Abans de Setmana Santa vam acabar un projecte del cos humà, en concret sobre la digestió i l’alimentació saludable. És un projecte treballat des de diferents àrees: coneixement del medi, matemàtiques, llengua anglesa, catalana i castellana i educació visual i plàstica. Primer ens vam fer la pregunta: Per a què li serveix el menjar al nostre cos? I vam intentar fer un dibuix de què passava dins el cos amb el menjar i al final del projecte vam tornar a fer el dibuix i els vam comparar per veure tot allò après. Amb el nostre grup ens vam fer diferents preguntes sobre allò que volíem aprendre i vam parlar sobre allò que ja sabem.
Per començar a descobrir què passa amb el menjar dins el cos vam fer una sèrie d’experiments; alguns experiments feien una mica de fàstic, però eren molt interessants i vam riure bastant! Després, vam buscar informació per entendre millor els experiments fets i les conclusions a les què vam arribar. Llavors vam descobrir que menjar és molt important perquè ens aporta nutrients i per això necessitem seguir una alimentació equilibrada. Així que vam començar a fer un control de la nostra alimentació i ho vam comparar amb la piràmide de l’alimentació saludable. Després vam fer enquestes als nens i nenes de l’escola i també als mestres per saber com és la seva alimentació i vam representar les dades en unes gràfiques. Com que l’alimentació de tots i totes no és del tot saludable, vam decidir preparar uns menús en català i en anglès per anar a explicar-los a les classes; entre tota la classe vam elaborar uns menús equilibrats per tota una setmana (els podeu veure penjats a l’entrada de l’escola). Al final, amb tot el què vam aprendre, cada grup de treball va fer una maqueta explicativa de què passa quan mengem i per a què li serveix el menjar al cosa. A continuació podeu veure un vídeo amb l’explicació de les maquetes. Al final vam fer un mapa conceptual entre tots i totes per posar ordre a tots els nostres aprenentatges.
Després vam començar a treballar què és un text argumentatiu i vam escriure diferents textos d’opinió en català i castellà i finalment vam fer diferents debats relacionats amb l’alimentació; el debat final el vam fer amb les famílies, moltes gràcies per haver vingut i per les vostres aportacions!
Després vam començar a treballar les fraccions a partir dels aliments que ja havíem treballat. Ha estat un projecte on hem treballat moltíssim i alhora que hem après molt, també ens ho hem passat molt i molt bé!