La importància d’aprendre anglès

L’altre dia vaig entrar a una classe de Cicle Inicial, i un nen em volia explicar el seu cap de setmana, jo li vaig dir que ho fes, però en angles, i em va dir: “Ok teacher: el  Sunday vaig anar al parc amb la meva family, amb el daddy, la mummy, però no tinc cap sister i vaig jugar amb un dog que hi havia allà, però jo a house no tinc cap dog.” Jo li vaig seguir fent preguntes, va afegir que hi havia més nens al parc jugant amb una ball i que es va sentir molt happy. Li vaig demanar on era en aquell moment, si al parc, a casa, a la piscina o a l’escola i em va contestar:  No teacher, avui és Monday, estic a la school. And you? Thank you”

El llenguatge es va construint mica a mica,i els nens, no s’adonen d’aquest factor, no són encara prou conscients de la importància de les llengües, i de que com més se n’aprenguin millor. Els nens volen experimentar, descobrir el Món que els envolta, jugar,… volen ser nens.

A l’escola, doncs, hem de fomentar aquesta competència comunicativa, començant a fer servir la llengua per socialitzar-se, per intentar i tornar a intentar, per expressar sentiments i vivències, per esdevenir més autònoms i així mica a mica anar descobrint que aquesta llengua pot ser tant útil com la que ells parlen a casa.