Homenatge a les poetesses el 8 de març

Avui iniciem un projecte poètic amb l’alumnat de 3r i 4t d’ESO que s’allargarà fins al 23 d’abril, diada de Sant Jordi. L’Anna, el Carles, la Geni i la Montse presentaran a les seves classes una antologia de textos de dones autores de poesia perquè cada alumne triï un poema i en faci una il·lustració (a 3r d’ESO) o un videolit (a 4t d’ESO).

Us convidem a llegir-los i també a aportar suggeriments amb els quals ampliarem aquesta antologia poètica. Teniu algun poema que us hagi marcat escrit per una dona? Ens el podeu fer arribar a través dels comentaris.

Accepteu un repte per a la Diada de Sant Jordi?

Segur que aquest Sant Jordi serà diferent, però no pas menys festiu. Celebrem els Jocs Florals i us volem convidar a tots i totes a participar-hi des de casa. Com? Llegiu les propostes que us fem, compartiu amb nosaltres (beieslaroca@gmail.com) la vostra creació i en farem difusió a les xarxes socials del Centre.

Fem comunitat

Celebrem el llibre, la rosa i el drac

És Sant Jordi! La festa del llibre

#ILRSantJordi2020

CONVOCATÒRIA JOCS FLORALS 2018

Benvolguts

Ja hem obert la convocatòria de participació als JOCS FLORALS de l’Institut. Fins dia 3 d’abril romandrà obert el llibre digital on penjar-hi els vostres treballs.

Lllegiu atentament les instruccions i recordeu que es participa amb un pseudònim, raó per la qual cal que primer empleu el qüestionari per poder identificar els guanyadors. Les publicacions no seran visibles fins que no siguin validades pel professorat, un cop tancat el període de participació.

En cas de dubte sobre el funcionament del llibre podeu adreçar-vos a l’administradora itoro@ieslaroca.cat.

BOOK CLUB

Aquesta proposta s’inspira en l’activitat del club de lectura en català que ja es
fa a l’institut. Neix al mes de gener del 2018 per tal de donar més oportunitats
de millora de la llengua anglesa oral. Es demana la col·laboració de la
biblioteca de la Roca del Vallès perquè faciliti els llibres de lectura en préstec.
La Joana Moral és la persona de referència.
Per tal de donar a conèixer la proposta, la professora d’anglès de 3r de l`ESO
passa un cartell informatiu per totes les classes. Es presenta com una activitat
voluntària per aquells alumnes que els apassiona llegir i que volen practicar
l’anglès. La idea consisteix en llegir un llibre motivador pel seu compte i assitir a
una sessió de dinamització del llibre. La persona que porta a terme aquesta
sessió és la Cristina Sardanyés, directora de l’escola d’idiomes DEC idiomes
de Montornés del Vallès. És ella qui proposa la lectura “The Hound of the
Baskervilles” de Arthur Conan Doyle.

Un grup de 14 alumnes mostren interès per formar part d’aquest club de
lectura. La data triada és el dimarts 6 de març. La sessió d’una hora de durada
es valora satisfactòriament tant pels alumnes com per a la dinamitzadora. Es
comenta que l’activitat de preguntes sobre un mapa de la ciutat de Londres és
dinàmica i amena. El misteri a resoldre al final pels diferents grups representa
un repte i una motivació. La Cristina es mostra satisfeta perquè diu que els
objectius marcats s’han acomplert. Excepte dos alumnes, tota la resta s’ha
llegit el llibre (l’ha entès!), ha parlat en anglès i ha gaudit de la sessió.

Personalment, valoro molt positivament el primer club de lectura en anglès.
Trobo que tant el llibre escollit com l’activitat proposada han estat un encert. La
bona acollida de l’activitat m’anima a fer una segona sessió amb altres cursos.

Sara Arjona (Març 2018)

NADAL SOLIDARI

FONT: l’Illa dels Llibres, Idees originals per decorar amb llibres

Des de la Biblioteca de l’Institut us convidem a participar en la campanya de Reis de Caritas. Volem col·laborar en la recollida de material escolar i llibres de lectura nous.

Des de demà fins al dia 22 de desembre podeu fer la vostra aportació a la biblioteca ( aula 12 bis) o a secretaria.

Quina millor manera de convidar a la lectura que regalar un llibre? Compartir lectures ens fa créixer com a lectors, però solidaritzar-nos en el regal d’un  llibre  ens fa créixer com a persones.