Accepteu un repte per a la Diada de Sant Jordi?

Segur que aquest Sant Jordi serà diferent, però no pas menys festiu. Celebrem els Jocs Florals i us volem convidar a tots i totes a participar-hi des de casa. Com? Llegiu les propostes que us fem, compartiu amb nosaltres (beieslaroca@gmail.com) la vostra creació i en farem difusió a les xarxes socials del Centre.

Fem comunitat

Celebrem el llibre, la rosa i el drac

És Sant Jordi! La festa del llibre

#ILRSantJordi2020

CONVOCATÒRIA JOCS FLORALS 2018

Benvolguts

Ja hem obert la convocatòria de participació als JOCS FLORALS de l’Institut. Fins dia 3 d’abril romandrà obert el llibre digital on penjar-hi els vostres treballs.

Lllegiu atentament les instruccions i recordeu que es participa amb un pseudònim, raó per la qual cal que primer empleu el qüestionari per poder identificar els guanyadors. Les publicacions no seran visibles fins que no siguin validades pel professorat, un cop tancat el període de participació.

En cas de dubte sobre el funcionament del llibre podeu adreçar-vos a l’administradora itoro@ieslaroca.cat.

BOOK CLUB

Aquesta proposta s’inspira en l’activitat del club de lectura en català que ja es
fa a l’institut. Neix al mes de gener del 2018 per tal de donar més oportunitats
de millora de la llengua anglesa oral. Es demana la col·laboració de la
biblioteca de la Roca del Vallès perquè faciliti els llibres de lectura en préstec.
La Joana Moral és la persona de referència.
Per tal de donar a conèixer la proposta, la professora d’anglès de 3r de l`ESO
passa un cartell informatiu per totes les classes. Es presenta com una activitat
voluntària per aquells alumnes que els apassiona llegir i que volen practicar
l’anglès. La idea consisteix en llegir un llibre motivador pel seu compte i assitir a
una sessió de dinamització del llibre. La persona que porta a terme aquesta
sessió és la Cristina Sardanyés, directora de l’escola d’idiomes DEC idiomes
de Montornés del Vallès. És ella qui proposa la lectura “The Hound of the
Baskervilles” de Arthur Conan Doyle.

Un grup de 14 alumnes mostren interès per formar part d’aquest club de
lectura. La data triada és el dimarts 6 de març. La sessió d’una hora de durada
es valora satisfactòriament tant pels alumnes com per a la dinamitzadora. Es
comenta que l’activitat de preguntes sobre un mapa de la ciutat de Londres és
dinàmica i amena. El misteri a resoldre al final pels diferents grups representa
un repte i una motivació. La Cristina es mostra satisfeta perquè diu que els
objectius marcats s’han acomplert. Excepte dos alumnes, tota la resta s’ha
llegit el llibre (l’ha entès!), ha parlat en anglès i ha gaudit de la sessió.

Personalment, valoro molt positivament el primer club de lectura en anglès.
Trobo que tant el llibre escollit com l’activitat proposada han estat un encert. La
bona acollida de l’activitat m’anima a fer una segona sessió amb altres cursos.

Sara Arjona (Març 2018)

NADAL SOLIDARI

FONT: l’Illa dels Llibres, Idees originals per decorar amb llibres

Des de la Biblioteca de l’Institut us convidem a participar en la campanya de Reis de Caritas. Volem col·laborar en la recollida de material escolar i llibres de lectura nous.

Des de demà fins al dia 22 de desembre podeu fer la vostra aportació a la biblioteca ( aula 12 bis) o a secretaria.

Quina millor manera de convidar a la lectura que regalar un llibre? Compartir lectures ens fa créixer com a lectors, però solidaritzar-nos en el regal d’un  llibre  ens fa créixer com a persones.

Butlletí de novetats

Tenim la biblioteca tancada per obres al hall i fins gener no obrirem portes. Així que ens hem traslladat en ànima i cos a l’aula 12 bis. Obrim patis amb el següent horari:

DILLUNS 10:00- 10:20 i 11:00- 11: 30
DIMECRES 10:00- 10:20 i 11:00- 11: 30
DIJOUS 11:00- 11: 30
DIVENDRES 10:00- 10:20 i 11:00- 11: 30

Vetllarem perquè disposeu del llibres de lectura trimestral i pugueu gaudir de les novetats literàries que incorporem a la biblioteca. Enguany Soraya García, professora de Llengua Castellana i jo, Isabel Toro, professora de Llengües Clàssiques coordinarem la biblioteca.

La nostra activitat amb els clubs de lectura no es veurà afecta per les obres. De fet, ja tenim en marxa la primera trobada amb el CLJ 2n cicle.

Llegim Un monstruo viene a verme, de Patrick Ness.  Una metàfora de les lluites internes que els éssers humans experimentem, de les pors que ens visiten nit rere nit perquè no som perfectes, perquè tenim sentiments contradictoris, perquè la recerca personal de la felicitat no és un camí unívoc ni solitari. La família, les situacions personals i els sentiments hi juguen un paper molt important. I no és gens fàcil mirar el nostre jo interior i acceptar-nos. De fet, reconèixer-nos en les nostres febleses, pors i anhels de felicitats és el que ens fa humans i ens permet empatitzar.  La història que ens explica el llibre és la història d’un adolescent, però no és un llibre per  a nens.

Us convidem a llegir-lo , a gaudir de les paraules i de les imatges, si aneu al cinema a veure la versió cinematogràfica de  Juan Antonio Bayona, perquè no us deixarà indiferents.

A partir de dimarts podeu venir a cercar el vostre exemplar.

EXPOSICIÓ dels alumnes de 4t ESO

Esteu convidats a visitar l’exposició de llibres de temàtica roquerola que han escrit i enquadernat els alumnes de 4t ESO de l’INS La Roca el curs 2015­-16.

Hi trobareu referències al transport, l’educació, institucions locals, persones de la vila, receptes de cuina familiars, etc.

L’objectiu de la creació del llibre ha estat la millora de la pràctica de l’expressió escrita a partir del treball de revisió dels escrits realitzats des de 1r d’ESO. Són, per tant, textos que no han passat per cap altra correcció que la del mateix alumnat.

El projecte ha estat  subvencionat per l’Ajuntament de la Roca del Vallès.