per Pep Boadas, Gerard Cano, Xiomara de la Cruz, Martí Fernándex-Real, Martí Garriga, Cecilia Iannuzzi, Edgardo Meseses, Pol Patiño, Adrià Plazas i Helena Ramon, de 1r D d’ESO
Com que estem estudiant la cançó My Heart Will go On, el tema de la pel·lícula Titànic (1997 de James Cameron) del compositor James Horner, el 27 de maig, el nostre company Pere Capdevila va portar un DVD que era un documental sobre el trasatlàntic anomenat “Titànic”: com era en realitat quan encara podia navegar; com és ara, submergit al fons del mar, a quatre quilòmetres sota el nivell del mar; com es va produir la tragèdia el dia 14 d’abril de 1912 i com van viure l’experiència els pocs supervivents de l’accident.
El Titànic és tot un mite, no només pel protagonisme que se li ha donat a diverses pel·lícules, sinó per la gran castàstrofe en la que van morir tantes persones.
La pel·lícula més recent és la del director James Cameron, fet el 1997 i protagonitzada per Leonardo di Caprio i Kate Winslet. És una pel·lícula romàntica i, a la vegada, dramàtica, que està molt bé.
Aquest documental està molt bé; és sensacional!
Sobre el documental
En el DVD hem vist com un grup de científics baixen a investigar les restes del Titànic que es troben prop de les costes de Nova York, a 4 quilòmetres de profunditat. Com que l’aigua és molt freda i el vaixell està enfonsat a gran profunditat, no és accessible pels submarinistes, així que utilitzaven un batiscaf, un petit submarí anomenat “Nautile” que portava una càmera que anava gravant tot el que trobava al seu pas.
Com era el Titànic?
El RMS Titànic o el Royal Mails Steamship Titanic era un vaixell-correu que, a més de l’equipatge i pertenències dels passatgers, portava milers de cartes que mai podran ser contestades i un cotxe, un Renault, que diuen que era vermell. Alguns aventurers han intentat submergir-se i rescatar els objectes de valor i joies que es van enfonsar amb el Titànic o que resten al fons del mar, amb les víctimes del sinistre.
Era un trasatlàntic britànic de luxe de la companyia White Start Line destinat a cobrir el trajecte entre Anglaterra i els EEUU. Tot i que li deien “l’insumergible”, malahuradament, només va fer un sol viatge, el d’anada.
- El Titànic va ser el primer vaixell en tenir piscina i pista d’escuaix a bord.
- Les habitacions o camarots dels passatgers estaven separats per classes: de 1a, de 2a i de 3a.
- Només l’ancla pesava unes cinquanta tones i era vuit vegades més gran que les ancles dels altres vaixells de l’època. El vaixell sencer pesava 46.329 tones.
- El vaixell podia arribar a una velocitat màxima de 25 nusos.
Com es va enfonzar?
Abans de sarpar, i mentre els passatgers embarquéssin, es va produir un incendi en una de les bodegues del Titànic. La tripulació es va afanyar en apagar el foc sense que els viatgers se n’adonéssin.
A les 23:45 del 14 d’abril de 1912, el Titànic va colisionar amb un iceberg i l’impacte va foradar el casc.
L’aigua va penetrar ràpidament i va anar inundant el vaixell des de la part més baixa fins a coberta, passant pels camarots de 3a classe, els de 2a i els de primera i per altres dependències. El Titànic va tardar només dues hores en enfonzar-se.
De les 2.200 persones que hi viatjaven (entre passatgers i tripulació) només unes 700 es van poder salvar, i unes 1.500 persones van morir ofegades o a causa de les baixes temperatures de l’aigua. Però la raó principal és que no hi havia prous bots salva-vides per tothom.
Com és ara el Titànic?
Amb la càmara del “Nautilius” es pot veure com són les restes del Titànic. Té tota la part de sota el casc enterrada en el sòl marí; els camarots estan plens de plantes i animals marins, etc., però s’hi distingeixen algunes parts, com un lavabo d’un camarot de 3a classe.
Els supervivents
L’experiència de l’enfonsament del Titànic resulta molt dolorosa per tots els supervivents perquè tot i que van poder-se salvar, tots van perdre persones que estimaven. A més, aconseguir salvar-se no els va resultar gens fàcil, perquè després dels sinistre van haver d’esperar que un altre vaixell que havia captat el missatge de socor (S.O.S) arribés a temps abans no morissin de fred o per la falta d’aigua i menjar.
El Titànic és una pel·lícula molt romàntica i té un cançó que m’agrada molt.
M’encanta la pel·lícula del Titànic i la cançó també. He vist la pel·lícula moltes vegades i no me’n canso perquè és molt maca. Bé, adéu!!!!!!!!!!
Realment m’ha agradat molt treballar aquesta cançó, a part de que la pel·lícula m’encanta, i aixó ha fet que m’agradés més aprendre-la ara tocar-la i que em sortís pefecte… El documental que vam veure a classe va ser interessant.
Aquest és un molt bon article, ja que jo no en sabia gaires coses del Titànic i això m’ha informat i molt més. La pel·lícula no m’agrada molt però la història del Titànic si. Adéuuu!!!
Aquesta pel·lícula del Titanic m’ha agradat molt perquè he après algunes coses, com que l’amor no té nivell, que tant hi fa que siguis pobre o ric, l’amor surt de l’amistat o del cor. Aquesta pel·lícula és molt bonica; té situacions felices i altres de tristes. Nosaltres estem traballant la cançó del Titànic i és molt agradable perquè recordes aquesta pel·lícula.
M’agrada molt aquest article però no supera la peli!^^
M’encanta la pel·lícula del TITÀNIC; és PRECIOSA!!!!!
Gràcies per posar aques article perquè jo del Titànic no en sabía gaire cosa…
Hola Marta!!!!
Aquest estiu per fí veuré aquesta pel·lícula.
La BSOo la conec i m’agrada molt.
Adéu!!!!!!!!!!
M’ha encantat treballar aquesta cançó. La pel·lícula és la meva pel·lícula preferida, M’ENCANTA!
Encara que el documental que va portar en Pere no el vam acabar de veure, em va semblar força interessant.
L’Aina va encertar de ple al triar aquesta cançó!
M’agrada molt la cançó “My heart will go on” i espero poder-la aprender a tocar amb flauta perquè és realment molt maca.
La veritat que no he vist la pel·lícula, però espero veure-la aviat perquè després de llegir l’article em vénen ganes de veure-la.
Em sembla realment impresionant que una cosa aixís pogués passar de veritat.
La pel·lícula Titànic està molt bé, la cançó My Heart Will go On, és molt maca i molt relaxant.
Jo quan escolto aquesta cançó és quan estic treballant o passant apunts a l’ordinador. M’ajuda a no posar-me nerviós. La pel·lícula m’agrada perquè està basada en un fet històric i penso en el que devien patir aquelles persones que van pujar en aquell vaixell.
Adéu.
Hola, aquesta pel·lícula és preciosa, i la música encara ho és més.
L’informacio de com era el Titànic i com és ara, al fons del mar, m’ha interessat molt, i el documental (tot i que non el vam acabar de veure) també ho era.
Espero que no es torni a repetir aquesta tragèdia, perquè moririen moltes persones.
Adéu, i ja ens veurem!!!!!!!
Hola Marta. Hola a tots i a totes.
La pel·lícula del Titànic és bastant maca, i encar més quan surt la cançó ”My Heart Will go On” que és molt maca.
Adéu
La música del Titànic és molt especial, ja que la noia que la interpreta té un miracle
de veu (q pilota q sóc) 🙂
Helena
Hola Marta
A mi també m’ha agradat molt Titanic, i la cançó també em va agradar molt.
La cançó de Titanic sempre impacta molt a tothom, i a mi també.
Adéu