Celebrem la Festa de la Música

per Pau Arqueros, Blanca Bastit, Daniela Centelles, Sílvia Coll, Jennifer Flores, Amaray Fogliano, Pep Fradera, Pau Iglesias, Miquel Loperena, Ariadna López, Jordi Manel-Rimbau, Efrain Molina, Ada Rocher, Carla Santiago, Joan Thió, Isabel Vilamitjana de 1r d’ESO, de l’arternativa musicaTOUR: músiques del món.

El dia 21 de juny de 2010 alguns alumnes de 1r d’ESO han/hem fet un concert a l’hora del pati per celebrar el Dia Internacional de la Música. Han/Hem fet un recorregut per diferents llocs de l’institut: escales de davant de l’aula de música i de la rambla Dolors Condom i el bar.

Amb les flautes han/hem tocat diferents cançons que han/hem treballat durant el curs amb la nostra professora Marta Orts, i acompanyades de percussió realitzades amb dues garrafes d’aigua. Les cançons han estat: El poder del cant (Don Francisco), Carnestoltes, tonada del Big Ben i Yellow submarine (a tres veus). Ho han fet molt bé!

Els alumnes que hi han participat ho han fet voluntàriament. Han assajat diversos dies durant vàries setmanes una estona a l’hora del pati. Avui han tocat: Mohamed Anhine, Josep Alcalà, Nora Almeda, Emma Barrull, Marc Cabezo, Maria Campo, Sara i Núria Casadevall, Lluís Coromina, Oriol de Quintana, Aleix Ferrer, Jénnifer Flores, Nicolàs Giovanardi, Andrea Granados, Pau Iglesias, Tabaré Iglesias, Adrià Mir, Albert Planellas, Helena Ramos, Oriol Saqués, Clàudia Urda, Jordina Verdaguer, Júlia Vila i Isabel Vilamitjana, però als assajos eren alguns/e smés.

L’origen d’aquesta celebració va ser a França, el 1982. En el Dia Internacional de la Música, tots els concerts són de franc, i la majoria, a l’aire lliure; per això ho hem volgut celebrar pels espais comunitaris de l’institut i no al nostre teatre Ignasi Bonnin. +info

Amb aquesta activitat ens acomiadem del curs i us desitgem BON ESTIU. Ens retrobaren el setembre. Fins aleshores: BONES VACANCES.

Quant a Marta Orts i Alís

LLOC DE TREBALL: Professora de Música a l'IES Jaume Vicens Vives (Girona) PERFIL PROFESSIONAL:Doctora en Filosofia i Ciències de l'Educació per la UNED (Programa de Doctorat: Innovació curricular, tecnològica i institucional). Titulada Superior en el Professorat de Piano i en el de Solfeig-Teoria de la Música pel Conservatori de Música del Liceu de Barcelona. Diplomada en el Professorat d'EGB en l'especialitat de Ciències Humanes per la UdG. INTERESSOS PROFESSIONALS: - La Música com a mitjà de comunicació, com a art i com a ciència. - La Didàctica interdisciplinària - Les TIC com a mitjà de comunicació i de difussió dels coneixements i com a eina al servei de l'aprenentatge.
Aquest article ha estat publicat en 1 ESO, 4 ESO, Activitats, Audicions, Celebracions, Compositors, Intèrprets, Sobre la Música. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *