CURS: Principals estratègies educatives per a alumnes amb TEA.

Us informem que està oberta la inscripció al curs “Principals estratègies educatives per a alumnes amb trastorn de l’espectre autista”.
Aquest curs va dirigit a professorat d’infantil, primària, educació especial i altres professionals relacionats amb el món educatiu.
És un curs semi presencial de 15 hores de durada. Les dates de realització seran: 26 de febrer 5, 12 i 19 de març de 2019. L’horari serà de 17h a 20h i es durà a terme a Integra- CEE Joan XXIII d’Olot, la resta d’hores es faran online.

A continuació podeu consultar els objectius i continguts del curs.

CURS: Principals estratègies educatives per a alumnes amb trastorn de l’espectre autista”. Curs reconegut pel Departament d’Educació.

Objectius generals del curs són:

  • Sensibilitzar, informar i formar sobre les característiques i necessitats de l’alumnat amb trastorn de l’espectre autista per afavorir la inclusió en el centre ordinari.
  • Facilitar estratègies i recursos organitzatius i metodològics per afavorir una resposta educativa global a aquests alumnes.
  • Conèixer i elaborar estratègies per a alumnes amb TEA.
  • Conèixer i elaborar plans d’intervenció específics per a alumnes amb TEA.

Continguts:

  • Bases teòriques del trastorn de l’espectre autista:
    • Què entenem com a trastorn de l’espectre autista?
    • Àrees d’afectació i característiques.
    • Com podem explicar les seves dificultats?
  • Estratègies d’intervenció.
    •  Quines estratègies es poden utilitzar a cada àrea d’afectació?
  • Adaptació de material per a alumnes amb TEA.
    •  Pautes per l’adaptació de material.
    • La importància dels suports visuals.
    • Recursos que funcionen: horaris visuals, pictogrames, economia de fitxes, anticipació, seqüenciació i anàlisi de tasques…
  • Elaboració d’estratègies específiques.
    • Com es poden adaptar les estratègies que s’utilitzen a l’aula?
    • Creació d’estratègies específiques per a alumnes amb TEA.

Cost de la matrícula: 75€
Pla d’avaluació de l’activitat: Cal assistir al 80% del curs i realitzar satisfactòriament totes les tasques d’aprofitament.

Inscripció

MIRALL DE PAU

El dia 30 de gener és el dia escolar de la no violència i la Pau. Per aquest motiu l’escola Finestres de Mieres treballaran amb els seus alumnes la cançó Mirall de Pau de David Melgar i J.Gibert d’Artze.

Us podeu descarregar la cançó amb el format que més s’ajusti als vostres alumnes. El fet d’estar signada facilita l’accés i aprenentatge de tot l’alumnat.

EL CERVATÓ

Aquesta cançó popular ens parla del cervató, un animal que podem trobar a la muntanya. També ens parla d’un conill i de la figura del caçador.

Podeu descarregar la cançó en el format (lletra de pal, lligada o d’impremta) que més s’ajusti a les particularitats dels vostres alumnes. Recordeu que per fer les vostres demandes només cal que ompliu el formulari que trobareu a la pestanya de contacte.

L’HIVERN

L’hivern és una cançó de Dàmaris Gelabert molt fàcil d’aprendre per la seva curta durada. Es poden treballar els diferents elements que cal dur quan fa fred, i alhora també ens permet treballar diferents verb en primera persona.

Recordeu que podeu fer les vostres demandes per signar les cançons que estigueu treballant i facilitar així l’aprenentatge de tots els alumnes.

L’HIVERN HA ARRIBAT

Amb l’entrada a l’hivern volem compartir aquesta cançó per si la voleu treballar amb els infants de les vostres escoles. Aquesta cançó signada de Dàmaris Gelabert pot ser una bona opció per entendre les característiques meteorològiques de l’hivern i les peces de roba que cal posar-se per no passar fred.

Us la podeu descarregar amb el format que més s’ajusti al vostre alumnat.

