SANT JORDI I EL DRAC

Aquest any viurem un Sant Jordi ben atípic, sense parades de llibres, contes i roses pels carrers però amb molts recursos a les xarxes.

Des del centre de referència volem compartir un dels contes que s’ha treballat i elaborat amb alumnes de l’escola Integra-Joan XXIII. Sant Jordi i el Drac és una versió de la llegenda de Sant Jordi. Tant la llegenda com les imatges són de creació de l’alumnat.

Esperem que us agradi!

ELS MOSQUITS

Els mosquits és una cançó infantil de Dàmaris Gelabert. Aquesta cançó parla d’un mosquit que pica a les diferents parts del cos. Us la recomanem per poder treballar les diferents parts del cos d’una forma divertida, també ens permet treballar i aprendre diferents poblacions de Catalunya.

Podeu descarregar aquest suport visual amb el format que més s’ajusti a les necessitats del vostre alumnat. Recordeu que podeu fer les demandes  personalitzades mitjançant el full de demanda que trobareu a l’apartat de contacte.

Autor pictogrames: Sergio Palao Procedència: ARASAAC (http://arasaac.org). Llicència: CC (BY-NC-SA) Adaptació: Centre referència Integra – Banc de recursos.

CURSOS DE FORMACIÓ

Aquest curs escolar, un any més, oferim des de Integra – Centre referència diferents tallers i cursos presencials i/o semipresencials. Aquests cursos i/o tallers van dirigits al professionals del món de l’educació.

L’objectiu principal és donar resposta a diversitat tant complexa que ens trobem en el dia a dia a les aules en el marc de l’escola inclusiva.

Els cursos i tallers reconeguts pels Departament d’Ensenyament  que oferim aquest curs escolar són:

• Com abordar les dificultats de regulació de comportament a l’aula. Estratègies d’intervenció (15h curs presencial). Inici 3 de març.
  • Principals estratègies educatives per a alumnes amb TEA (15h curs semipresencial). Inici 4 de febrer.
  • Recursos tecnològics com a facilitadors dels aprenentatges (10h taller). A concretar, Juliol.

Per més informació sobre objectius, continguts, dates, horaris… dels cursos i/o tallers podeu consultar la pestanya de formació.Tots els cursos i els tallers  tenen la inscripció oberta. El nombre de places és limitat.  Apunta’t, no et quedis sense plaça!

MASSATGE AMB CANÇONS

Fas massatges als alumnes per tornar a la calma després de l’esbarjo o d’una activitat moguda?
Us compartim aquest suport visual per acompanyar la cançó “massatge amb cançons”. Massatge amb cançons és una proposta de Dàmaris Gelabert i Anna Roig Dolz.
Es tracta d’una dolça melodia per acompanyar el massatge infantil. Podem utilitzar la cançó per l’estimulació sensorial i la vinculació afectiva amb els infants.

CANÇÓ DELS ANIMALS

La cançó dels animals és del grup d’animació Grimpallunes. Aquesta cançó permet identificar i reconèixer diferents animals, alguna de les seves característiques i les seves accions.

Podeu descarregar aquest suport visual per treballar amb els vostres alumnes amb el format de lletra que més s’ajusti.

Si necessiteu l’adaptació d’algun recurs no dubteu en fer la vostra demanda. Formulari de demanda.

Bon inici de curs!

Encetem un nou curs escolar amb ganes de donar resposta a les vostres demandes. Recordeu que oferim formació a mida per col·lectius de professionals, cursos de formació reconeguts pel Departament d’Educació, adaptem material didàctic sota demanda… entre d’altres.

Per fer les vostres demandes podeu omplir el formulari i rebreu resposta per correu electrònic.

Taller: Enfilant botons

Aquest curs escolar hem ofert a les escoles de la comarca una taller per treballar conceptes com la diferència, la inclusió, la discapacitat, les habilitats, les limitacions, els suports…

L’objectiu principal del taller ha sigut reflexionar, sensibilitzar, entendre i acceptar les diferències entre uns i altres.

El fil conductor del taller eren els botons. A l’hora d’enfilar-los la majoria dels alumnes van trobar dificultats i es van haver d’ajudar entre ells o bé, necessitar suports específics per aconseguir enfilar el botó.

El taller s’ha dirigit a alumnat de cicle mitjà i l’hem dut a terme en 14 grups de la comarca. En els següents links podeu consultar aquest taller.

Escola Joan Roura i Parella

Escola Mont Cós

Escola les Escomes

TALLER: Recursos tecnològics com a facilitadors dels aprenentatges.

Mitjançant els diferents dispositius tecnològics que podem trobar a les aules, es donaran a conèixer diferents recursos tecnològics, així com els seus usos i funcionalitats per tal de facilitar l’accés a l’aprenentatge de tot l’alumnat.
El taller pretén ser molt pràctic i útil per a la pràctica docent.

Aquest taller és presencial, té una durada de 10h i està reconegut pel Departament d’Educació.Va dirigit a professorat d’infantil, primària i educació especial; educador social, integrador social i altres professionals relacionats amb el món educatiu.

Objectius previstos:
Conèixer els diferents dispositius tecnològics existents, els seus accessoris i les possibles adaptacions.

Conèixer diferents eines i recursos per elaborar material didàctic.

Manejar i utilitzar diferents recursos per crear nous materials.

Continguts:

Presentació dels diferents dispositius (hadware).

Ús dels dispositius i les diferents possibilitats d’accés.

Presentació dels diferents recursos que ofereix la xarxa.

Experimentació, creació i maneig de diferents recursos per a l’elaboració de materials.

Dates de la realització: 3, 4 i 5 de juliol de 2019.
Horari: 9:30h a 13h.

Inscripció