Visita a la biblioteca del nostre barri

El nostre entorn més pròxim està ple de llocs on podem anar amb els nens i nenes per gaudir de la cultura i aprendre coses noves. En aquest cas hem fet una visita a la biblioteca del barri on el seu bibliotecari ens ha explicat el seu funcionament i hem pogut endinsar-nos en mons diversos a partir de la lectura de diferents llibres.

Us deixem un tastet del nostre dia.

Pablo Picasso

Durant la setmana cultural a l’escola els nens i nenes d’EI 5 ens hem endinsat una mica més en qui era Pablo Picasso, la seva vida i quines obres havia realitzat. Els seus quadres són molt originals i diferents, hem mirat quins eren els seus títols i els hem representat.

Per seguir aprenent hem pujat a la biblioteca de l’escola on hi havia una gran sorpresa, molts i molts llibres d’artistes.

També hem parlat de volum per elaborar un plat amb fang. Per fer-lo primer hem aprés a fer un disseny en paper per després plasmar-ho en el nostre plat. Oi que Picasso tenia una signatura molt característica? Doncs hem realitzat la nostra propia!

Hem gaudit i après molt durant aquesta setmana tan especial. Podeu veure part del procès clicant a la imatge de sota.

Joan Miró a I3

La setmana del 19 al 22 d’abril va estar dedicada a celebrar la setmana cultural. Durant aquests dies hem fet diferents activitats relacionades l’Art. A I3 hem conegut qui era Joan Miró: les seves obres més conegudes, les seves tècniques, els colors que utilitzava… també hem representat la seva escultura “La dona i l’Ocell” i “l’Autoretrat”.
Podeu veure les fotos de les nostres creacions clicant la imatge. Esperem que us agradin!

Sant Jordi a Educació Infantil

Cada 23 d’abril es celebra la diada de Sant Jordi. La llegenda explica que de la sang del drac va sortir un roser ple de roses. Així que els més petits hem volgut crear unes boniques roses amb diferents tècniques: una postal, un punt de llibre, una flor…

Aquest dia es regalen roses i llibres i…potser serà un dels primers que començaran a llegir els infants.

Us deixem una mostra de fotos del procés de creació de la proposta.

Classe de 3 anys                Classe de 4 anys                Classe de 5 anys

COM HEM TREBALLAT ELS CUINERS I CUINERES AQUEST 2N TRIMESTRE?

FEMÍLIES!

HEM ARRIBAT AL FINAL DEL SEGON TRIMESTRE AMB MOLTA ENERGIA I MOLTES ACTIVITATS REALITZADES. ELS CUINERS I CUINERES DE LA CLASSE D’EI5 HAN TREBALLAT I GAUDIT DE TOTES LES PROPOSTES DURANT AQUESTS DARRERS MESOS.

VOLEM COMPARTIR AMB VOSALTRES UN RECULL D’IMATGES DE TOT EL PROCÉS D’APRENENTATGE QUE DIA RERE DIA ANEM ASSOLINT DINS L’AULA.

ESPEREM QUE US AGRADI. SI CLIQUEU SOBRE CADA IMATGE TROBAREU ELS DIFERENTS RECULLS DE PROPOSTES.

• TREBALL D’AULA
  • TREBALL SISTEMÀTIC
  • PROJECTE: ELS ANIMALS MARINS

A EI5 HEM REBUT UNA MALETA PLENA DE MATES!

Un dia vam rebre a l’aula d’EI5 una MALETA PEDAGÒGICA plena d’activitats i jocs MATEMÀTICS. Hem gaudit durant unes quantes sessions d’aquest material específic per treballar d’una manera amena i divertida molts conceptes de geometria, orientació espacial, construccions, jocs d’ovservació i memòria, classificacions i seriacions. .

Creiem que una manera d’aprendre en aquestes edats és a partir del joc i la descoberta, aquesta sorpresa rebuda a l’aula ha contribuït a facilitar l’aprenentatge global de cada nen i nena, ja que al ser nou estan més motivats i disposats. També ha afavorit en l’aprenentatge que es dona en els petits grups de treball, ja que implica posar-se d’acord, esperar el torn, entendre la dinàmica del joc, acceptar les normes i un llarg etcètera. Per tant, aquestes activitats dins l’aula aporten nous coneixements, assoliment de continguts ja treballats amb anterioritat i també part de la socialització que afavoreix l’escola.

Alguns dels materials que hem manipulat són:

-KAPPLA, CASTLE LOGIC, DOBBLE, CHOCOLATE FIX, CAMELOT JUNIOR, 5 SARDINES, TANTRIX, MAGNETIC POLDOM, CUBORO i molts més.

ENS HO HEM PASSAT D’ALLÒ MÉS BÉ I HEM APRÈS MOLTÍSSIM!

Si voleu veure més imatges d’aquests materials i activItats podeu clicar a la foto i veure el repertori sencer. Esperem que us agradin.