Buscant estratègies

L’última sessió de treball ens vam posar mans a l’obra i vam intentar trobar estratègies de càlcul mental i de treball de l’estimació per poder-les posar en pràctica a l’aula.

El treball, certament, no és fàcil, sobre tot si, com algú apuntava molt enceratdament, nosaltres no ho hem aprés mai a l’escola. Tot i això vam veure que en poc temps vam poder treure algunes estratègies i algunes activitats que poden ajudar-nos a millorar el càlcul mental dels i de les nostres alumnes.

Alguns exemples són:

-ESTIMACIÓ:

  • Fer dictats de nombres amb targes, daus, mans o fitxes de dominó.
  • Col·locar els elements que normalment comptem a l’aula en la mateixa disposició que als daus, el dominó….
  • Mostrar de manera manuipulativa que l’ordre dels elements no varia la quantitat.
  • Fer dictats de nombres en diferents ordres.
  • Intentar no corretgir comptant, buscar altres ormules de correcció ( estàs segur que n’hi ha tants?…)

-MULTIPLICACIÓ:

  • Quan multipliquem per 0,5 és la meitat.
  • Quan multipliquem per 0,25 és un quart.
  • Automatitzar la multiplicació dels nombres acabats en zero.

-DIVISIÓ

  • Treballar l’estimació del resultat per introduïr l’algoritme.
  • Fer activitats manipulatives per trebalalr els elements de la divisió

-SUMA

  • Descomposar i memoritzar el 5, el 10, el 100 (parelles amigues)
  • Automatitzar la suma dels nombres acabats en 0.
  • Demanar als nenes i a les nenes que expliquin les seves estratègies pròpies.

-RESTA

  • Descomposar nombres i automatitzar la resta (20-4=16, 20-5=15….)
  • Fer activitats manipulatives per estimar el resultat de la resta.

A més, a l’enllaç estrategies.odt trobareu un llistat d’estratègies que podeu ensenyar a classe.

També podeu consultar la pàgina del Quinzet que hem enllaçat a aquest bloc i altres pàgines que trobareu a l’apartat de mates del vostre curs a la wiki de recursos de l’escola.

Ara només queda posar-ho tot en pràctica, ànim! Rialla

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *