Des de l’escola vam complementar la informació aportada pels alumnes amb activitats que van permetre la manipulació i l’experimentació:
- Una “fondue” de xocolata feta per nosaltres mateixos, combinada amb unes fruites.
- Expressió plàstica i artística amb diferents tipus de xocolata: desfeta, sòlida, en pols…
- Grafisme i manipulació directa amb xocolata el pols.
- Cançó i dansa “La xocolata, estava molt calenta” que permet gaudir de la música i treballar l’esquema corporal d’una manera molt lúdica.
Les activitats i els conceptes treballats quedaven recollides en tasques individuals que al finalitzar el projecte formen part de l’àlbum trimestral, per poder compartir el coneixement amb les famílies.
També vam complementar la informació amb llibres d’informació, que van passar a formar part de la nostra biblioteca d’aula, vídeos sobre la procedència i la transformació i imatges de l’arbre i de les panotxes del cacau, ja que és impossible veure aquests elements en el nostre hàbitat natural.
Al disposar d’un espai extern a l’aula i accessible diàriament per les famílies, la transmissió sobre el que anem aprenent es comparteix de manera molt natural, instintiva i amb il·lusió. Els infants surten de l’aula amb l’ emoció de compartir els nous aprenentatges, i aquesta emoció forma part de l’avaluació formativa.
Donat que des de l’inici del projecte s’ha creat aquest espai extern a l’aula i d’accés lliure a les famílies, s’ha obert la possibilitat de tenir derivacions no previstes segons els interessos dels alumnes i de les seves famílies, com que els infants vinguin “disfressats” per fer les seves exposicions, comptar amb matèries primeres amb les que no comptàvem: llavors de cacau reals, mantega de cacau, cacau en pols en diferents percentatges de cacau. Les famílies s’engresquen molt si poden viure el procés amb els seus fills.