ENDEVINALLA

Está en todas partes:
está en el cielo y en la tierra,
en el océano, en el pozo, en el río,
en el lago, en la taberna.
¿Qué puede ser?

Publicat dins de El nostre racó | Etiquetat com a | 7 comentaris

REFRANES INVENTADOS

En el proyecto “Què es veu des de la Mola?” hemos trabajado refranes del Sol. En castellano hemos buscado refranes y después nos hemos inventado algun refrán. Aquí los teneis para leer. ¡Esperemos que os gusten!

SI COMES MANZANA, VIDA SANA. Que quiere decir que si comes sano estarás sano. Adrià C.

Cuando el sol viene, un buen verano tiene. Jordi B.

Si no piensas, ¡no tienes recompensa! Maria

Hasta que no tengas media vida, olvídate de las cosas malas y vive la vida. Montse

En el ordenador puedes encontrar todo lo que quieras pero te puede dejar ciega. Jose

El mal tiempo es un buen momento. Jose

Reloj girando, hora pasando. SIGNIFICADO: el reloj va girando y la hora va pasando. Nil

Si tu leer, tener que entender. SIGNIFICADO: Si lees tienes que entender lo que lees y lo que dices (etc). Jordi R.

Si tu comer, tu crecer. SIGNIFICADO: Quiere decir que si tu comes, creces. Aitana

Si eres del Barça, Dios te da esperanza. Adrià G.

Cuando llueve el buen tiempo viene. Adrià G.

Publicat dins de Què investiguem? | Etiquetat com a | 3 comentaris

HEM PLANTAT FAVES!

A principis d’abril ja teníem l’hort preparat així que ja podíem plantar. A la nostra classe ens tocava plantar faves i a la classe de P5 també, així que les mestres van tenir la idea de plantar tots junts, 4t i P5. La idea ens va agradar tant als nens i nenes de 4t que vam preparar una presentació digital sobre les tasques a fer a l’hort per poder plantar, perquè nosaltres ja en sabem molt! Van venir els nens i nenes de P5 i els vam fer la presentació digital. Després vam fer grups barrejats de les dues classes i ens vam imaginar què creixeria d’aquelles llavors i vam fer el dibuix.

Ara ja estàvem preparats per plantar! Vam baixar a l’hort i vam començar a treure males herbes. Després vam fer els forats, vam posar-hi aigua i vam posar les llavors. Vam tapar els forats i vam regar molt bé. I a esperar a veure si creixen! Va ser molt divertit poder plantar amb els nens i nenes de P5!

A més, quan vam tornar de la Setmana Santa vam veure que ja havien sortit les faves i la planta ja comença a ser una mica gran!

Publicat dins de Què investiguem? | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

PROJECTE EL COS HUMÀ: PER QUÈ NECESSITEM MENJAR?

Abans de Setmana Santa vam acabar un projecte del cos humà, en concret sobre la digestió i l’alimentació saludable. És un projecte treballat des de diferents àrees: coneixement del medi, matemàtiques, llengua anglesa, catalana i castellana i educació visual i plàstica. Primer ens vam fer la pregunta: Per a què li serveix el menjar al nostre cos? I vam intentar fer un dibuix de què passava dins el cos amb el menjar i al final del projecte vam tornar a fer el dibuix i els vam comparar per veure tot allò après. Amb el nostre grup ens vam fer diferents preguntes sobre allò que volíem aprendre i vam parlar sobre allò que ja sabem.

