L’art del camuflatge

Hi ha animals que tenen l’habilitat de camuflar-se dins el seu entorn canviant el color del seu cos  amb la finalitat de protegir-se o sobreviure, com el camaleó o l’insecte pal. Aquest efecte, però, el podem trobar en molts altres animals com ens mostren les boniques fotografies de la web Telegraph.

aranya_cocodril

Cliqueu aquí per veure més imatges

Si busquem alguna connexió amb el món de l’art la trobaríem en algunes obres de René Magritte de figures transparents que juguen i es confonen amb el fons, com la porta de “La victoire” (1939) o el colom de “La gran família” (1963).

magritte

També en aquests llangardaixos camuflats en els  treballs plàstics de nens i nenes de cinquè curs que es mostren en el bloc ARTolazzi. Els veieu?

camuflatge

I en les performances de l’artista xinès Liu Bolin immortalitzades en fotografies que el fan “desaparèixer” dins espais urbans. Proveu a trobar-lo.

liu-bolin1

De Hi-Fructose Magazine

One thought on “L’art del camuflatge

1. M.Carme Llagostera

A una colla de mestres de l’ Escola Segimon Comas de Sant Quirze de Besora, ens ha agradat la idea i ho hem posat en pràctica amb els alumnes de cicle superior. Als alumnes també els hi ha agradat!!!