SETMANA MATEMÀTICA

12 DE MAIG,

DIA ESCOLAR DE LES MATEMÀTIQUES

 

L´any 2.000 va ser declarat per la UNESCO Any Mundial de les Matemàtiques, i es va instituir la celebració del dia 12 de maig com DIA ESCOLAR DE LES MATEMÀTIQUES per la Federació Espanyola de Societats de Professors de Matemàtiques ( FESPM).

La data triada per a aquesta celebració, 12 de maig, coincideix amb la del naixement del matemàtic Pere Puig i Adam , que va ser l´iniciador de la didàctica de les matemàtiques al nostre país, i que va nàixer el 12 de maig de 1900.
Amb ell es va donar inici a la renovació de l´ensenyament de les Matemàtiques a Espanya. Des d´aquell moment, cada any s´ha celebrat aquest dia relacionant les màtemàtiques amb altre àmbit del coneixement.

 

Per celebrar-ho a la nostra escola hem preparat tot un seguit d’activitats del 8 al 14 de maig i que anomenem setmana matemàtica; emmarcada dins del projecte interdisciplinari del curs:

“LES MATES NO SÓN UN PROBLEMA”

Al passadís hi tenim el MÀTIC, el personatge matemàtic de l’escola que ens anima a participar en les diferents activitats matemàtiques que s’organitzen a l’escola.
Activitats generals:
Implicació de les famílies:
QUÈ ENS DIUEN ELS NÚMEROS? Cada família tria un número i n’explica el motiu. Exposició al passadís de l’entrada.
FOTOS MATEMÀTIQUES. Fem fotos de l’entorn proper relacionades amb les matemàtiques (geometria, mesures, algorismes, numeració…) i hi posem un títol. S’exposaran a la cartellera gegant del 1r pis.
Tots els nivells:
ABECEDARI MATEMÀTIC
L’anirem completant entre tots els cicles (de P-3 a 6è) amb paraules relacionades amb les matemàtiques.
EL RACÓ DELS ENIGMES MATEMÀTICS
Els hauran de resoldre; podran comprovar si l’han encertat aixecant una solapa on hi ha la solució amagada.
MATEMÀTICS CATALANS
CITES I FRASES MATEMÀTIQUES CÈLEBRES
L’ARBRE DELS POEMES MATEMÀTICS
DITES MATEMÀTIQUES
Es penjaran al passadís per poder-les llegir i comentar-ne el significat.
EXPOSICIÓ DE LLIBRES i CONTES MATEMÀTICS
L’HORA DEL CONTE MATEMÀTIC
BIBLIOPATI MATEMÀTIC
ESMORZARS MATEMÀTICS
CARTELLERES AULES/CICLES
Cada nivell i/o cicle decorarà les cartelleres amb diferents temes relacionats amb les matemàtiques, jocs d’estratègies, escacs, enigmes, roda de cançons numèriques, rodolins dels números, contes que tenen números al títol…
2na firaMÀTIC: 14 de maig
Al pati de l’escola
MATÍ:

JOCS DE MÀGIA I UN TALLER DE MÀQUINES DE CÀLCUL DE PAPER amb el matemàtic Lluís Segarra.  

Hi aniran passant en diferents grups: EI, CI-3r i 4t-CS
Simultàniament:
*Durant el matí en una pantalla del passadís del 1r pis s’aniran projectant IMATGES D’IL•LUSIONS ÒPTIQUES per poder-les visionar per cicles.
*També cada nivell i/o cicle realitzarà activitats diverses, jocs d’estratègies, de taula, escacs, …
TARDA: 2na firaMÀTIC
Al pati de l’escola.
Educació infantil:
Tallers internivells: 5 grups d’alumnes (P3-, P-4 i P-5 barrejats) i 5 tallers diferents amb una mestra responsable de cada un. Els grups aniran passant per tots els tallers.
Tallers:
Dòmino, bitlles, classificació de figures geomètriques en una taula, joc de construccions amb capses i laberint i sèries.
Educació primària:
Hi hauran 12 jocs/tallers (1 mestre/a responsable en cada un) i 12 grups d’alumnes intercicles (de 1r a 6è). Aniran passant per tots els jocs/tallers.
Tallers:
Memory de monedes, escacs amb un tauler gegant, tangram gegant, construccions amb ampolles de colors i cartolines,
problemes d’estratègies, troba el quadrat, problema representat, 3 en ratlla, connecta, sudoko, joc de les mesures i dòmino d’enigmes.
PENJAREM FOTOS DE LES ACTIVITATS I TALLERS.

 

 

Quant a M Dolors Foguet, responsable biblioteca

Hola companys, Em dic M Dolors i sóc la responsable de la biblioteca Josep Vallverdú de l'escola Martí Poch. M'agrada molt llegir i fer descobrir als meus alumnes el món que s'amaga dins els llibres.
Aquest article s'ha publicat dins de General i etiquetat amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *