No veuen que interfereixen en la meva feina quan venen a l’aula i s’enduen un alumne, o quan decideixen que 2 de les 3 classes que tinc amb un alumne aquest ha d’estar fent un taller…com l’avaluo jo si només el veig una vegada a la setmana i va perdut?

Posar notes no és la finalitat de la nostra feina com a educadors. Hi ha molts docents que creuen que, per ser el més justos possible, han de valorar cada coneixement de la seva matèria, fent una taula d’Excel amb els percentatges que val cada aspecte, etc. No està gens malament emprar les TIC i fer taules Excel, sempre que es tingui en compte que haurem de valorar, a més dels coneixements, la manera de posar en marxa, en diferents situacions, aquests coneixements, és a dir, les competències bàsiques transversals i personals (veure article sobre les competències bàsiques).

Segurament, aquest alumne se l’ha decidit treure de determinades classes per a treballar d’altres aspectes prioritaris per assolir aquestes competències bàsiques que el prepararan per esdevenir un ciutadà productiu per a la nostra societat quan surti de l’escola. Com el temps de permanència al centre dels nostres alumnes no pot sobrepassar les 30 hores, no hi ha altra manera de fer-ho. Els professors afectats, segurament, ho tindran més difícil per tenir elements d’avaluació, sobretot si empren la mateixa vara de mesurar per tots els nens. Però caldrà entendre el propòsit de les actuacions i decisions preses (i demanar explicacions, si cal), intentar ser el més flexibles possible, i valorar l’evolució d’aquest nen a la teva aula de manera diferent que a la resta.

El tema de l’avaluació portaria a parlar-ne durant hores, però podeu veure més informació a l’article sobre avaluació a secundària.

– Tornar a FAQ-


Accions

Informacions

Deixa un comentari

Podeu utilitzar aquestes etiquetes : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>