CANTO AL FRED

L’escola Finestres de Mieres ens ha demanat l’adaptació d’aquesta cançó per facilitar la lectura i aprenentatge de la cançó a tots els alumnes.

Canto al fred és una de les cançons de l’àlbum “un hivern de colors” de l’Anna Llopart i en Xavi Gonzàlez. Aquesta cançó permet treballar l’hivern i les característiques més rellevants d’aquesta estació.

Recordeu que la podeu descarregar amb el format que més s’ajusti al vostre alumnat. En cas que necessiteu alguna adaptació, podeu fer la vostra demanda a l’apartat de contacte.

FORMACIÓ

Aquest curs escolar oferim des de Integra – Centre referència diferents tallers pràctics i cursos presencials i/o semipresencials. Aquests cursos i/o tallers van dirigits al professionals del món de l’educació.

L’objectiu principal és donar resposta a diversitat tant complexa que ens trobem en el dia a dia a les aules en el marc de l’escola inclusiva.

Els cursos i tallers que oferim són:

  • Com abordar les dificultats de regulació de comportament a l’aula. Estratègies d’intervenció (15h curs presencial). Inici 22 de gener.
  • Principals estratègies educatives per a alumnes amb TEA (15h curs semipresencial). Inici  26 de febrer.
  • Estimulació sensorials per a infants (10h taller). Inici 26 de març.
  • Pràctiques inclusives a l’aula (15h curs semipresencial). Inici 30 d’abril.
  • L’ús de suports visuals per a la participació i l’aprenentatge de tot l’alumnat (10h taller). Inici maig.

Per més informació sobre objectius, continguts, dates, horaris… dels cursos i/o tallers podeu consultar la pestanya de formació.Tots els cursos i els tallers  tenen la inscripció oberta. El nombre de places és limitat.  Apunta’t, no et quedis sense plaça!

EL BALL DE LA CIVADA

El ball de la civada és una cançó popular catalana, que està relacionada amb les feines del camp. És pot ballar i alhora expressar amb diversos moviments la feina del pagès, des de la sembra dels cereals fins al seu consum.

L’escola Finestres de Mieres ens ha demanat l’adaptació amb pictogrames per facilitar l’accés a l’aprenentatge a tots els seus alumnes. Esperem que els hi sigui funcional!

La podeu descarregar amb el format que més s’ajusti al vostre alumnat.

Autor pictogrames: Sergio Palao. Procedència: ARASAAC http://catedu.es/arasaac/ Llicencia: CC (BY-NC-SA).

Autor i adaptació: Centre referència Integra – Banc de Recursos.

De quin color és un petó?

Els alumnes de primària de l’escola d’educació especial Joan XXIII han estat treballant el conte “De quin color és un petó” de la Rocío Bonilla. El conte ha estat el fil conductor a l’àrea de plàstica per treballar els diferents colors. L’objectiu principal no només ha estat treballar els diferents colors sinó les diferents emocions i sensacions que se’ns generen a partir d’una situació concreta.

Amb el treball que han fet els alumnes hem creat aquest recurs adaptat amb els textos signats i que pot servir per iniciar un treball amb el vostre alumnat. Creiem que pot ser un recurs molt útil per infants perquè puguin entendre fàcilment, amb el suport visual, les diferents emocions. Per aquest motiu, creiem oportú compartir-ho.

Podeu descarregar el conte a través d’aquest article o bé, el trobareu a la pestanya de material a la pàgina de contes.

Autor pictogrames: Sergio Palao Procedència: ARASAAC (http://catedu.es/arasaac/) Llicència: CC (BY-NC-SA)

POEMA “LA PRIMAVERA”

L’Escola Mont Cós ens ha demanat l’adaptació en pictogrames del poema de la primavera de Joan Amades pels alumnes d’Infantil. Amb aquesta adaptació molt visual faciliten l’accés als aprenentatges i la participació de tot l’alumnat.

Us animem a provar aquests formats per incloure a tots els alumnes en les activitats d’aula.

Podeu descarregar el format que més s’ajusti a les necessitats de l’alumnat.