Joc matemàtic: Els alumnes esportistes

Al Cicle Superior d’una escola hi practiquen esport 60 alumnes. El 55 % juguen a futbol, el 24 % juguen a bàsquet i el 6 % es dediquen a la natació. Quants alumnes juguen a tennis?

PODEU CONTESTAR FINS EL 28 D’ABRIL A LA NIT. ÉS MÉS FÀCIL DEL QUE SEMBLA.

8 thoughts on “Joc matemàtic: Els alumnes esportistes

1. arni

Juguen a tennis el 15% dels alumnes de la classe que hi son 9 alumnes.
    Ho he sabut per la famosa regla de 3 de la Claudia.
    Primer he multiplicat al 6 per 60 i el resultat l’he dividit per 100, per saber el número de nens que feien natació i així successivament amb la resta d’esports.
    I el mateix amb el 15% dels alumnes que fan tennis i despres el resultat de tots els percentatges els he sumat per comprovar que sumaven el 100% de tots els alumnes.
    També he sumat el numero d’alumnes que sortien de cada esport per comprvar si donaven 60 alumnes.
    I m’ha sortit correcte.

2. Eloy Post author

Alicia i Arnau felicitats per la resposta. No hi havia prou dades per respondre, però com a màxim eren 9 els que podien fer tennis.
    Jose, no es preguntava el percentatge, sinó el nombre d’alumnes. Més sort la propera vegada.
    JOC FINALITZAT.