VISITA DEL REI CARNESTOLTES

Aquest dimarts a la tarda hem rebut una gran visita EL REI CARNESTOLTES. Ens ha vingut a informar de les consignes que hem de seguir tota aquesta setmana.

DIMECRES
Portar un pentinat extravagant.

DIJOUS
Donar-li un aire “rapero” al teu look.
I l’entrepà de truita o de botifarra no pots oblidar perquè anirem a passejar, sinó una penyora hauràs de pagar.

DIVENDRES
Al matí cal  portar corbata, corbatí o barret.
A la tarda molta gresca faràs i amb la teva comparsa el teu vestit lluiràs.

img_1337rei-carnestoltes

rei-carnestoltes

P5 RACONS DE LLENGUA I MATEMÀTIQUES

Els nens i nenes d’infantil treballem per racons. Els racons és un tipus de metodologia que organitza l’aula en petits grups on l’atenció pot ser més individualitzada. També aprenen a treballar en equip, compartir coneixements i col·laborar els uns amb els altres. Els racons potencien la seva autonomia, responsabilitat i iniciativa. En aquest petits racons fem jocs d’ordinador de sumes i restes. També hi ha material de llegir paraules i trobar la seva imatge, trobar paraules iguals, confegir paraules, llegim frases i trobem la seva imatge. Llegim frases i hem de dir si es veritat o mentida depenen de l’observació de la foto. En l’àmbit matemàtic, identificar quantitat amb la seva grafia, seguir l’ordre del nombres, descompossar…etc. Ara podreu veure tot el que treballem!!!

racons-llengua-i-mates

A INFANTIL APRENEM COSES D’ÀFRICA

Després del pati, seguim treballant la cultura africana. Aprofitem per poder explicar contes de les diferents cultures africanes, juguem amb el bee-bot ens situem al mapa d’Àfrica, fem anar el bee-bot als diferents espais com la selva, el desert, la sabana,… també ens intentem apropar i conèixer els diferents animals que hi viuen.
Cliqueu sobre les fotos per veure tot l’àlbum.
bee-bot-africa

img_1276

FEM CASES DE MASSAIS I ESCUTS AFRICANS

Aprofitant que aquesta setmana estem treballant aspectes de la cultura africana, a les tardes, volem intentar reproduir un tipus de casa de les tribus dels Massais. Les cases estan fetes amb fang, herbes… i els nens i nenes han gaudit moltíssim embrutant-se les mans. Anirem penjant el procés de construcció. Esperem que us agradi!!!
També estem fent i pintant escuts com les diferents tribus africanes. Els hem fet amb diferents materials: guix, paper matxé i fang.
casas-massais

img_4115

SETMANA DEL PROJECTE INTERDISIPLINARI

Durant la setmana del 13 al 17 de febrer, l’escola estarà immersa en el projecte del nom de la classe.
Els nens i nenes d’Educació Infantil ens volem fer una idea de com és Àfrica. Coneixerem una mica les diferents tribus que hi viuen, les seves costums i tradicions. Aprendrem a fer collarets, balls tradicionals, farem màscares, escuts, una recepta culinaria …
Per poder fer-ho organitzem les aules en 4 grups, que durant la setmana aniran passant pels diferents tallers.I així al final de setmana tots els alumnes hauran pogut fer un tastet de totes les activitats.
Cliqueu sobre les fotos per veure la resta de l’àlbum.
FEM COLLARETS
cimg0805

Fem màscares Africanes:

mascares-africanes

FEM CUINA AFRICANA:

img_20170213_095807

FEM BALLS AFRICANS:

dscn5114

 

Kandinsky a P3

Treballem els cercles a través de l’ART.

Ens centrem en l’artista rus VASILI KANDINSKY, i en una de les seves obres:

ALGUNS CERCLES:

proyecto-kandinsky-46-638-1

En una cartolina negre hi estampem esferes, cilindres (gots, taps…).  I mentre portem a terme la nostra obra d’art ens n’adonem que tot el que hem estampat té forma de cercle.

Us deixem una petita mostra.

dscn5004

Juguem amb els Bee-Bots

El Bee-Bot és un robot educatiu amb forma d’abella, programable i molt fàcil d’utilitzar i apendre robòtica tot JUGANT.

descarga

Com que a l’escola en tenim 2, un dia a la setmana juguem amb ells, fins ara hem estat manipulant-lo per saber com funcionava, mirant els seus botons i investigant per a què servien…. I l’altre dia li vem crear un laberint i entre tots el vem programar perquè es desplacés a través d’ell.

Ho voleu veure?????

Mireu, mireu…..

dscn5025

 

PARES I MARES EXPLIQUEN EL SEU OFICI A P4

Aquesta setmana, dimarts va venir el Jose (el papa de l’Hugo) a explicar-nos l’ofici de cambrer. I el dimecres, va venir la mama i germana de l’Oriol (les dues es diuen Clara).
El Jose, va explicar una mica com és la feina de cambrer, però sobretot els ho va fer vivenciar. Uns quants van representar els cambrers, i els altres van ser els clients del bar. Van fer una comanda, els cambrers ho van apuntar i després els ho van servir. I tots junts s’ho van menjar.
La Clara els va fer una representació del seu ofici. Els va explicar que ella té una perruqueria mòbil i que va a les cases a pentinar. Seguidament, va pentinar a tots els alumnes de la classe, amb l’ajuda de la seva filla Clara.
Aquí teniu unes quantes fotos. Cliqueu a sobre les fotos per veure la resta.
cimg0778

img_1211

P5 JUGUEM AMB ELS BEE-BOTS

Els bee-bots són uns robots educatius i programables amb forma d’abella. En aquestes primeres sessions aprenem el seu funcionament, com van els botons i perquè serveixen. Els nens i nenes aprenen de forma divertida el llenguatge de direccions, lateralitat i altres conceptes d’espai. A part també es poden treballar infinitat de continguts de llengua i matemàtiques, que anirem provant més endavant. Mireu com experimenten i manipulen les possibilitats d’aquest robot.
bee-bots

ELS OFICIS A P4

La classe dels Massai Mara ens estem interessant sobre els oficis. Hem començat parlant de què volem ser de grans i hem convidat a les famílies que ens vinguin explicar de què treballen.
La mama de l’Àlex ha vingut explicar-nos que és venedora ambulant. Té una furgoneta i va als mercats de diferents pobles a vendre utensilis de cuina, olles, paelles, carros de la compra…
Ens ho ha explicat, i a més a més ens ha recreat una paradeta del mercat, on tots els nens i nenes hem pogut interactuar.
Cliqueu la foto per poder veure totes les altres.
cimg0578