Estem formant els nous clubs de lectura. Si esteu interessats a participar-hi, veniu a la biblioteca en hores de pati i us facilitarem un exemplar de la lectura proposada
TROBADA
el dia 16 de desembre
a la BPRV
La biblioteca disposa d’exemplars de totes les lectures prescriptives. Consulteu la seva disponibilitat al catàleg
Recordeu que també oferint un mercat de segona mà. Si esteu interessats en vendre exemplars de les lectures obligatòries i/o llibres de text en bon estat, o si necessiteu comprar-ne, passeu per la biblioteca i us posarem en contacte ( 5 € el llibre de lectura i 10€ el llibre de text).
El Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (ClijCAT), en col·laboració amb l’Associació Catalana d’Amics del Llibre Infantil i Juvenil, convoca el 16è Premi de Literatura «Protagonista Jove» amb el propòsit d’estimular la lectura d’imaginació en els nois i noies.
A tal efecte, una comissió d’experts en literatura per a joves ha seleccionat els vuit llibres en català que veieu al pòster.
L’objectiu del Premi de Literatura «Protagonista Jove» és aconseguir que el major nombre possible de joves llegeixin els llibres seleccionats; es constitueixin com a Jurat dins de cada centre o biblioteca, i els presentin i defensin davant dels seus companys i, entre tots, anomenin el que consideren millor. Es pretén que la veu dels joves es faci sentir, donant-los l’oportunitat de funcionar com a Jurat amb repercussió més enllà del centre escolar i de la biblioteca.
Per a les inscripción consulteu aquest l’enllaç
A partir de la lectura d’unes obres concretes el concurs El gust per la lectura proposa realitzar un enregistrament en vídeo d’alguns passatges, una creació literària… individual o en grup classe.
Categoria C. Alumnat 1r cicle ESO
Maite Carranza, El Clan de la LLoba
Charles Dickens, Oliver Twist
Categoria D. Alumnat 2n cicle ESO
Maite Carranza, Paraules emmetzinades
Charles Dickens, Oliver Twist
Categoria E. Alumnat batxillerat
Màrius Torres, Antologia poètica
Per a més informació consulteu les bases del concurs i el web del Centre acollidor
Els treballs guanyadors de la passada convocatòria es poden consultar al bloc El gust per la lectura
Si teniu interès per veure quina ha estat la paraula guanyadora, cliqueu el següent enllaç.
Gràcies a tots i totes per la vostra participació!
Avui 26 de setembre celebrem el Dia Europeu de les Llengües.
Somescola.cat convida els centres educatius a sumar-se a la celebració i a organitzar una activitat sobre La paraula en Català que més m’estimo.
Des de la nostra biblioteca hi volem colaborar perquè ens agraden les paraules, la seva etimologia i en especial el seu so. Les paraules existeixen perquè tenim necessitat de comunicar-nos; Si entenem i respectem les paraules, aprendrem a compendre i respectar altres visions del món.
Us comvidem a tots a participar-hi a través d’aquesta senzilla enquesta que després enviarem al web de Somescola.cat.
Som el que experimentem dia a dia; el que veiem, el que escoltem, el que mengem, el que olorem, el que estimem…i especialment el que llegim. Les lectures que fem defineixen el nostre perfil com a lectors, constitueixen un bagatge d’experiències que amplien el nostre ventall de coneixements, emocions i sentiments.
M’agrada llegir i m’agrada saber què llegeixen els altres. Quan veig algú amb un llibre a la mà que jo ja he llegit, amb prou feines sé estar-me de preguntar-li per quina pàgina va, què li sembla la història…Moltes vegades el llibre ha estat el tema de conversa amb un desconegut/da quan feia cua per entrar en algun lloc o viatjava en metro. No els he preguntat com es deien, ni tenia interès per saber-ho, però he compartit amb ells una estona parlant d’una lectura.
Acostumo a fixar-me en les cares de les persones i en la portada dels llibres que llegeixen. Quan els veig absorts en la lectura, o que sobtadament riuen…sento curiositat. Quin llibre ha provocat aquestes reaccions? Què em diu el llibre de la persona que el llegeix? Triem la manera de vestir, els colors de la roba,els amics, la música…i les nostres lectures.
Conec millor les persones a través de les seves lectures; em desvetllen els seus interessos, la seva sensibilitat, les seves preferències . Precisament d’aquesta curiositat neix la idea de crear al bloc un espai anomenat “perfil lector” i la proposta que els alumnes ens presentin un membre de la comunitat educativa a través d’una entrevista, amb els llibres i les lectures com a fil conductor. Us animeu a participar-hi?
Heus ací la primera aportació!
La secció la inaugurem amb una entrevista a la professora de Llengua castellana, Soraya García, realitzada pels alumnes de 2n C de l’ESO i coordinada per Maite Monsó.
Sí, molt.
Perquè aprens moltes coses: vocabulari, cultura general… i perquè vius experiències.
Les novel·les d’actualitat, però llegeixo de tot.
Eduardo Mendoza.
“Sissi emperatriz”, entre els 8 i 9 anys.
El que més m’ ha agradat ha estat “El tiempo entre costuras”, perquè és una història que explica moltes coses, tracta de molts temes: aventures, amor, misteri… i està molt ben explicat.
Algun llibre d’ aventures, de fantasia…
De l’ autora Carmen Amoraga, “El tiempo mientras tanto” .
A les vacances, algunes nits i alguna estona els caps de setmana.
A la piscina, al sofà, al llit, a la platja…
A la inversa, perquè els llibres tenen molts mes detalls i tu t’ ho imagines d’una manera diferent a com és la pel·lícula.
Els acostumo a agafar de la biblioteca.
Seria un llibre de fantasia.
Llegir a la vora del mar és un plaer. Sentir les onades, la brisa que acaricia… Viatjar amb el llibre com si fos un vaixell carregat de paraules que ens ofereixen el viatge imaginari a qualsevol món. Entre pàgina i pàgina mirar els blaus del cel i del mar, descansar els peus a la sorra. Descobrir nous horitzons.

