Música per un tub

Farouk Bokaldi (2A-ESO), Hardeep Singh (2B-ESO), Loida Ortega (2B-ESO), Quim Culubret (2nB-ESO), Mirna Liliana Varela (2B-ESO), Clara Pinto (2C-ESO), Alejandra (2D- ESO).

Dimarts 18/10/2011 vam anar el teatre Ignasi Bonnin de 12:45 a 13:45. Hi vam anar perquè va venir un músic que es diu Xavier Lozano que ens va demostrar que amb una mica d¡’imaginació i creativitat es pot fer sonar qualsevol tub, com el de l’aspiradora, de la rentadora, el tub de goteig de jardí, una mánega, una  escala, una escombra, una aixeta, un manillar de bici, un bolígraf, una ampolla d’aigua, una tanca, un totxo, un tap d’una escombra, un full de paper, i fins 27 coses diferents.

Va fer sons des dels més senzills fins a alguns que semblaven instruments reals com: xiulets, flautes, clarinet, saxo, trombó de vares, trompeta, trompa, flabiol i tamborí.

Hia dues families d’instrument de vent: els de fusta i els de metall. En Xavier va fer sona coses que eran: de plàstic, argila, metall , fusta, vidre i pasta (com els cmacarrons). I és que els instruments es classifiquen segons la manera de fer-lo sonar: amb un bisell con el xiulet i la flauta, amb una canya com el clarinet i el saxo,  o amb el broquet com la trompeta, el trombó de vares o la trompa.

Els que més ens van agradar van ser l’escala i el manillar de bici.

Trobem que ha sigut molt interessant i entretingut haver anat a veure a en Xavier.

Quant a Marta Orts i Alís

LLOC DE TREBALL: Professora de Música a l'IES Jaume Vicens Vives (Girona) PERFIL PROFESSIONAL:Doctora en Filosofia i Ciències de l'Educació per la UNED (Programa de Doctorat: Innovació curricular, tecnològica i institucional). Titulada Superior en el Professorat de Piano i en el de Solfeig-Teoria de la Música pel Conservatori de Música del Liceu de Barcelona. Diplomada en el Professorat d'EGB en l'especialitat de Ciències Humanes per la UdG. INTERESSOS PROFESSIONALS: - La Música com a mitjà de comunicació, com a art i com a ciència. - La Didàctica interdisciplinària - Les TIC com a mitjà de comunicació i de difussió dels coneixements i com a eina al servei de l'aprenentatge.
Aquest article ha estat publicat en 1 ESO, 2 ESO, Activitats, Audicions. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *