LUDOTECA BLAUS I GROCS

Els infants coneixen el món, desenvolupen habilitats socioemocionals i aprenen i se socialitzen de manera innata mentre juguen.

El joc infantil facilita un bon creixement de la criatura i els ajuda a adquirir coneixements de manera esglaonada. “El joc és la manera innata de conèixer el món i d’aprendre que tenen, els ajuda a engegar habilitats cognitives i els permet el desenvolupament social i emocional”.

Gràcies al joc els nens i les nenes, desenvolupen la imaginació, la capacitat creativa… El joc és el nucli central del desenvolupament. Mentre juguen experimenten de manera segura, aprenen sobretot el que els envolta, resolen conflictes, proven nous desafiaments i conductes, s’adapten a noves situacions…

A continuació veure una mostra d’imatges a on els grocs i els blaus no paren de jugar…

ITINERARIS P3 BLAUS I GROCS

Després de la primera rotllana del matí, arriba l’estona que es dedica a fer itineraris. Aquí cada infant posa en joc la seva autonomia i capacitat de decisió: què vull fer? Què necessito?… i perquè això passi, cal oferir als infants diferents propostes: creatives, atractives, amb materials diversos i que els hi generin repte.

Tot seguit teniu una mostra de fotos que us permetrà fer-vos una idea…

PROJECTE ELS PASTISSOS

Ja fa uns dies que els nens/es dels blaus vam començar un nou projecte molt dolç i llaminer, amb el que hem gaudit moltíssim.

Tot sorgeix d’una conversa on una nena comparteix amb nosaltres que havia fet un pastís a casa per celebrar l’aniversari del seu pare. De seguida es van engrescar amb la idea de fer un pastís. En aquell moment ens sorgeix la pregunta: – com es fa un pastís? 

Iniciem una conversa i entre tots anem dient coses, per respondre la pregunta que se’ns havia plantejat. Necessitem ous, farina, una rodona… però  no ho acabàvem de tenir gaire clar, així que calia investigar i demanar ajuda: preguntant als pares, portant eines de  casa que ens ajudessin a elaborar les nostres postres, consultant receptes…

Durant les diferents converses que van anar sorgint sobre el tema es va veure que hi havia infants que volien fer altres postres, així que finalment vam acordar que faríem: magdalenes, galetes, un pastís, gelats i macedònia per berenar tots junts.

Per tal de convertir-nos en experts pastissers hem hagut de investigar, experimentar, reflexionar, mesurar i treballar molt.

  • Per preparar-nos: hem experimentat i reflexionat sobre quins ingredients necessitem per elaborar una massa, identificant les seves qualitats i adonar-nos de la necessitat de seguir els passos i les mesures necessàries (plastilina casolana).

La massa: quins dos ingredients hauré de barrejar per fer una bola amb la massa?

Plastilina casolana: Seguir una seqüència de passos.

  • Hem identificat i llegit el nom dels diferents ingredients que apareixen a les receptes per poder elaborar el llistat d’allò que necessitem per fer una planificació del que caldria comprar per realitzar les postres.

LLISTAT DE LA COMPRA

ANEM A COMPRAR

  • Hem interpretat i seguit la seqüències de passos que ens indiquen les receptes per poder elaborar les diferents postres: magdalenes, pastís, galetes, gelat i macedònia.
FEM UN PASTÍS

FEM ELS GELATS

FEM LES GALETES

FEM LES MAGDALENES

FEM LA MACEDÒNIA

Per això a partir de les nostres experiències i vivències hem aconseguit el nostre objectiu final, elaborar i endolcir les tardes amb les nostres postres. Aquí cada grup us explica com ho ha fet.