Per començar a descobrir què passa amb el menjar dins el cos vam fer una sèrie d’experiments; alguns experiments feien una mica de fàstic, però eren molt interessants i vam riure bastant! Després, vam buscar informació per entendre millor els experiments fets i les conclusions a les què vam arribar. Llavors vam descobrir que menjar és molt important perquè ens aporta nutrients i per això necessitem seguir una alimentació equilibrada. Així que vam començar a fer un control de la nostra alimentació i ho vam comparar amb la piràmide de l’alimentació saludable. Després vam fer enquestes als nens i nenes de l’escola i també als mestres per saber com és la seva alimentació i vam representar les dades en unes gràfiques. Com que l’alimentació de tots i totes no és del tot saludable, vam decidir preparar uns menús en català i en anglès per anar a explicar-los a les classes; entre tota la classe vam elaborar uns menús equilibrats per tota una setmana (els podeu veure penjats a l’entrada de l’escola). Al final, amb tot el què vam aprendre, cada grup de treball va fer una maqueta explicativa de què passa quan mengem i per a què li serveix el menjar al cosa. A continuació podeu veure un vídeo amb l’explicació de les maquetes. Al final vam fer un mapa conceptual entre tots i totes per posar ordre a tots els nostres aprenentatges.

Després vam començar a treballar què és un text argumentatiu i vam escriure diferents textos d’opinió en català i castellà i finalment vam fer diferents debats relacionats amb l’alimentació; el debat final el vam fer amb les famílies, moltes gràcies per haver vingut i per les vostres aportacions!

Després vam començar a treballar les fraccions a partir dels aliments que ja havíem treballat. Ha estat un projecte on hem treballat moltíssim i alhora que hem après molt, també ens ho hem passat molt i molt bé!

Publicat dins de Entrem i sortim, Què investiguem? | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

RECOMANEM PEL·LÍCULES

Després de la Setmana Santa, ens hem tornat a trobar a la classe per començar el tercer trimestre! Hem aprofitat per explicar-nos què hem fet i també per recomanar-nos algunes pel·lícules que ens agraden. Aquestes són les pel·lícules recomanades:

Gremlins (recomanada per Lucas)
Calles de fuego (recomanada per Laura)
Yo, robot (recomanada per Montse)
Aragorn (recomanada per Adrià G.)
Matilda (recomanada per Abdelilah)
La història interminable (recomanada per Abdelilah)

Que ho passeu bé mirant-les!

Gremlins

Publicat dins de El nostre racó | Etiquetat com a | Deixa un comentari

EL JORDI BERMEJO VISITA PARÍS

El Jordi Bermejo, durant la setmana blanca, va viatjar a París, França. Allà van visitar la torre Eiffel i el Jordi, amb la seva família, va preparar un presentació digital sobre aquesta torre. El dia que vam veure la presentació digital, va venir la Nuri, la mare del Jordi, i ens va explicar moltes coses sobre la torre Eiffel; ho va explicar molt bé. La presentació digital que van preparar estava molt ben feta! A aquells que no hi han anat, els van entrar ganes d’anar-hi!

A continuació teniu la presentació digital i la música típica que ens van posar.

Publicat dins de El nostre racó | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

PREPAREM UNA FONDUE AMB PINXOS DE FRUITA

Aprofitant que cada mes ens arriba fruita i que estàvem treballant un projecte sobre l’alimentació saludable i la digestió, vam preparar un pinxos de fruita amb fondue de xocolata. Aquest projecte es treballava des de diferents àrees i en l’àrea d’anglès els nens i nenes van preparar la recepta i els ingredients necessaris per a fer aquest berenar. Un cop vam tenir la recepta llesta, vam rentar i tallar totes les fruites i les vam posar en uns pinxos. Llavors vam desfer xocolata i vam anar sucant els nostres pinxos a la xocolata desfeta….mmmm, què bo!!!!!

Mireu com van quedar les cares d’alguns i algunes després de menjar fruita i xocolata!

Publicat dins de Què investiguem? | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

PUGEM A LA MOLA!

El passat 1 d’abril vam anar d’excursió des de la masia del Dalmau fins a la Mola, pujant per la canal de Santa Agnès. Quina pujada que feia!!!

Aquesta sortida és el punt d’inici del projecte “Què es veu des de la Mola?”, on treballarem l’orientació i el relleu. Abans de fer la sortida, a la classe vam preparar-la i orientar-nos amb mapes del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac i amb brúixoles. A més, durant la sortida vam fer alguna parada per orientar-nos.

