Aprenem i relacionem nous aprenentatges…

PROCÉS D’IMPLEMENTACIÓ

Els alumnes fan la tasca d’investigació sobre la pregunta escollida i amplien la informació de manera voluntària  i lliure. La informació s’obtè inicialment a través de la col·laboració familiar i s’amplia a l’escola mitjançant llibres, contes, accés a la xarxa…

És observable com relacionen els coneixements que van adquirint quan s’expliquen els llibres que tenim a l’aula i són molt interessants les converses que es generen a l’hora de l’esmorzar, sobre el consum “responsable” de xocolates molt dolces, tipus “Nocilla” . Des del moment d’haver conegut de què està feta la xocolata més industrial, és freqüent sentir comentaris com: “La Nocilla, cada dia, no és molt bona… un dia… de tant en tant, és molt millor… “

Són en aquests moments, a posteriori, on es pot comprovar la transversalitat del coneixement.

Els alumnes s’autoregulen perquè durant el procés d’aprenentatge coneixen quins són els objectius a assolir  i són conscients de la raó per la qual es realitzen les activitats.

A partir de les respostes dels alumnes, els mestres preparem unes fitxes que resumeixen i s’adapten al nivell maduratiu del nen, per tal que puguin documentar el procés de manera individual. Documents que formaran part de l’àlbum que l’alumne s’emporta a final de trimestre.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *