La psicomotricitat ajuda a l’infant a adquirir més autonomia. La psicomotricitat fina fa referència a totes aquelles activitats que necessiten precisió i un nivell més alt de coordinació.
La motricitat fina és la capacitat per a produir moviments petits i precisos. Necessita també una coordinació ocular, coordinació ull-mà i una coordinació ull-peu.
Els objectius principals d’aquest tipus d’exercicis són:
– Agilitzar el moviment dels dits índex i polze per poder fer una bona pinça digital.
– Aconseguir moviments precisos
– Desenvolupar el control visor-motriu
– Afavorir els moviments bimanuals
Jocs Matemàtics p5
Jocs de sumes P5
Nova ronda de Racons P5
Ja hem començat una nova ronda de racons de llengua i matemàtiques.
Seguim amb el mateix sistema que amb els anteriors racons.
Racons de llengua:
- Confegim títols de contes.
- Busquem paraules a diferents contes.
- Fitxa dels fruits de la tardor
- Busquem les lletres perdudes.
RACONS DE MATEMÀTIQUES
- Associem quantitat-grafia
- Juguem al “Rápido”
- Fitxa de percepció espacial-geometria
- Muntem un puzzle, seguint l’ordre dels números
PRESENTEM EL NÚMERO 1
COM SÓN LES LÍNIES?
ELEMENTS DE LA TARDOR
SESSIÓ AMB PAPERS DE DIARI A P3
Aquest dilluns a la tarda els alumnes de P3, els BABY MONSTERS, hem anat a l’aula de psicomotricitat a fer una activitat diferent, una sessió amb paper de diari.
Els papers de diaris ens ofereixen un munt de possibilitats per descobrir: el podem arrugar, ens podem amagar, caminar sobre d’ell, tapar-nos, saltar fent una muntanya, estripar-lo, fer-lo volar… accions molt divertides que hem realitzat tot jugant.
A P3 JA TENIM MASCOTA
Fa uns dies va arribar la mascota a la classe dels Baby Monsters. Els hi hem buscat un nom i finalment hem decidit que els hi direm els BABYS. Cada cap setmana un nen/a de la classe se l’emportarà a casa seva i el dilluns ens explicarà tot el que ha fet amb la mascota.
La mascota ens serveix per establir ponts comunicatius, llaços afectius i la relació a les famílies en la tasca educativa. L’infant esdevé protagonista, s’emporta la mascota de la classe el cap de setmana per compartir totes les seves vivències amb la seva família i explicar-les el dilluns a tot el grup classe.
Mitjançant la mascota de l’aula, desenvoluparem: La responsabilitat, la creativitat, l’expressió oral, augmentarem i establirem vincles entre l’aula i la casa, entre els companys/es i la mestra i la família, fomentarem la consciència i l’expressió dels sentiments, emocions i estat d’ànim dels infants, també potenciarem el paper del protagonista i l’autoestima de l’alumne protagonista.