Tornem al cole

Benvinguts de nou a l’escola. El dilluns 15 tornem a les classes.

Us recordem quatre cosetes sobre hàbits de treball per refrescar la memòria.

–         Es treballarà en un bloc de quadres amb fulls de diferents colors.

–         Es farà servir un color per a cada matèria, respectant el següent ordre: matemàtiques, català, castellà, socials i naturals.

–         La distribució de l’espai al full serà la següent:

A la dreta nom i cognoms.

Data i matèria a l’esquerra.

–         Els títols han de ser senzills, sense dibuixos ni colors fosforescents.

–         S’escriurà amb bolígraf blau o negre i es farà servir el vermell per destacar. Per fer correccions es pot fer servir el verd.

–         A 5è es pot fer servir llapis fins que l’alumne es vegi capaç de fer el pas a bolígraf.

–         A Naturals i Socials es farà un dossier que s’arxivarà a la carpeta marró.

–         S’ha de portar un estoig de roba en el que ha d’haver-hi:

Bolígraf negre, blau, vermell i verd.

Llapis

Goma

Maquineta

Regle petit

Colors de fusta

–         A l’estoig no ha d’haver-hi:

Corrector de llapis, llaminadures, retoladors.

– L’agenda és una eina de comunicació entre pares i escola i  de treball dels nens. No és una agenda personal i per tant s’ha de mantenir en un estat correcte d’ús.

I unes quantes normes

ENTRADES I SORTIDES

–         A l’hora d’entrar a l’edifici, pujar per les escales sense entretenir-se.

–         A l’arribada a l’aula s’ha de seure al lloc, complir el càrrec i preparar tot el material necessari per començar la classe tan aviat com sigui possible.

–         Quan acabi l’esbarjo, fer fila al lloc que correspon a cada grup.

–         Estar atents a l’ordre del professor per pujar a les aules, pujar en ordre, sense ocupar tot l’espai de les escales.

–         A l’hora de sortir i un cop ho indiqui el professor/a, fer fila dins l’aula sense perdre el temps fent coses innecessàries. Sortir al vestíbul de l’escala i fer fila d’un al costat de la paret. Baixar l’escala al darrera del professor/a en fila d’un i sense jugar ni menjar.

DINS DE L’AULA

–         Seure de forma adequada.

–         Al començar una classe preparar tot el material necessari i posar-se en disposició de treballar per tal que la classe pugui començar el més aviat possible.

–         Demanar torn de paraula per parlar o preguntar i esperar sense interrompre.

–         Escoltar quan parla o llegeix un altre i sobretot quan el professor/a dóna les instruccions per realitzar una feina.

–         Al passar de una feina a una altra, fer-ho sense interrupcions innecessàries.

–         Quan s’acaba una classe i s’espera l’arribada d’un altre professor/a, cal mantenir-se al lloc i preparar tot el que es necessitarà per la propera classe. Només es poden aixecar els encarregats de recollir i repartir els llibres.

–         No menjar.

Ens veiem el dilluns!!!!

One thought on “Tornem al cole