Amb aquestes paraules que resten a la taula de la nostra biblioteca ens acomiadem oferin-vos les lectures a la vora del mar que hem escollit:
Cor de lluna de Elia Barcelò, I li van dir Colom de Jordi Sierra i Fabra, L’ illa afortunada de Joan Prats Sobrepere, Nàufrag de Joan de Déu Prats, l’Odissea d’ Homer, Las palmeras salvajes de William Faulkner, Las olas de Virginia Woolf, 10 relatos de la mar… Botella al mar. Antología poética.
Lectures que s’uneixen a les que hem anat suggerint al llarg del curs i que deixem aquí com una mirada retrospectiva que vol ser una invitació constant a la lectura.
Feliç estiu! i feliç lectura!

Al maig tot floreix, els llibres també!
El meu primer llibre de la natura, El quadern gris de Josep Pla, Flores azules de Raymond Queneau, Flor nueva de romances viejos, Hojas de hierba de Walt Whitman, Vivir adrede de Mario Benedetti.

Temps de roses… en abril citas mil…
Por doquiera, el campo se abre de estallidos, en crujidos, en un hervidero de vida sana y nueva. Parece que estuviéramos dentro de un gran panal de luz, que fuese el interior de una inmensa y cálida rosa encendida.
Juan Ramón Jiménez, Platero y yo.

Galeria de personatges
Personatges d’aventura, de fantasia, d’ intriga, de misteri… personatges de la novel·la picaresca, personatges de la novel·la de cavalleria: Jim Hawkins i Jhon Silver, Alicia en el País de las Maravillas, Phileas Fogg i Passepartout, Lazarillo de Tormes, Tirant Lo Blanc.
ART
Rafael Alberti, en su libro A la pintura, nos ofrece un homenaje poético al arte. Sus versos recorren la paleta de los colores, la luz, el claroscuro, la sombra, la línea y la forma, la perspectiva. Su mirada se fija en los lienzos de Miguel Ángel, Botticeli, Rembrandt, Velázquez, Renoir, Picasso, Miró.¡Un encuentro con el arte que no podemos dejar escapar!

Narracions i altres lectures científiques
El crimen de la Hipotenusa, L’oncle Petros i la conjetura de Goldbach, El teorema del lloro…

Temps de lectura, paraules de tardor.
Les fulles seques fan sardana;
mes, quan l’albada surt després,
se les endú la tramuntana
espais enlaire per mai més.
Àngel Guimerà, Les fulles seques
De ben segur que aquest estiu tindreu temps de gaudir del bon temps i d’unes merescudes vacances. Per aquells que cerqueu un bon llibre com a company de viatge us recomanem que feu una ullada a aquestes propostes de la Fundació Germán Sánchez Ruipérez:
o a les novetats que ens ofereix el catàleg Quins llibres?
Capbusseu-vos en una bona lectura i nedeu en un mar d’aventures….al final de la travessia arribareu a port més savis, més experimentats i amb la il·lusió de encetar nous viatges literaris.
BONES VACANCES !