DEIXA’M JUGAR

Després de les vacances de Nadal, els nens i nenes de l’escola van portar uns dies una joguina que els hi havien regalat, Aquests dies els vam aprofitar per presentar la joguina i per compartir-la en estones concretes amb la resta dels companys. L’observació d’aquests dies ens va donar peu a presentar un nou projecte…Deixa’m Jugar

L’objectiu principal d’aquest projecte és compartir la seva joguina amb la resta de companys/es de la classe. També treballem la classificació segons el nombre de persones que hi poden jugar i hem introduit un tercer objectiu, una vegada iniciat el projecte, que és la classificació de la seva joguina en funció del material que està fet: fusta, plàstic, ferro…

Iniciem el projecte, preparant un espai a la classe on tothom pugui deixar la seva joguina. Cada dia dediquem una estona a la presentació de la joguina que han portat . Ens expliquen què és, perquè serveix, quants jugadors poden jugar i de que està feta la seva joguina (aquesta darrera pregunta és la que ens fa afegir l’objectiu de classificar la joguina segons el material). Aquestes explicacions les vam gravar en vídeo, amb l’intenció de poder-les visionar més tard i comprovar si allò que havien dit es complia o no. Finalment no va ser possible per la poca resolució de les gravacions a nivell de so.

Durant les estones d’itineraris i en grups petits ens dediquem a fer les diferents classificacions. La numèrica la fem amb unes cartolines on primer només hi ha símbols de persones i després afegim el número. La classificació de materials la fem a partir de tres safates de objectes quotidiants de materials diferents, on ells separen els objectes segons els seus criteris que han explicat.

Algunes tardes les hem dedicat a jugar amb totes les joguines que han portat: un dia vam fer un mercat de joguines on havíem d’anar a comprar, un altre dia escollien ells lliurement de la taula de joguines, un altre dia escollien un company amb qui jugar, etc…Aquestes tardes també van ser gravades amb l’intenció de després visionar-les i adonar-nos entre tots si havien hagut conflictes i com els havien resolt. S’ha de dir que el video que ells van veure va ser un muntatge de les escenes que nosaltres, els mestres, haviem escollit per tal de poder tractar els conflictes, tot i que ben pocs n’hi van haver.

Finalment, després d’unes setmanes de viure i veure la seva joguina a l’escola van poder emportar-se-la cap a casa.

CARNAVAL (Consignes)

El Carnestoltes va arribar i si a l’escola volíem anar unes consignes ens va demanar.

– Si dilluns a l’escola volíem venir el banyador vam haver de lluir.

– Dimarts el rei Carnestoltes un pentinat estrambòtic ens va demanar i cabells de molts colors i formes vam portar.

– Dimecres al matí no ens va fer falta vestir i amb el pijama posat vam venir.

– El dijous de famós vam haver de venir…. Si mireu les fotos els podreu descobrir!

CLIQUEU SOBRE LA IMATGE PER ACCEDIR A L’ÀLBUM SENCER

INAUGUREM L’ESCTRUCTURA

Hem tornat de les vacances de Nadal i molts nens i nenes de la classe han preguntat…Podem pujar a l’estructura? Feia molt de temps que alguns tenien ganes i tenien els tres anys que els hi permet pujar a l’estructura gran de l’escola, han esperat molt de temps… Calia doncs fer una inauguració «oficial» el mateix dia a la tarda varem fer-la, amb cinta per tallar i una petita sorpresa. Tots estaven impacients i esperaven el moment per poder pujar, encara que finalment alguns van decidir deixar-ho per un altre dia i altres un cop a dalt demanaven l’ajut d’un adult per passar el pont.

CONEIXEM L’ESCOLA

El projecte “Coneixem l’escola” té la finalitat d’apropar-nos als espais més representatius de la nostra escola i alhora les persones (mestres, cuineres, conserge…) que físicament l’ocupen.

Per tal de tenir en compte l’element motivador del projecte vam posar a la pantalla part de l’espai que anàvem a visitar i entre tots esbrinàvem del lloc que es tractava. Tot seguit anàvem amb tot el grup a conèixer en primera persona l’espai i en tots ells recolliem una fusta on es representava aquell espai visitat.

Els espais que es van tenir en compte van ser els següents: consergeria, pati, poliesportiu, cuina, menjador, psico, aules d’infantil, biblioteca i ludoteca.

Una vegada vam tenir recopilades totes les fustes (on els verds i els taronges també estaven representats) les vam incloure en els itineraris i vam poder apropar-nos a aquell espai que ens va agradar més sense moure’ns de l’aula.

CLIQUEU SOBRE LA IMATGE PER ACCEDIR A L’ÀLBUM SENCER