Agrupament
Els alumnes estaven distribuïts en grups cooperatius i heterogenis (4-5 persones). Els grups van estar dissenyats per les tutores dels grups-classe que participaven en el projecte.
Organització
A l’inici de cada sessió es distribuïen els rols que havia de fer cada alumne:
- Secretari: apunta la informació del grup i elabora l’informe de seguiment del treball.
- Material: distribueix, organitza i recull el material necessari per la realització de les tasques.
- Mediador: procura mantenir un bon ambient de treball i intervé en la resolució de conflictes del grup.
- Portaveu: al final de cada sessió comunica al grup-classe els avenços realitzats, les tasques pendents i el funcionament del grup.
rols
Aquests rols es canvien periòdicament de manera que tots els alumnes, en acabar el projecte, hagin desenvolupat tots els rols.
Seguiment del treball
Cada sessió els alumnes completaven un full de seguiment del treball. En aquest document hi constava:
- El rol assignat a cada membre del grup.
- Tasques a realitzar. A l’inici de la sessió cada grup s’organitzava i establia els objectius i quines tasques s’han de completar durant la sessió.
- Tasques realitzades. Al final de la sessió els alumnes revisaven els objectius inicials i la feina feta durant la sessió.
- Tasques pendents. Els alumnes analitzaven quines tasques quedaven per resoldre i, si s’esqueia, es posaven deures per poder-les completar durant les sessions següents.
Full de seguiment del projecte