TDAH- 10 Pautes a casa
1. Procurar tenir un contacte continuat amb l’escola i treballar-hi conjuntament.
2. Fer un seguiment diari de les tasques escolars.
3. Tenir un horari per després de l’escola. Activitats programades i estructurades.
4. Estudiar sempre al mateix lloc: tranquil, ben il·luminat, ben airejat, sense interrupcions…
5. Reforçar especialment allò en que el nen té dificultats: organització, planificació, atenció, memòria, a tenir flexibilitat cognitiva, jocs que fomentin la memòria, mantenir l’atenció (lince, donde está Wally, loto, etc), tasques escolars, tot allò acadèmic…
6. Pautes coherents i consensuades entre tots els membres de la família: sempre les mateixes conseqüències per les mateixes conductes.
7. Acordar entre tots (nen inclòs) les conseqüències (positives i negatives) de certes conductes.
8. Assegurar-nos que el nen està atent i ens comprèn quan li donem una instrucció: mantenir el contacte visual, fer-li preguntes de comprensió, adequar el discurs a la seva edat, no fer grans parrafades: idees clares i senzilles.
9. Donar-li poques ordres a la vegada al principi, i anar incrementant el nombre d’ordres per demanda a mida que veiem que les pot assolir.
10. Deixar-li un espai per jugar a la seva manera. Pot necessitar espais de molt moviment, o de joc desorganitzat, o de passar d’un joc a l’altre… Al final d’aquest temps, ell ha de saber que ho haurà de recollir tot, però mentrestant, ha de poder divertir-se com vulgui. Avisar 5 minuts abans de que se li està acabant el temps, per a que ho pugui preveure. Els ajuda molt tenir suports visuals per saber on va cada cosa, i de petits, cantar la cançó de “a recollir”.
Per a nens amb problemes de conducta, les pautes de la “supernany” de la televisió els aniran molt bé, si es porten a terme amb coherència i sistema. L’ordre, estructuració i organització dels temps i les tasques, l’entonació per a fer les demandes de forma calmada, el no donar atenció a les males conductes, el dir un NO ferm però sense cridar, el lloar les bones conductes, el tenir un espai per a calmar-se quan està molt nerviós, el que els pares no “re-accionin a” sinó que accionin conscientment les bones conductes dels nens, etc… són propostes que van bé per a tots els nens, i especialment per als TDAH.
Més informació:
Comentaris recents