Trobades de cant coral

Trobades de corals d’Ensenyament secundari de Catalunya

logo-corals2.JPG

Objectius

• Promoure el cant coral i conjunt instrumental a tots els nivells en els centres de secundària com un bon mitjà d’expressió musical col·lectiva.
  • Organitzar una diada anual en la qual tots els alumnes i les alumnes d’arreu de Catalunya gaudeixin d’una jornada musical d’esbarjo i d’amistat.
  • Exercitar la pràctica musical a l’escola, reconéixer la tasca musical i educativa del professorat que s’hi dedica i distingir el treball desl centres docents que duen a terme aquestes activitats.
  • Des del Departament d’Educació, potenciar la formació que ofereix als professors/res que estan al càrrec de grups corals i distingir els docents que promouen el cant coral entre l’alumnat.

Trobades en les que hem participat

13a TROBADA: Granollers

• Data: 18 d’abril de 2007
  • Trobada: Pavelló Olímpic de Granollers
  • Auditoris: Museu de Granollers, Teatre Auditori, Escola de Música Josep M. Ruera, IES Antoni Cumella, Sala Sant Francesc, Església de Sant Esteve, Església de Fàtima, Sala de “la Caixa”, Escola Pia, Centre Cultural La Troca.
  • Participants: 65 corals i les orquestres i grups de cambra de l’IES Fort Pius de Barcelona, de l’IES Martí i Franquès de Tarragona, de l’IES Rafael Casanovas de Sant Boi de Llobregat i del Conservatori de Grau Mitjà de Música de Granollers.
  • Alumnat de l’IES Jaume Vicens Vives: Cor format per 40 alumnes voluntaris de 1r de Batxillerat de l’Optativa d’Història de la Música i de 2n i 4t d’ESO.
  • + info: Valoració de la sortida, de Fara Baró, Jana Boadas, Sarah Gracia i Jordi Torras (1r de Batxillerat)

granollers-coral.JPG  granollers-detall.JPG dsc02335.JPG dsc02293.JPG  dsc02282.JPG dsc02342.JPG

11a TROBADA: Girona

• Data: 27 d’abril de 2005
  • Trobada: Pavelló Municipal d’Esports de Fontajau
  • Auditoris: Centre Cultural la Mercè, Casa Cultura Aula Magna, Facultat d’Educació i Psicologia, Teatre Ignasi Bonnin de l’IES Jaume Vicens Vives, Auditori dels Maristes, Centre Cívic Sant Narcís, Fontana d’Or.
  • Participants: 62 corals i l’orquestra del Conservatori de música Isaac Albéniz de la Diputació de Girona.
  • Alumnat de l’IES Jaume Vicens Vives: tots els grups de 1r d’ESO (uns 120 alumnes)

dsc00665.JPG dsc00699.JPG dsc00751.JPG

10a TROBADA: Tarragona

• Data: 28 d’abril de 2004
  • Trobada: Camp de Mart
  • Auditoris: CC. Sant Salvador, CC. Sant Pere i Sant Pau, Ciències de l’Educació, Ciències Jurídiques, Palau de Congressos, Audiència, Caixa de Tarragona, La Caixa, IES Martí i Franquès, IES Vidal i Barrequer. Camp de Mart.
  • Participants: 60 corals i la Banda Musical de Tarragona i l’Orquestra de l’IES Martí i Franquès de Tarragona.
  • Alumnes de l’IES Jaume Vicens Vives (Girona): Coral extraescolar formada amb alumnat d’ESO i de 1r de Bat.
  • Activitat interdepartamental: Sortida organitzada conjuntament amb el Departament de Clàssiques (llatí): a la tarda, després de la Trobada de Cant Coral, visita guiada a les restes romanes de Tarragona.

muralles.jpg cor-2004_tarragona-amfiteatre.jpg amfiteatre_petit-grup.jpg tarragona-coral.gif

9a TROBADA: Barcelona

• Data: 29 d’abril de 2003
  • Trobada: Sala simfònica de l’Auditori
  • Participants: 67 corals i l’Orquestra Simfònica de la JONC (Jove Orquestra Nacional de Catalunya, en la que, val a dir-ho, hi tocaven alumnes del nostre institut)
  • Alumnes de l’IES Jaume Vicens Vives (Girona): Coral extraescolar formada amb alumnat d’ESO i de Bat. Alumnes de 3r d’ESO: Anna Alcalà, Bernat Bosch, Hepzibar Cliverd, Adrià Lidon, Alba Peris, Núria Rissech, Xavier Rived, Grau Sant, Enric Stern, Carmen Vicente, Alba Auguet, Xènia Blazquez, Ricard Castel, Eloi Gascon, Anna Llensa, Anna Plantalech, Laura Rivas, Marina Armengol, Maria Gomis, Hector Morente, Roser Rodríguez. Alumnes de 4t d’ESO: Hayat Bouniafa. Alumnes de 1r de batxillerat: AnnaQuer, Laura Ruiz, Sílvia Viñas i Assumpta Badia.

coral_auditori-2003.jpg

Una resposta a Trobades de cant coral

1. LÚCIA MAS diu:

Acabem de montar una CORAU a l’IES d’ARAN!!
    Us portem Occitània… serà molt interessant.

Una abraçada i fins aviat!!