BAT: Treballs de recerca

Abans de decidir-vos per inscriure el treball dins l’àrea de Música i de decantar-vos per un tema o altre, primer doneu un cop d’ull als treballs que han realitzat estudiants d’altres promocions del nostre institut i fixeu-vos en els àmbits temàtics en els que s’inscriuren. Si voleu, podeu demanar consultar-ne algun que estigui en la línea del què voleu treballar vosaltres. Pot ser un bon punt de partida!

Després, consulteu l’apartat següent sobre com elaborar un treball de recerca.

1) Treballs realitzats a l’àrea de Música

OBSERVACIÓ: Aquest apartat està en construcció i, per tant, encara no conté totes les dades actualitzades.

A continuació us presentem la relació dels treballs de recerca tutorats pel professorat del Departament de Música de l’IES Jaume Vicens Vives (Girona). Els treballs corresponen a les modalitats de batxillerat que impartim en el nostre institut: Diürn, Nocturn, Internacional i ICESD (ara IOC).

ÀMBITS TEMÀTICS en els que s’inscriuen els treballs:

  • Contaminació acústica
  • Expressió musical (cantar, tocar, compondre)
  • Història de la Música (compositors i intèrprets, èpoques i estils, obres, instruments d’època…)
  • Música i Cinema
  • Música i Mitjans de comunicació (ràdio, televisió, NNTT…)
  • Música i Educació
  • Música i Literatura (música programàtica, música incidental, música escènica -òpera, sarsuela i musical-, lieder…)
  • Musicoteràpia
  • Música i Psicologia
  • Sociologia de la Música

2009-2010

  • LLOP, Marta. La sordesa prematura entre els joves (diürn 2009-2010). Tema: Contaminació acústica
  • PARRAMONT VILÀ, Meritxell. Kubrick versus North (internacional, 2009-2010). Temàtica: Música i Cinema
  • SANT, Martina. El riure contagiós (diürn 2009-2010). [Es tracta d’un treball que per motius organitzatius de centre s’ha adscrit des de Coordinació Pedagògica al Departament de Música però que no s’ha plantejat des d’aquesta disciplina]

2008-2009


2006-2007

  • BOADAS RABASSEDAS, Jana. El cant centrat a les corals infantils i juvenils: estudi pràctic de com es treballa la veu (diürn, 2006-2007). Temàtica: Expressió musical / Educació musical
  • SERRA GARCIA, Cèlia. El comfort acústic a l’institut (diürn, 2006-2007). Temàtica: Contaminació acústica.

2005-2006

  • CABREFIGA, Sílvia. L’evolució del gènere musical en el món del cinema (ICESD, 2005-2006). Temàtica: Música i Cinema
  • CRUZ BONAL, Clara. W. A. Mozart a través de les seves cartes (diürn, 2005-2006). Temàtica: Història de la Música
  • JUANDÓ SALES, Júlia. Música i Cinema, dos vehicles d’emoció (diürn, 2005-2006). Temàtica: Música i Cinema
  • PLANTALECH SIRVENT, Anna. El rock català a Girona (nocturn, 2005-2006). Temàtica: Història de la Música / Sociologia de la Música

2004-2005

  • BATISTA VIÑAS, Mariona. Els Beatles: un grup representatiu de la música dels anys seixanta i setanta (diürn, 2004-2005). Temàtica: Història de la Música / Sociologia de la Música
  • CAMPOS BADIA, Patrícia. Música i Cinema: una relació necessària? (diürn, 2004-2005). Temàtica: Música i Cinema
  • GARCIA AGUSTÍ, Ignasi. Com ens afecta la música? (diürn, 2004-2005). Temàtica: Música i Psicologia
  • HUMET JIMÉNEZ, Laura. Guia pràctica per a la formació de bandes musicals (diürn, 2004-2005). Temàtica: Expressió musical
  • JOHÉ MARTÍ, Cèlia. El mètode Cos-Art de Yiya Díaz (diürn, 2004-2005). Temàtica: Expressió musical / Musicoteràpia
  • LÓPEZ MONDÓN, Laura. La veu com a instrument musical (diürn, 2004-2005). Temàtica: Expressió musical
  • ROBERT RUBIO, Regina. El contingut de les cançons de rock (diürn, 2004-2005). Temàtica: Expressió musical/ Sociologia de la Música
  • SOLER CASTRO, Josep. La publicitat i la seva música (diürn, 2004-2005). Temàtica: Música i mitjans de comunicació / Sociologia de la Música
  • VIDAL NADAL, Laura. dicGIonari musical (diürn, 2004-2005)

2003-2004

  • BADIA ANGLAS, Assumpta. Relació entre la banda sonora i l’argument de les pel·lícules (diürn, 2003-2004). Temàtica: Música i Cinema
  • BASSÓ SERRAT, Sandra. Els nens i la música a la primera etapa preescolar: 0-3 anys (diürn, 2003-2004). Temàtica: Música i Educació
  • BLASCO HERRAIZ, Laia. La música com a símbol d’identitat pels joves (diürn, 2003-2004). Temàtica: Sociologia de la Música
  • CASAMORT LLOS, Núria. L’Escala i la seva música (diürn, 2003-2004). Temàtica: Història de la Música
  • LORCA FERNÀNDEZ, Pere Josep. La mezcla de canciones en la música electrónica: la música electrónica en la actualidad y su procedencia (internacional, 2003-2004). Temàtica: Història de la Música
  • MADÍ MUÑOZ, Núria. Música de Costa d’Ivori (diürn, 2003-2003). Temàtica: Història de la Música
  • PASTELLS SERRAMITJA, Tània. La Cellera de Ter: una vila musical (diürn, 2003-2004). Temàtica: Història de la Música / Sociologia de la Música
  • RUANO CORTÉS, Ma Àngels. Operación Triunfo (diürn, 2003-2004). Temàtica: Sociologia de la Música / Música i mitjans de comunicació

2002-2003

  • ALSINA CANTALOZELLA, Montserrat. El Hip-Hop (2002-2003). Temàtica: Història de la Música / Sociologia de la Música
  • FERNÀNDEZ DE HARO, Ruth. Expressió musical dins el setè art (diürn, 2002-2003). Temàtica: Música i Cinema

2001-2002

  • BOTTINI TRIAY, Federico J. El rock i la seva filosofia (nocturn, 2002-2001). Temàtica: Història de la Música
  • FELIU GARCIA-AUBERT, Beatriz. Els instruments de teclat en el Barroc (2000-2001).Temàtica: Història de la Música

2000-2001

  • BRAMON COMA, Jordi. La música al voltant de la Mediterrània (nocturn, 2000-2001). Temàtica: Història de la Música
  • CASADO PUERTAS, Lorena. Overside (nocturn, 2000-2001). Temàtica: Història de la Música
  • CORTADA HORTALÀ, Daniel. El Conservatori Professional de Dansa de l’Institut del Teatre de Barcelona (ICESD, 2000-2001). Temàtica: Música i Educació
  • ENCINAS SAPERAS, Laia. El valor i la funció de la música dins de l’art cinematogràfic: la seva evolució (diürn, 2001-2002). Temàtica: Música i Cinema
  • MATÓ FIGUERAS, Ignasi. Els joves i la música (diürn, 2000-2001). Temàtica: Sociologia de la Música
  • MUÑOZ PLAZA, Víctor. Cultura electrònica a Girona (ICESD, 2000-2001). Temàtica: Història de la Música
  • VILAR MERCADÉ, Vladimir. Compositors contemporanis catalans de la primera meitat del s. XX (diürn, 2000-2001). Temàtica: Història de la Música

1999-2000

  • GIBRAT FERRER, Núria. El món musical gironí (diürn, 1999-2000). Temàtica: Història de la Música
  • PLASENCIA GUIRADO, Laura. La música celta (1999-2000). Temàtica: Història de la Música

Altres (per classificar)

  • PRUNELL MASSACHS, Roser. La musicoteràpia aplicada als malalts d’Alzheimer (diürn). Temàtica: Musicoteràpia

2) Com abordar el treball

Recordeu que heu d’organitzar el treball adequadament i que ha de tenir els següents parts:

  • Introducció. Ha de contenir: a) El plantejament del treball o motius que us han portat a triar el tema en qüestió; b) La hipòtesis o qüestió que us plantegeu com a fil conductor de la vostra recerca i, per tant, tot el treball ha d’anar encaminat a confirmar-la o refutar-la (en el cas de la hipòtesi) o a donar-hi resposta, la qual cosa ho argumentareu a l’apartat final (conclusion); i c) La metodologia o procediments que utilitzareu per dur a terme el treball.
  • Part teòrica. Correspon a l’exposició de la informació prèvia sobre el tema degudament seleccionada, reelaborada i resumida. És IMPRESCINDIBLE que si utilitzeu citacions textuals no us oblideu d’indicar-les adequadament!
  • Part pràctica. Correspon a l’exposició de la vostra investigació pròpiament dita.
  • Conclusions. Després de la vostra recerca (teòrica i pràctica) estareu en condicions d’argumentar i justificar si heu assolit o no, i en quina mesura ho heu fet, el què us havíeu proposat a l’inici del vostre treball (i que heu exposat anteriorment a la Introducció).
  • Bibliografia. Cal que tingueu en compte els estils de citació bibliogràfics que se us han indicat.
  • Annexos (si és del cas). En aquest apèndix del treball podeu incloure tota la documentació que no no heu pogut incloure en el cos del treball, ja sigui perquè els requeriments de presentació no us ho permetien o perquè és informació complementària que voleu adjuntar (model d’enquesta i buidatge complet de dades obtingudes; model d’enquesta i transcripció d’entrevistes realitzades; partitures i textos de cançons, etc.). En qualsevol cas, CAL que tinguin relació directa amb el què expliqueu en el treball pròpiament dit i, per tant, és RECOMANABLE que hi feu al·lusió en el text del treball.

Trobareu tota la informació al web del nostre institut. + info

  • Llibre d’estil sobre com s’ha de presentar el treball, els apartats que ha de tenir el treball i l’extensió, com s’han d’indicar les referències bibliogràfiques, etc. És IMPORTANT que respecteu totes les indicacions que se us dónen!
  • Temporització i calendari de lliuraments. És IMPORTANTÍSSIM que respecteu els terminis proposats!
  • Programari informàtic amb el que s’ha de realitzar el treball i l’enllaç per descarregar-vos-el (si és del cas).

Estudiants que curseu la modalitat de Batxillerat internacional: Consulteu els criteris d’elaboració de la Monografia (No “Treball de recerca”). Recordeu que el treball ha de ser en castellà i que s’ha d’inscriure en algunes de les matèries oficials del BI; per això us convé veure abans quins temes s’inclouen dins l’àrea de Música!