EL DAU DE LES EMOCIONS

A LA CLASSE DELS NENS I LES NENES DE 3 I 4 ANYS HEM JUGAT AMB EL DAU DE LES EMOCIONS.

AQUEST DAU MOSTRA DIFERENTS EMOCIONS: ALEGRIA, TRISTESA, RÀBIA, POR… I ES TRACTA DE TIRAR EL DAU I EXPLICAR ALGUNA SITUACIÓ VISCUDA RELACIONADA AMB L’EMOCIÓ QUE ENS HA TOCAT.

DESPRÉS FEM UNA CONVERSA ENTRE TOTS PER EXPLICAR SI ÉS UNA EMOCIÓ AGRADABLE O DESAGRADABLE, SI ENS AGRADA O NO, QUE PODEM FER PER SENTIR-NOS MILLOR, ETC.

EXPLICAR LES NOSTRES EMOCIONS ÉS TASCA DIFÍCIL, PER ADULTS I PETITS.  PER AIXÒ ÉS  IMPORTANT ACOMPANYAR ALS INFANTS I AJUDAR-LOS A POSAR PARAULES EN L’EMOCIÓ QUE SENTEN.

TREBALLEM LES EMOCIONS DELS CUINERS I CUINERES

Benvolgudes famílies,

Durant el curs a la classe dels cuiners i les cuineres anem realitzant activitats, converses i moments en els quals compatim i parlem d’emocions i sentiments. A poc a poc anem aprenent com gestionar sentiments, posar paraules i identificar allò que ens passa de manera individual però amb ajuda de tots i totes. Tot i això, també és important saber identificar com es senten els nostres companys i companyes, ja que som un equip i ens preocupem els uns dels altres.

D’altra banda, treballem els trets d’identitat de cadascun de nosaltres per tal d’identificar què podem tenir en comú tan físicament com gustos, maneres de fer… D’aquesta manera ens adonem que tots som diferents i que de vegades coincidim en alguns aspectes. Tot plegat ens ajuda, entre molts aspectes, a respectar i acceptar, que allò que a mi m’agrada no té per què agradar-li al meu amic o amiga.

Creiem que és molt important treballar la part més emocional, perquè ens ajuda en el nostre dia a dia personalment i de cara a les relacions socials, tenir empatia, expressar sentiments i emocions de manera saludable, en la resolució de conflictes, etc.

Emociona’t amb nosaltres…

La intel·ligència emocional és l’habilitat de reconèixer, regular i comprendre les emocions, tant en tu mateix com en els altres. La intel·ligència emocional alta ens ajuda a connectar amb altres persones, forjar relacions empàtiques, comunicar de manera efectiva, resoldre conflictes i expressar els teus sentiments.

És per tot això que a la classe dels coets cada divendres dediquem un moment a aprendre com comunicar els nostres sentiments i entendre com podem ajudar als nostres companys i companyes a sentir-se millor i a estar més feliços.

Aquí teniu un àlbum on podeu veure algunes imatges….

 

 

HEM ANAT D’EXCURSIÓ A L’AQUÀRIUM

Benvolgudes famílies,

Com ja sabeu, estem treballant els animals marins com a projecte. Ja sabem moltes coses noves però teníem algunes preguntes que necessitaven resposta per poder continuar investigant i aprofundint en aquest tema. Aquesta setmana hem pogut gaudir d’una experiència en l’Aquàrium de Barcelona, allà hem pogut resoldre dubtes, veure molts animals marins i passar un bon dia. Aquí us deixem un recull de fotos de com ha anat la sortida i quan bé ho hem passat.

Esperem que us agradin!

Projecte de P3 2n trimestre

A la classe de P3 hem començat a parlar a l’assemblea sobre l’hivern i surten moltes coses diferents: fa fred, portem abric, gorro, bufanda, guants, no hi ha fulles als arbres, neva… i és aquí quan sorgeix la nostra primera pregunta investigable: com és la neu?, dura/tova, freda/calenta, té color?

