Música per a camaleons

Després de Fires, quan encara ressonen les tonades de les parades i els concerts a les barraques, us informem que properament podrem gaudir d’un concert en directe en el nostre teatre. (Veieu més informació en un dels gatgets laterals drets).

Consulteu el document (PDF) sobre l’audició: + info

Propostes de treball complementari

per Néstor Álvarez, Blanca Bastit, Pol Bonavia, Maria Campo, Ariadna Casas, Jordi Comas, Lluís Coromina, Sara Casadevall, Lluís Fernàndez, Amaray Fogliano, Andrea Franch, Ariadna López, Adrià Malaret, Judith Peinado, Albert Planellas, Núria Prieto, Olalla Roura, Andreu Sabater, Rocio Sciacca, Paula Xutglà, de 1r d’ESO, i Laia Almeda, Alba Batallé, Michel Flambert, Vladimir Aranda, de 4t d’ESO.

(Trobareu informació del que està en negreta a Vocabulari: Història del Jazz.)

IMPORTANT: queda PENDENT el que està en vermell. En qualsevol cas, si voleu COMPLETAR o AMPLIAR alguna informació, podeu fer-ho, com: millorar una definició (especifiqueu-ho), una altra versió musical (vídeo), la traducció de les lletres de les cançons, fotos per il·lustrar les paraules del vocabulari. Però, si us plau, NO repetiu informacions o materials IGUALS que els que ja estan publicats. Per tant, és important que LLEGIU el què ja hi ha escrit i que VISUALITZEU els vídeos i que REVISEU els enllaços proposats (+info).

A. Significat de les següents paraules que apareixen en el PDF sobre l’audició:

  1. Balada
  2. Banda musical
  3. Big Band
  4. Blues
  5. Bluesman i blueswoman
  6. Boogie Woogie
  7. Country
  8. Esclavitud, esclau, tràfic d’esclaus, negrer, abolició, racisme.
  9. Espiritual negre
  10. Fans
  11. Gospel
  12. Griot
  13. Jazz
  14. Kora
  15. Ku Klux Klan (KKK)
  16. Himne
  17. Improvisació
  18. Mestissatge
  19. Ragtime
  20. Rock o Rock & Roll
  21. Rythm & Blues
  22. Soul
  23. Swing
B. Veieu el mapa polític dels EEUU, amb els seus estats i les capitals de cadascun. Observeu on es localitzen les ciutat següents:

  1. Chicago
  2. Detroit
  3. Geòrgia
  4. Nova Orleans i el riu Mississipi (veieu mapa dels rius dels EEUU)
  5. Nova York

C. Cerca d’informació a Internet de l’àudio o vídeo del You Tube, lletres de les cançons (en versió original i/o la traducció al català o castellà), fotos dels intèrprets, trajectòria professional, etc. de:

  1. Louis Armstrong (Sachmo)
    1. Foto
    2. Cançó “What a wonderful world”: vídeo i lletra
    3. Cançó: “La vien en rose”: vídeo

    4. Web sobre L. Arsmtrong

  2. Glenn Miller
    1. Foto
    2. “In The Mood”: vídeo

  3. Ella Fitzerald
    1. Foto
    2. Resum de la seva biografia (veieu extensió a la plana de vocabulari)
    3. Cançó

  4. Charlie Parker (Bird)
    1. Foto
    2. “All The Things You Are”: vídeo

  5. Robert Leroy Johnson.
    1. Foto 1Foto 2
    2. Cançó “Sweet home Chicago”: vídeo i lletra
    3. + info
  6. John Lee Hooker (1917-2001)
    1. Resum de la seva biografia (veieu extensió a la plana de vocabulari)
    2. Foto
    3. Cançó “Hoochie Cochie”: vídeo i lletra
  7. Scott Joplin (Ragtime)
    1. Resum de la seva biografia (veieu extensió a la plana de vocabulari)
    2. Foto
    3. Cançó “The Enterteiner”: vídeo i partitura (piano)
  8. Ray Charles
    1. Resum de la seva biografia (veieu extensió a la plana de vocabulari)
    2. Foto
    3. Cançó “Georgia On My Mind”: Vídeo i lletra
  9. James Brown.
    1. Foto
    2. Cançó “I Feel Good”: vídeo 1 (concert), vídeo 2 (animació) i lletra
  10. Steve Wonder.
    1. Resum de la seva biografia (veieu extensió a la plana de vocabulari)
    2. Foto (caràtula d’un disc)
    3. Cançó “Superstition”: vídeo (enregistrament del disc) i lletra
  11. Gene Vincent.
    1. Resum de la seva biografia (veieu extensió a la plana de vocabulari)
    2. Foto
    3. Cançó “Be bop a lula”: vídeo i lletra
  12. Little Richard.
    1. Resum de la seva biografia (veieu extensió a la plana de vocabulari)
    2. Foto
    3. Cançó “Tutti frutti”: vídeo i lletra
  13. Elvis Presley.
    1. Foto
    2. Cançó “Blues Suede Shoes”: vídeo i lletra
    3. Cançó “The Jailhouse rock”: vídeo
    4. Web
  14. The Beatles.
    1. Resum de la seva biografia (veieu extensió a la plana de vocabulari)
    2. Foto
    3. Cançó “Hard day’s night”: vídeo i lletra
  15. The Rolling Stones
    1. Foto
    2. Cançó “Honky Tonk Women”: vídeo i lletra
    3. Cançó “Satisfaction”: vídeo i lletra i info sobre el seu contingut.
    4. Web