Abans de pujar a la Mola ens vam aturar per veure un forn d’obra. Vam parar a esmorzar a la cova de Santa Agnès, vam entrar a la cova i vam descobrir qui es creu que vivia abans allà. Una mica més amunt vam parar al Morral del Drac, i ens van explicar la seva llegenda. Quan vam arribar a dalt vam gaudir d’unes vistes espectaculars dels Pirineus, Montserrat, Montseny i els pobles i ciutats de la nostra comarca i d’altres comarques. La taula d’orientació que hi ha al cim de la Mola ens va ajudar a orientar-nos. Després vam entrar a veure l’exposició i l’esglèsia del monestir. Vam dibuixar la façana de l’esglèsia d’estil romànic i després vam dinar. Vam tenir una estoneta per jugar i just abans de baixar vam veure com arribaven pel Camí dels Monjos uns ases ben carregats. En un moment vam ser a baix!

Va ser una sortida cansada però molt bonica i divertida! Ens ho vam passar molt bé!

Publicat dins de Entrem i sortim, Què investiguem? | Etiquetat com a , | 2 comentaris

T’IMAGINES COM SERAN LES MÀQUINES EN EL FUTUR?

El tema de la setmana cultural d’aquest curs va ser EL FUTUR. Així ens vam començar a imaginar com seria el futur fent unes màscares de Carnestoltes basant-nos en la pel·lícula “Avatar”. En el trailer d’aquesta pel·lícula vam veure que hi havia robots i que algunes màquines havien evolucionat, així que vam començar a imaginar com serien les màquines en el futur.

Primer de tot, vam investigar com són les màquines, les diferències entre una màquina simple i una composta. També vam descobrir com funcionen les màquines i les diferents energies renovables i no renovables. Vam fer una mica d’història amb l’evolució en el temps de les màquines, per així poder imaginar-nos com serien en el futur. Vam fer alguns experiments per deduir i comprovar el funcionament d’algunes màquines, com un elevador de cotxes, i també vam construir algunes màquines com un cotxe eòlic. La sortida a l’exposició “Molles, engranatges i píxels. Tecnologies del joc” també ens va ajudar. Al final, després de buscar informació, llegir, conversar, provar i experimentar, cada grup de treball va fer el disseny d’una màquina del futur i la va construir. Ens van quedar molt xules i molt originals!!!

Ah! I també vam escriure uns contes en el projecte “Exploradors de biblioteques” sobre el futur!

Passarà de veritat tot el què ens vam imaginar del futur? Podrem viatjar amb cotxes o motos voladores? Podrem banyar-nos en una súper piscina amb ascensors i giratòria? Podrem imprimir persones bones amb una mena d’ordinador tàctil?…

A continuació teniu les fotos del treball realitzat i el vídeo de l’exposició de les màquines del futur!

Publicat dins de Què investiguem? | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

ESPECTACLE “CONTES DIBUIXATS”

Ahir dilluns 4 d’abril, vam anar a veure un espectacle promogut per el bibliobús. L’espectacle es diu “Contes dibuixats” i com el nom diu, són uns contes que l’Anna va explicant i el Subi va il·lustrant a la mateixa vegada. Va ser molt xulo perquè l’Anna ho explica molt bé i és molt divertida i també perquè el Subi dibuixa molt i molt bé! Estàvem ben encantats i encantades escoltant els contes i mirant els dibuixos!

Quan van acabar, els vam poder fer preguntes i ens van dir que els contes que havien explicat i dibuixat són contes que han fet ells i que els podem trobar al bibliobús i a les llibreries. Al final, ens van regalar els dibuixos que va fer el Subi!

Veure aquest espectacle ens ha anat molt bé per al projecte que vam fer “Exploradors de biblioteques” perquè hem pogut entendre encara millor la feina que fan els escriptors/es i els il·lustradors/es.

Publicat dins de Entrem i sortim | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari