Productes finals dels projectes de 4t

Benvolgudes famílies,

Ens plau fer-vos arribar els productes finals dels dos projectes que els nens i nenes de quart han estat treballant durant el segon trimestre. El grup de Cavall Bernat es va decidir pels Romans i Sant Jeroni va fer recerca sobre la Prehistòria. Ambdós productes finals consisteixen en obres teatrals representant tot allò que hem investigat i après durant el procés.

El vídeo del projecte dels Romans el podeu visualitzar aquí:

El vídeo del projecte de la Prehistòria el podeu visualitzar a continuació.

Ha estat molt interessant i esperem poder-vos-ho transmetre.

Desitgem que us agradi. Bona feina i bon camí.

Salut!

Recollida de deixalles a Collserola

Benvolgudes famílies,

Ens plau fer-vos arribar el recull de tot el que vam trobar durant la sortida a Collserola. L’objectiu d’aquesta sortida era fer palès que el nostre entorn natural més proper és brut i ple de residus, sovint enterrats perquè fa molt temps que hi són. Per a fer-ho, el grup de 4t Cavall Bernat va començar amb la iniciativa i, una setmana més tard, el grup de Sant Jeroni va agafar-li el relleu.

El vídeo el trobareu al següent enllaç: https://drive.google.com/file/d/1GII3-O-KdsdtfvoaQb-5Dlk-l9MArcPo/view?usp=sharing

Desitgem que us agradi. Bona feina i bon camí.

Salut!

Carnaval 2021

CARNAVAL

El divendres 12 de febrer, el dia de Carnaval a l’escola La Sínia, no vam poder celebrar-lo per culpa de la Covid19. Però les mestres i el mestre ens van preparar una sorpresa.

Ens van dir que portéssim tres objectes per disfressar-nos. Després, d’entre tots els objectes, en vam agafar tres per fer el nostre personatge. Nosaltres disfressats havíem d’escriure una descripció del nostre personatge. Quan havíem acabat la descripció, vam fer una desfilada.

Podíem fer parelles amb altres companys i preparar-nos l’espectacle. Al cap de 10 minuts va començar la desfilada, l’Enric presentava els personatges. Quan la desfilada va acabar, vam ballar fins l’hora de marxar. Això va ser el dia de Carnaval a l’escola La Sínia.

Enric Bernis Turmo

Podeu visualitzar el video del recull multimedia d’aquest dia a l’enllaç següent:  https://drive.google.com/file/d/1ckvTAPAbHPFj4OYWDD_H-Qe0M6hDXTUx/view?usp=sharing

Gimcanes regalades l’últim dia del trimestre

Bon dia, famílies!

Aquest curs està sent excepcional en molts sentits. La realitat d’estar a l’escola amb els grups bombolla vol dir aprendre a conviure amb els companys i companyes del nostre grup, amb la Marta, l’Enric, la Paula, l’Usy i la Meritxell. Aquests tres mesos estem gaudint estimar-nos, respectar-nos i descobrir-nos en molts aspectes del dia a dia. Estem destapant moltes habilitats que crèiem inexistents! Tot i que de vegades la convivència fa sorgir alguns conflictes, també n’estem aprenent molt.

Malgrat això, la realitat del grup bombolla implica no tenir relació amb cap altre de l’escola, inclòs l’altre grup de quart amb què compartim passadís!! És per aquest motiu que vam decidir fer-nos un regal. Cada grup havia de preparar quelcom per a l’altre. Tots vam arribar a la conclusió que volíem sortir fora de l’escola i preparar-nos gimcanes. Tots dos grups vam dedicar temps i bones idees per cuinar els nostres regals. El resultat… PLUJA!!!!

Doncs, sí, famílies, tal i com ho llegiu. La sortida era prevista pel divendres 18 de desembre a Castell Ciuró, però va caure un xàfec que va fer sortir els cargols més amagats. Ens vam desanimar una mica, però es va poder solucionar traslladant la sortida a l’últim dia del trimestre, el 21 de desembre.

Malgrat no poder fer l’excursió fins Castell Ciuró, vam gaudir de les gimcanes regalades a les esplanades del costat de l’escola. Aquest cop, el resultat va ser molt satisfactori. L’últim dia del trimestre va sortir rodó.

A l’enllaç que trobareu a continuació, hi ha un recull de fotografies que vam poder fer durant la sortida. Segur que us en podem explicar un munt de coses mentre les mirem plegats.

Bona feina, bon camí i bones festes!

Abraçades,

4t Cavall Bernat i Sant Jeroni

Les primeres sortides del curs

Aquest curs 2020-2021 els nens i les nenes de 4t aprofitem un parell de dijous de cada mes per a fer una sortida. Del setembre ençà, hem pogut gaudir de tres sortides ben diferents i ben profitoses.

En començar el curs, un grup va anar a fer un passeig fins al riu i l’altre al Pla de les Bruixes. Després, les sortides es van intercanviar. Al riu, vam poder gaudir del bon temps fent dinàmiques de grup i jocs dirigits. No obstant això, també vam explorar l’espai que envolta el Riu Llobregat i que serà molt interessant per a nosaltres properament. D’altra banda, fer camí fins el Pla de les Bruixes va ser una mica més llarg, però va valdre la pena! Vam tenir la sort que hi havia cabanes fetes amb troncs i branques que van ambientar el joc lliure. A més a més, vam protagonitzar micro-teatres relacionats amb la resolució de conflictes i la relació amb els altres. Com ens ho vam passar…!

Finalment, vam anar de cacera per Molins de Rei. Ens vam convertir en caçadors i caçadores de figures geomètriques. Aprofitant que havíem treballat els polígons i les figures geomètriques a l’escola, vam sortir a buscar-ne en el nostre espai quotidià. Renoi! Quantes n’hi ha! Ens vam adonar que el poble n’és ple, de figures geomètriques. Tot i que les més fàcils de trobar van ser els quadrilàters i els triangles, vam agermanar-nos amb el sentit la vista i vam ser capaços i capaces de trobar figures tan difícils com decàgons, heptàgons, hexàgons i pentàgons.

Bé, famílies. Us deixem un tastet fotogràfic. Bona feina i bon camí!

Abraçades,

4t Cavall Bernat i Sant Jeroni.