Quant a Marta Orts i Alís

LLOC DE TREBALL: Professora de Música a l'IES Jaume Vicens Vives (Girona) PERFIL PROFESSIONAL:Doctora en Filosofia i Ciències de l'Educació per la UNED (Programa de Doctorat: Innovació curricular, tecnològica i institucional). Titulada Superior en el Professorat de Piano i en el de Solfeig-Teoria de la Música pel Conservatori de Música del Liceu de Barcelona. Diplomada en el Professorat d'EGB en l'especialitat de Ciències Humanes per la UdG. INTERESSOS PROFESSIONALS: - La Música com a mitjà de comunicació, com a art i com a ciència. - La Didàctica interdisciplinària - Les TIC com a mitjà de comunicació i de difussió dels coneixements i com a eina al servei de l'aprenentatge.
Aquest article ha estat publicat en 1 BAT, 1 ESO, 2 ESO, 4 ESO, Activitats, Audicions, Jazz. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

20 respostes a Música per a camaleons

  1. olalla roura diu:

    Trobo que està molt bé que un grup de música vulgui conéixer la importància dels origens dels diferents tipus de música com el blues, el jazz i les altres músiques del segle XX.
    També m’agrada molt aquesta frase que diu: cada cultura té la seva pròpia música desconeguda per les de més cultures.
    Olalla 1r D.

  2. Júlia-Aixa diu:

    Penso que serà divertit i que és una altra manera de fer classe de música i que potser es farà més entretinguda.
    Segur que agradarà força a tothom.

  3. Efrain Molina diu:

    El text sobre de l’Àfrica al rock m’ha interessat bastant. Tot el que he llegit ha estat interessant i me’n llegiré alguns més.
    Efrain.

  4. Néstor Alvarez diu:

    Em sembla molt bé que vinguin a tocar la seva musica al nostre institut, molts pocs han tingut l’oprtunitat de veure un concert en directe al seu institut
    Néstor

  5. artem diu:

    A mi m’agrada molt el rock i crec que vinguen aquests músics aqu’ aprendrem un altre tipus de música. Tot el que he llegit m’ha semblat molt interessant.
    També està molt bé que vinguin a tocar en directe perquè aixè no passa a tots els institut.

  6. isabel diu:

    Crec que m’agradarà molt aquesta audició. És molt interesant, i també és una manera de aprendre o conèixer aquestes músiques, i que vinguin a l’institut és tot un privilegi .
    Isabel

  7. nuria casadevall diu:

    M’agrada molt aquesta pàgina perquè t’explica moltes coses i també perquè, pots fer molts comentaris.
    Penso que està molt bé que els músics vinguin a tocar una mica de música a l’institut, perquè no hi ha gaire gent que hagin vist un concert en directe.
    Núria 1C

  8. Toni Sanchez diu:

    A mi m’ha agradat molt la frase que deia: “aquesta és la història de com la música deixa de ser de
    un sol color, els agafa tots, els barreja i els converteix en un llenguatge universal”. Tampoc sabia que el rock fos una llengua universal i serà el primer concert que veig en directe. Qu guay!!! =P

  9. Rocio diu:

    Jo crec que està bé que vinguin a l’institut a tocar música perquè podrem conèixer molts més tipus d’elles.També està bé perquè si a algú li agrada molt la música ells et donen l’oportunitat de veure un concert en directe. Val la pena que vinguin a tocar-la.

  10. júlia diu:

    Jo crec que aquesta pàgina està molt bé, perquè t’explica moltes coses sobre la música i altres.
    Crec que serà molt guay l’audició!

  11. Lluís Coromina diu:

    A mi personalment m’agrada molt que el dia 24 vingin a tocar música perquè serem un dels pocs instituts que tindrem música en directe, i a la gent li interesserà molt més la música.
    Lluís

  12. mireia amorós diu:

    Aquest article està molt ben trobat, i si te’l llegeixes tot hi acabes trobant coses interessants.
    El que més m’ha agradat, potser, ha sigut el tema del grup de música…
    Mireia

  13. Trobo que tenim molta sort que vingui un grup a tocar a l’institut.

  14. Paula Xutglà Reixach diu:

    Paula Xutglà Reixach 1B.
    Jo estic tan emocionada i fascinada. Emocionada per sentir una audició i fascinada perquè hagin triat el nostre institut.

  15. Hola Paula.
    Bé, de fet sóm NOSALTRES els que els hem triat a ells!!!!
    Fins demà. I que gaudiu de l’audició!
    Marta

  16. Paula Xutglà Reixach diu:

    En Glenn Miller va néixer 1 de març del 1904 i va morir 15 de decembre de 1944. Va ser un músic de jazz americà. Una de les seves cançons més conegudes era “In the Mood”. Tocava amb una banda de “big bang”, una orquestra formada bàsicament per instruments de vent.

  17. jaume pla diu:

    Jaume Pla Ferriol 1ESO A

    L’obra em va agradar molt i el vocabulari de la audició està molt bé,
    igual que els cantants, perquè així podem saber encara més coses
    sobre el jazz, el blues, el soul i el rock.

  18. Laura Maroto diu:

    Aquesta pàgina és molt interesant perquè pots aprendre moltes coses noves. L’audició de “Música per a camaleons” em va agradar molt i vaig aprendre moltes coses noves.

  19. Aleix Ferrer diu:

    L’audició va estar molt bé. Crec que a tothom li va agradar.
    Llàstima que com que les diapositives fassaven tan ràpid no hi havia gaire temps per llegir-les i escoltar la musica a l’hora!!!
    uenu dew
    Aleix Ferrer, 1A

  20. Miriam El Messaoudi diu:

    Música per Camaleons ha estat molt bè, la música era molt xula, jo no vaig agafar apunts perquè sinò no podies estar per la música i per les diapositives, ha estat bé. He après coses que abans no sabia.

    ADEU.
    Miriam El Messaoudi, 1A ESO

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *