Videoconference

At last the videoconference was possible on Friday with 6A in Sabadell and 7y in Portsmouth and on Monday with 6B in Sabadell and 7x in Portsmouth.

We had some problems with the technology. The sound didn’t work well and we only could write (text) and watch (picture). The students chatted each other. One student wrote his name and asked for his friend in the other school. Then they wrote some questions and they tried to answer these questions. The Spanish students wrote in English and the English students wrote in Spanish.

Now they are writing some presentations e-mails each other, and some of them are comunicating by Messenger. We are waiting for some students to write their presentation e-mail. When are you going to write ? Don’t be lazy and shy, please. We would like to read your presentation.

You can read more in Catalan in the school website.

If you click the photo, you can see some photos about the videoconference.

Do you like it ? Can you write your opinion here, please.

5 thoughts on “Videoconference

1. jtorre17

Hola!

Us felicito per la feina ben feta tot i tenir les dificultats en el so. Heu fet realitat la proposta de trencar les parets de les escoles tot comunicant-vos amb escoles de fora i endegant un projecte. Impressionant aquesta iniciativa de continuar la comunicació amb els nous companys de “classe” que teniu ara.
    Ànims i fins aviat!

Josep Torrents

2. Jorge

Hello Ricard.

La videoconferencia va estar molt be, pero amb el microfon no s’escoltava.

Goodbye.

3. Paula.J

hello ricard!
    whats jtorre17?
    jeje..
    una cosa que ami el meu companys encara no m’ha enviat el correu
    Saluts: Paula

4. Ricard Post author

Hi Paula,

jtorre17 és un dels organitzadors d’aquesta activitat del yougcast. És la persona que ha portat endavant el projecte, ha proposat les activitats i ens ha posat en contacte amb les escoles.

Hi Jorge,
    Com bé ben dius, va ser una llàstima que no funcionés el so, però ja se sap la tecnologia a vegades falla. Malgrat tot, crec que va ser prou interessant. Ara ens falta garantir que tots us hagiu pogut posar en contacte amb el vostre amic anglès al menys una vegada.