CASTANYADA 2019

El dijous 31 d’octubre vam celebrar la tradicional festa de La Castanyada a l’escola.

Pel matí, després de la festa al gimnàs tots els nens i les nenes de P3, P4 i P5 van anar a veure torrar castanyes al pati.

Per la tarda van ser les nenes i nens de Primària qui van anar a veure torrar les castanyes, que les mares i pares de l’AMPA havien preparat al matí.

Quan tots els grups ja eren al patí, els de sisè, vestits de marrameus i marrameues, van sortir a fer el seu ball, com ja és tradicional. Aquest any, amb la cançó “Blue” de Eiffel 65.  Vam gaudir tots plegats!!

Per acabar la festa, les famílies col·laboradores van repartir les castanyes a tots els nens i nenes que les van menjar amb delit.

Ens ho vam passar d’allò més bé! Ho voleu veure?

Castanyada i Halloween a Cicle Superior!

Durant el mes d’octubre a cicle superior hem fet activitats per treballar la Castanyada i el Halloween.

El Halloween és una festivitat tradicional heretada de les celebracions d’origen celta, que s’ha estès ràpidament arreu del món i, en especial, pels països anglosaxons. Ara se celebra arreu de tot el món.

Hem fet carabasses, hem treballat la descripció, hem fet debats on hem escoltat l’opinió dels nostres companys i companyes i també hem creat històries de por.

A la classe de religió, hem treballat el Dia de Morts. És una celebració mexicana per a honrar als difunts que té lloc entre l’1 i el 2 de novembre, coincidint amb la festivitat catòlica de Tots els Sants i la festa pagana de Halloween.
Les calaveres decorades s’han convertit en el símbol més representatiu d’aquesta celebració, i per això, els alumnes hem fet la nostra pròpia calavera utilitzant un tap de suro. A més hem vist la pel·lícula “El libro de la vida” inspirada en la celebració del Dia de Morts.
Aquí un deixem algunes fotos d’aquests moments tan divertits.

EXCURSIÓ A MEL MÚRIA! – P5

Els Diables i la Farnaca de P5 vam anar d’excursió al centre d’interpretació apícola Mel Múria del Perelló.

Vam conèixer de molt a prop el món de les abelles: com són, on viuen i com fan la mel, Tot fent un recorregut pel seu hàbitat amb l’ajuda d’un apicultor.

Ens ho vam passar molt bé fent un taller d’espelmes i tastant tot tipus de mel. Però el que més ens va agradar va ser quan ens vam convertir per una estona en “aprenents d’apicultors i d’apicultores” i vam descobrir com viuen les abelles al mig del camp.

Va ser una experiència genial!

Aquí teniu als Diables!

Aquí teniu a les Farnaques!

SORTIDA A MIRAVET-5è

El passat divendres dia 8 de Novembre les nenes i els nens de 5è vam anar d’excursió a Miravet.
Pel matí vam visitar el Josep Papasseit, un terrissaire de Miravet. Ser terrissaire és un ofici molt antic. Ens va ensenyar com s’utilitza un torn i quina utilitat té la ceràmica.

A mig matí vam caminar una estona fins arribar al castell de Miravet. Les vistes des del castell són espectaculars i el Riu Ebre immens.

Aquí teniu algunes fotografies. Esperem que les gaudiu.

ESTONES EN FAMÍLIA, P5B!

El divendres 11 d’octubre ens va venir a visitar la mare de la Tiziana, la Carla. Va venir a una sessió de plàstica on havíem de pintar amb aquarel·les i havíem de fer servir el punxó. Teníem molta feina i ens va ajudar moltíssim.

La Tiziana va estar molt contenta per poder compartir aquesta estoneta amb la seva mare.

Molts gràcies i una forta abraçada de part de les farnaques!

A L’ESTIL DE YAYOI KUSAMA -4t

Yayoi Kusama (1929) és una artista visual japonesa reconeguda mundialment. Al llarg de la seva carrera ha treballat  en una àmplia varietat de mitjans, incloent la pintura, collage, escultura i performance.
Segons diuen, la família Kusama posseïa un magatzem sencer ple de carabasses durant la Segona Guerra Mundial. En aquell moment, els aliments eren escassos, per això l’artista va desenvolupar una atracció per les carabasses, les quals veu com un símbol de fertilitat i creixement.
Les carabasses són per tant un motiu important en l’obra de Yayoi Kusama.
L’alumnat de 4t ha reproduït les carabasses de la Yayoi amb el seu toc personal.
Good job, you rock!

ELS NENS I NENES D’EDUCACIÓ INFANTIL CELEBREM LA CASTANYADA!

Pel matí tots els nens i les nenes de P3,P4 i P5 vam pujar al gimnàs, on ens va visitar la Maria Castanyera que va baixar expressament de dalt de la muntanya per explicar-nos històries i ballar amb tots nosaltres.

Per la tarda vam menjar un bon grapat de castanyes calentes i fumades!

Ens ho vam passar d’allò més bé! Ho voleu veure?

6è a Tarragona Romana!

El passat 25 d’octubre els alumnes de 6è vam visitar la ciutat de  Tarragona i el seu patrimoni cultural. L’objectiu d’aquesta ruta romana va ser donar a conèixer la història de Tarragona mitjançant els principals monuments conservats d’aquella època, moment de màxima esplendor de la ciutat, que va obtenir el 30 de novembre de l’any 2000 la declaració de Patrimoni Mundial per la UNESCO per al conjunt arqueològic romà de Tarraco.
Durant la sortida vam visitar el Circ Romà, l’Amfiteatre i les ruïnes romanes.

Ens ho vam passar d’allò més bé!