ser crear un espai al vestíbul del pavelló d’infantil de l’escola. Aquest espai, a la vista de tothom pretén involucrar al màxim als membres implicats al projecte: alumnes, famílies i mestres. En aquest espai ens trobem per compartir coneixement, per exposar el coneixement i per mostrar tot el material relacionat.
És en aquest espai on compartim la informació. Cada alumne ha hagut de desenvolupar una investigació i ha estat encarregat de transmetre els coneixements als seus companys i als mestres implicats.
S’han fet grups dels alumnes que treballen una mateixa qüestió i hem programat una exposició setmanal al llarg del trimestre, de manera que el mateix dia s’exposi, amb les seves variants, la mateixa pregunta.
- En una primera sessió es va intentar situar als alumnes, quin és l’origen de la xocolata? Sense especificar més, els integrants d’aquest grup van informar que el cacau prové d’un arbre, que és una llavor, i gràcies a les aportacions familiars, la vàrem poder tocar, olorar i fins i tot, tastar També van situar al globus terraqüi els països d’origen.
- En una segona exposició, els infants ens vam informar de com es fa i on es trasforma, el procés d’elaboració i els ingredients que s’afegeixen. Vam poder olorar, tocar i tastar cadascun d’aquests ingredients de manera individual.