ELS OCELLS

Si voleu continuar amb l’activitat feta a classe per conèixer els ocells del nostre entorn, aquí teniu l’enllaç.

ocell

CIM D’ÀLIGUES

Els  alumnes de 2n de cicle inicial de l’escola hem  anat d’excursió al Cim d’Àligues. Ens ha agradat molt poder aprendre tantes característiques de les aus. I , més tard, poder veure com era el seu vol en directe quan ens passaven per damunt el cap. Ha estat espectacular!

I, a la tarda, després de dinar hem fet una gimcana. Ens ho hem passat ‘pipa’ i hem après molt!

Publicat dins de 2n, Medi, Projecte | Deixa un comentari

DIBUIXEM L’ESQUELET

Com ja sabeu, els nens i nenes de 2n estem estudiant l’esquelet i unes de les activitats que hem fet és dibuixar-lo amb pintura. Aquí podeu veure les nostres produccions.

CANÇÓ DE L’ESQUELET

Hem començat a estudiar l’esquelet i aquí tenim una divertida cançó per aprendre.

Si els ossos vols saber, la cançó et cantaré
que del cap fins als dos peus, va viatjant per l’esquelet
Són els 6 ossos del cap, el frontal i els parietals,
temporals i occipital, el nasal i el maxil·lar.
De la pelvis fins al peu, fèmur, tíbia i peroné;
Des del cap fins al coxal, la columna vertebral.

L’húmer és un os del braç, que té el colze al final;
Radi i cúbit van després, i arriben al canell.
I les costelles al tronc guarden els pulmons i el cor,
I amb l’estèrnum al davant es mouen en respirar.
De la cama no ho he dit, que la ròtula és al mig,
Tars i carps i metacarps, els ossos de peus i mans.

A l’espatlla hi trobareu que l’omòplat hi va bé,
I per moure tot el braç la clavícula al davant.

Ara que ja els he dit tots pots aprendre la lliçó.
Tant si vols com si no vols, aquí acaba la cançó.

El Devorallibres ja està aquí

baixaEl passat dijous dia 26 de gener va començar el concurs lector de les biblioteques de Sabadell, El Devorallibres, enguany és la cinquena edició i arriba plena de sorpreses i novetats. És un concurs que pretén fomentar el gaudi per la lectura de manera lúdica entre els infants de 7 a 12 anys que utilitzen el servei de Biblioteques Municipals de Sabadell.

L’objectiu del concurs és convertir-se en devorallibres, conèixer un munt d’històries diferents i personatges fantàstics. Si s’arriba als 60 punts (6 lectures, cada lectura suma 10 punts) es podrà participar al sorteig de premis que es duu a terme a la festa final del Devorallibres. Cada nen/a pot fer dues participacions, o sigui 120 punts, un cop assolida la fita pot continuar llegint, els punts se li sumen però no acumula més participacions al sorteig.

Poden participar nens i nens nascuts entre l’any 2004 i el 2009 (de 2n de primària a 1r d’ESO) i s’estableixen dues categories de concursants que ens marquen les lectures que poden fer, tot i que poden llegir llibres de nivell superior.

• Categoria gomet vermell (I** contes per a nens i nenes de 7 a 10 anys)
  • Categoria gomet verd (I*** narracions a partir d’11 anys)

En el moment de fer la inscripció se li lliura al nen/a un passaport de lectures que ha d’anar omplint a mesura que llegeix els llibres, el full d’instruccions i també un full de recomanacions.

• Dijous 26 de gener – Inici del concurs i de les inscripcions
  • Dissabte 18 de març – Data màxima d’inscripció
  • Dissabte 6 de maig – Data màxima per sumar punts
  • Dissabte 27 de maig – Festa final del concurs a la Biblioteca Vapor Badia
Publicat dins de 2n, Castellano, Català | Deixa un comentari

MUSEU EGIPCI

La setmana passada els nens i nenes de 2n van anar al Museu Egipci de Barcelona. A dins al museu vam fer dues activitats.

Vam realitzar un taller de momificació, on vam poder conèixer aquest procés que els antics egipcis utilitzaven. També van donar una volta pel museu i una monitora ens anava explicant històries per entendre com vivia aquesta civilització. Vam aprendre molt i ens van quedar ganes de saber-ne més!

Aquí teniu algunes imatges que il·lustren la visita.

dscn1567-1

Publicat dins de 2n, Sortida | Deixa un comentari

JOGUINES PER COMPARTIR

Mireu que bé ens ho vam passar jugant amb els amics i amigues de l’escola.

Publicat dins de 2n, Tutoria | Deixa un comentari

ANIMALS IMAGINARIS

baixa

Publicat dins de 2n, Plàstica | Deixa un comentari

AQUÀRIUM DE BARCELONA

El passat dimarts  10 de gener, els nens i nenes de 1r. vàrem fer una visita a l’Aquàrium de Barcelona. Després d’esmorzar, els monitors ja ens estaven esperant per poder fer un recorregut pels diferents aquaris. Ens paràvem davant de cada aquari i allà ens explicaven coses interessants i curioses sobre els animals marins.

Quan vam acabar de fer la volta, ens van portar a un laboratori on vam poder fer un taller molt interessant: ‘Visc al mar i no sóc un peix’.

Després vam anar a dinar.

Ens ho vam passar molt bé i vam aprendre moltíssim!

images-1

Publicat dins de 1r, Medi, Projecte, Sortida | Deixa un comentari

TIÓ I AMBAIXADOR

L’últim dia del primer trimestre ha estat carregat d’emocions. De bon matí, hem cantar una cançó al Tió i ens ha cagat un regalet per cadascun de nosaltres.
Després d’esmorzar i anar al pati, ens ha visitat l’Ambaixador. Els nens i nenes de 1r. i 2n li hem cantat les nadales i els poemes que havíem après. Ah! També li hem pogut donar les nostres cartes perquè les faci arribar als Reis Mags d’Orient. Només ens cal esperar!

ambaixador

Publicat dins de 1r, 2n, Festes | Deixa un comentari