Neva!

El passat dimecres, 28 de febrer, va passar una cosa insòlita per aquestes terres: va nevar!

Tothom estava al cas que hi havia una onada de fred i que era possible que nevés. El dia anterior havia nevat a altres zones de Catalunya afectant el trànsit, havent de tancar algunes escoles i posant en dubte la possibilitat d’oferir el servei de menjador escolar…

El dimecres, algunes persones es van aixecar desitjant veure el paisatge blanc i es van trobar que Begur no estava blanc… Encara!! Així que l’equip educatiu de la llar d’infants ens varem preparar per començar el dia com una jornada normal.

Però… Quan la primera educadora que va arribar a la llar d’infants va obrir el portal, la il·lusió de la neu es va tornar a il·luminar: va començar a nevar!! Eren dos quarts de 9 del matí i la neu encara no quedava al terra, tot just el mullava, però estàvem tant contents/es que no varem anar a les aules, ens vam quedar a l’entrada per poder veure l’ocasió des del vidre!

A poc a poc, la neu es va començar a veure al terra i, en acabar l’horari d’entrada a la llar d’infants, vam sortir un moment amb els nens i nenes! Varem deixar que la neu ens caigués una mica a sobre; varem veure com els flocs ens tocaven la mà, el cap i la cara; i miràvem com els flocs queien al terra, s’hi quedaven una estona i, finalment, el mullaven.

Les rutines diàries del matí (el “Bon dia” i l’esmorzar) també es varen fer a l’entrada. Era molt bonic veure com anava nevant i s’anava emblanquinant el pati!

Desprès del joc lliure, arribava el moment de dur a terme alguna activitat. Ja havia caigut prou neu com per agafar-la amb les mans i vam sortir una estoneta al pati a jugar!!!

No parava de nevar i, a poc a poc, les famílies venien a buscar els infants abans de l’hora habitual de sortida. A la llar, varem passar la resta del matí a l’entrada; jugant i veient com el pati i la muntanya amb el castell quedaven cada cop més blancs!

Varem tancar l’escola a la 1 del migdia i, al cap de poc, va començar a ploure. La pluja anava desfent la neu i així començava a acabar una jornada molt especial, plena d’alegria, de sorpresa, de descoberta, d’expectació… que esperem que no tardi tants anys a repetir-se!

Per acomiadar l’article, tot seguit us deixem un recull d’imatges que mostren la progressió del pati al llarg del matí. Esperem que us agradin!

Aquest article s'ha publicat dins de Curs 2017-18 i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Neva!

1. Carol diu:

Quin dia més emocionant. Les imatges les recordarem sempre! El pati tot blanc. quina passada!

2. Sònia diu:

Feu molta patxoca!!!! visca!!! molt xules
    gràcies de les fotos!!