Parlant, parlant… un infant explica que és molt freda com el gel i ens preguntem; com es fa el gel? Una nena explica que es fa amb aigua, sal i sabó, de seguida ho provem i intentem fer màgia, però no ho aconseguim, fins i tot surt la idea de posar uns dinosaures, però res!… així que seguint la conversa sorgeix la idea de posar l’aigua al congelador… però a on hi ha un congelador? -Doncs a la cuina! Responen alguns. Així que de seguida anem a la cuina a demanar a les nostres cuineres si ho poden congelar. L’endemà ho anem a buscar: quina sorpresa!: s’ha convertit en gel! El toquem, olorem…: és molt fred, molt dur, no té color i es torna a convertir en aigua!

Alguns diuen que l’aigua a vegades té color… però com ho podem fer nosaltres? És aquí on decidim entre tots i totes que volem investigar i experimentar amb l’aigua. De ben segur que descobrirem moltes coses i ens ho passarem d’allò més bé en aquest nou projecte!

Podeu veure un petit recull de fotografies clicant la imatge:

PROJECTE DEL 2N TRIMESTRE DE LA CLASSE DE P5

Benvolgudes famílies!

Durant aquest segon trimestre els nens i nenes de P5 han triat treballar el projecte dels ANIMALS MARINS, ja que molts infants han anat a l’Aquàrium de Barcelona i en tenen molt bon record. A més, com que vivim molt a prop del mar i van a la platja a l’estiu, volen conèixer i aprofundir més sobre tots aquells animals que hi ha al fons marí.

Ens surten moltes preguntes com per exemple: Per què quan anem a l’Aquàrium veiem peixos de colors i quan anem a la platja de Barcelona no hi són?

Tenim moltes ganes d’aprendre coses noves sobre aquests animals! 

TREBALL D’AULA P5

BENVOLGUDES FAMÍLIES!

COM JA HEM ARRIBAT AL FINAL DEL PRIMER TRIMESTRE. US COMPARTIM EL RECULL DE LES DIFERENTS FEINES QUE HEM ANAT REALITZANT I TREBALLANT DURANT TOTS AQUESTS MESOS A L’AULA. ESPEREM QUE US AGRADI.

SI CLIQUEU A LES IMATGES PODREU VEURE ACTIVITATS DE LLENGUA, MATEMÁTIQUES, MÚSICA, PSICOMOTRICITAT, PROJECTE, ART I ALTRES MOMENTS QUE HEM GAUDIT A L’ESCOLA.

  • TREBALL D’AULA                                                                                                    
  • TREBALL SISTEMÀTIC                          

PROJECTE CUINERS I CUINERES

HOLA FAMÍLIES,

JA HEM ACABAT EL PROJECTE DEL PRIMER TRIMESTRE SOBRE ELS CUINERS I CUINERES. DESPRÉS DE MOLTES ACTIVITATS, PREGUNTES, CONVERSES I MATERIALS, HEM APRÈS MOLTES COSES VARIADES IMPLICADES EN LA PROFESSIÓ DELS CUINERS I LES CUINERES. HEM TREBALLAT TOT ALLÒ QUE HI HA DINS D’UNA CUINA, ELS DIFERENTS ESTRIS, VESTIMENTA, EL MERCAT I LES SEVES PARADES. TAMBÉ HEM VIST COM S’ELABOREN ELS MENÚS, QUINS TIPUS D’ALIMENTS HI HA. TOT PLEGAT ENS HA AJUDAT PER ACABAR REALITZANT LA NOSTRA PRÒPIA RECEPTA, QUE DESPRÉS DE FER VOTACIONS VA SORTIR UN ENTREPÀ DIVERTIT.

AQUÍ PODEU VEURE EL PROCÉS DE TOT AQUEST PROJECTE.

 

AQUÍ PODEU VEURE EL RECULL D’IMATGES DEL PROCÈS.