L’HIVERN

L’hivern és una cançó de Dàmaris Gelabert molt fàcil d’aprendre per la seva curta durada. Es poden treballar els diferents elements que cal dur quan fa fred, i alhora també ens permet treballar diferents verb en primera persona.

Recordeu que podeu fer les vostres demandes per signar les cançons que estigueu treballant i facilitar així l’aprenentatge de tots els alumnes.

L’HIVERN HA ARRIBAT

Amb l’entrada a l’hivern volem compartir aquesta cançó per si la voleu treballar amb els infants de les vostres escoles. Aquesta cançó signada de Dàmaris Gelabert pot ser una bona opció per entendre les característiques meteorològiques de l’hivern i les peces de roba que cal posar-se per no passar fred.

Us la podeu descarregar amb el format que més s’ajusti al vostre alumnat.

CANTO AL FRED

L’escola Finestres de Mieres ens ha demanat l’adaptació d’aquesta cançó per facilitar la lectura i aprenentatge de la cançó a tots els alumnes.

Canto al fred és una de les cançons de l’àlbum “un hivern de colors” de l’Anna Llopart i en Xavi Gonzàlez. Aquesta cançó permet treballar l’hivern i les característiques més rellevants d’aquesta estació.

Recordeu que la podeu descarregar amb el format que més s’ajusti al vostre alumnat. En cas que necessiteu alguna adaptació, podeu fer la vostra demanda a l’apartat de contacte.

FORMACIÓ

Aquest curs escolar oferim des de Integra – Centre referència diferents tallers pràctics i cursos presencials i/o semipresencials. Aquests cursos i/o tallers van dirigits al professionals del món de l’educació.

L’objectiu principal és donar resposta a diversitat tant complexa que ens trobem en el dia a dia a les aules en el marc de l’escola inclusiva.

Els cursos i tallers que oferim són:

  • Com abordar les dificultats de regulació de comportament a l’aula. Estratègies d’intervenció (15h curs presencial). Inici 22 de gener.
  • Principals estratègies educatives per a alumnes amb TEA (15h curs semipresencial). Inici  26 de febrer.
  • Estimulació sensorials per a infants (10h taller). Inici 26 de març.
  • Pràctiques inclusives a l’aula (15h curs semipresencial). Inici 30 d’abril.
  • L’ús de suports visuals per a la participació i l’aprenentatge de tot l’alumnat (10h taller). Inici maig.

Per més informació sobre objectius, continguts, dates, horaris… dels cursos i/o tallers podeu consultar la pestanya de formació.Tots els cursos i els tallers  tenen la inscripció oberta. El nombre de places és limitat.  Apunta’t, no et quedis sense plaça!

EL BALL DE LA CIVADA

El ball de la civada és una cançó popular catalana, que està relacionada amb les feines del camp. És pot ballar i alhora expressar amb diversos moviments la feina del pagès, des de la sembra dels cereals fins al seu consum.

L’escola Finestres de Mieres ens ha demanat l’adaptació amb pictogrames per facilitar l’accés a l’aprenentatge a tots els seus alumnes. Esperem que els hi sigui funcional!

La podeu descarregar amb el format que més s’ajusti al vostre alumnat.

Autor pictogrames: Sergio Palao. Procedència: ARASAAC http://catedu.es/arasaac/ Llicencia: CC (BY-NC-SA).

Autor i adaptació: Centre referència Integra – Banc de Recursos.

De quin color és un petó?

Els alumnes de primària de l’escola d’educació especial Joan XXIII han estat treballant el conte “De quin color és un petó” de la Rocío Bonilla. El conte ha estat el fil conductor a l’àrea de plàstica per treballar els diferents colors. L’objectiu principal no només ha estat treballar els diferents colors sinó les diferents emocions i sensacions que se’ns generen a partir d’una situació concreta.

Amb el treball que han fet els alumnes hem creat aquest recurs adaptat amb els textos signats i que pot servir per iniciar un treball amb el vostre alumnat. Creiem que pot ser un recurs molt útil per infants perquè puguin entendre fàcilment, amb el suport visual, les diferents emocions. Per aquest motiu, creiem oportú compartir-ho.

Podeu descarregar el conte a través d’aquest article o bé, el trobareu a la pestanya de material a la pàgina de contes.

Autor pictogrames: Sergio Palao Procedència: ARASAAC (http://catedu.es/arasaac/) Llicència: CC (BY-NC-SA)

POEMA “LA PRIMAVERA”

L’Escola Mont Cós ens ha demanat l’adaptació en pictogrames del poema de la primavera de Joan Amades pels alumnes d’Infantil. Amb aquesta adaptació molt visual faciliten l’accés als aprenentatges i la participació de tot l’alumnat.

Us animem a provar aquests formats per incloure a tots els alumnes en les activitats d’aula.

Podeu descarregar el format que més s’ajusti a les necessitats de l’alumnat.

SOMNIS D’INFANT

Volem compartir aquesta cançó que hem adaptat amb pictogrames a demanda de l’escola Finestres de Mieres. És una cançó que transmet diferents valors i missatges per poder viure en pau.Podeu descarregar el format que més us convingui.

Si voleu accedir al llistat de cançons que anem adaptat només heu d’anar a la pàgina de material i clicar cançoner. Trobareu l’enllaç de la cançó signada i la música per poder-la escoltar, ballar i cantar.

VULL SENTIR-ME ESTIMAT

Vull sentir-me estimat és una cançó que treballen a Cicle Incial en una escola de la comarca. Parla sobre el sentiment d’estimar i la necessitat de que tots els infants es sentin estimats.

Si voleu facilitar-ne l’aprenentatge dels vostre alumnes us podeu descarregar el format (lletra de pal, lletra d’impremta i lletra lligada) que més us interessi.

EL ROCK DE MIERES

El Rock de Mieres és una cançó que ens ha demanat l’escola Finestres de Mieres per facilitar a tot l’alumnat l’aprenentatge de la lletra i poder participar activament. Aquesta cançó és un símbol identificatiu de l’escola i del poble.

Si us interessa l’adaptació en pictogrames d’alguna cançó concreta ens podeu fer la demanda.

Us podeu descarregar el format que més s’ajusti a les necessitats dels vostres alumnes.