Recursos humans de suport amb que compten els centres:
Molts mestres novells m’han preguntat alguna vegada: “ens sentim sols, amb qui podem comptar per tal que ens ajudi?”.
El document “Aprendre junts per viure junts” ens recorda que els recursos personals de suport multipliquen la seva eficàcia quan formen part d’un conjunt d’actuacions de suport (ensenyament multinivell, treball cooperatiu de l’alumnat, diferents agrupaments…). Per tant, la seva funció té sentit quan actua de forma coordinada i complementària.
Així, la tendència dels centres educatius hauria de ser a formar i actualitzar els seus docents en tractar tot tipus de necessitats educatives especials dins de l’aula, amb el menor ajut extern possible. El principi de normalització implica que ajudem als alumnes sense fer-los sentir especials ni diferents, sense malmetre la seva autoestima i animant-los a desenvolupar al màxim les seves possibilitats.
Així, a part dels psicopedagogs, aquest document classifica el personal de suport en:
- Professorat de suport
- Mestres d’educació especial
- Mestres de pedagogia terapèutica
- Orientadors educatius
- Professorat d’aula d’acollida
- Mestres d’audició i llenguatge
- Personal auxiliar de suport:
- Personal tècnic d’educació infantil
- Monitors de suport a l’autonomia de l’alumnat amb discapacitat
- Educadors d’educació especial
- Auxiliars d’educació especial
- Tècnics d’integració social (TIS)
- Professionals especialistes dels serveis educatius
- Logopedes
- Fisioterapeutes…
Comentaris recents