DEFINICIÓ DEL PRODUCTE FINAL
Els alumnes, amb la col·laboració de les seves famílies, han de respondre la pregunta que han escollit i ho poden ampliar amb tot allò que considerin oportú.
No hi ha un model únic de producte i cal dir que hi ha hagut famílies que de manera voluntària s’han posat d’acord, fora de l’escola, han investigat les preguntes i han aportat la documentació per grups.
El producte final treballat per cada alumne, el comparteix amb la resta del grup classe. Cadascuna de les aportacions ha col·laborat a augmentar els nostres coneixements sobre el tema escollit.
Els productes, tal i com es va suggerir a les famílies han tingut un component eminentment experimental i sensorial.
Els alumnes han gaudit amb el material aportat, des de llavors de cacau, passant per pols de cacau amb diversos percentatges de sucre, xocolates de moltes formes, colors i textures diferents i gràcies a aquest component experimental hem pogut comprovar amb els nostres propis sentits els gustos dels diferents tipus de xocolata i a què es deu. Els infants han pogut comprovar que el cacau, és originalment amarg i que és gràcies a la quantitat més o menys present d’ altres ingredients com el sucre, la llet, la mantega de cacau, fruites… que els agrada més o menys. I molt interessant, han pogut comprovar que hi ha gustos amargs que fins i tot poden agradar a certes persones. Tots els gustos són respectables. Fins i tot ens hem trobat amb alumnes que en determinats moments no volien tastar nous sabors, i s’ha respectat la seva decisió.
La xocolata que més ens agrada, generalment, és la més dolça, és a dir, la que té més sucre, hauríem de plantejar-nos en quina mida la consumim?
Els infants han relacionat els seus coneixements al voltant de les llaminadures (com ells diuen: xuxes) i han generalitzat aprenentatges, determinant que s’ha de prendre amb mesura, ja que el sucre no va molt bé per les dents.
Entitats externes
Durant el desenvolupament del projecte havíem de comptar amb la presència d’un mestre xocolater, amic d’una de les famílies, que de manera altruïsta ens venia a oferir els seus coneixements. Finalment i per motius de salut, no vam poder comptar amb la seva valuosa col·laboració.