Activitat: el teu oli ens mou

Dins  la Campanya de recollida selectiva d’oli domèstic usat “El teu oli ens mou!”, l’alumnat de sisè ha participat en la jornada escolar dirigida a tots els grups de 6è dels centres educatius de Cambrils al parc del Pinaret.

Durant la jornada, emmarcada dins la setmana Europea de la reducció de residus, hem treballat les següents qüestions:

Com el podem convertir fàcilment en un bé útil?

Què passa si l’aboquem a l’aigüera?

Al llarg del matí hem realitzat tres activitats d’unes dues hores de durada en conjunt.

Les activitats  han consistit en una simulació dels processos de depuració de les aigües residuals i en l’elaboració de sabó a partir de l’oli usat.

Cliqueu a la imatge de sota i en veureu les fotografies.

Visita a la biblioteca

L’alumnat de quart ha fet una visita a la biblioteca amb l’objectiu de conèixer l’equipament i els seus serveis i aprendre quins són els instruments de cerca i com usar-los.

Han treballat el circuit documental, o sigui, han après com arriben els llibres a la biblioteca i quin procés s’ha hagut de seguir.

A continuació han treballat l’accés a la informació, repassant conceptes bàsics de cerca, introduint el concepte de paraula-clau i el funcionament del catàleg en línea.

Finalment també han fet una introducció al funcionament de la sala d’adults, i dels serveis informàtics.

[kml_flashembed movie="http://blocs.xtec.cat/labobila/files/2010/11/biblio4rt.swf" width="400" height="300" wmode="transparent" /]