ACTIVITATS 1r TRIMESTRTE
1. Practiquem la lectura. En el següent link teniu una gran varietat d’activitats per entrenar-vos a llegir. Realitzeu-les i feu una còpia de pantalla cada vegada que l’hagueu acabat.
http://www.edu365.cat/entrena/index.htm
2. Recerca sobre un autor: Fotografia, biografia, obres escrites.
3. Elaboració Cartell biblioteca.
4. Fitxa de lectura de com a mínim 1 llibre. Foto portada, dades del llibre (autor, editorial, lloc i any d’edició), resum del llibre, opinió personal.
ACTIVITATS SEGON TRIMESTRE
1. Posem imatges a un poema. En aquesta activitat cal que busqueu un poema que us agradi. Llegiu-lo tranquil·lament dues vegades. Tanqueu els ulls i imagineu del que us està parlant. Finalment, busqueu les imatges que us venen al cap i poseu-les juntament amb el poema.
2. Fer una recerca de dos llibres que hagin estat fets també amb pel·lícula. Cal fer
– fitxa dels llibres: foto portada, dades del llibre, resum.
– fitxa de la pel·lícula: foto portada, dades de la pel·lícula (director, actors i actrius, lloc de procedència, any…).
3. Fitxa de com a mínim un llibre. Cal que contingui: portada del llibre, dades del llibre, resum i opinió personal.
4. Crear un còmic a partir d’una de les adreces següents:
- http://www.wittycomics.com/make-comic.php
- http://www.makebeliefscomix.com/Comix/
TASQUES 3r TRIMESTRE
1. Descobrim el pinterest.
Aneu al següent enllaç: http://pinterest.com/beinslaroca/
Navegueu una mica per la pàgina i responeu a les següents preguntes:
– Quants taulells (boards) hi ha? posa’n el nom de 5.
– Quants pins hi ha pujats?
– Quants seguidors (followers) té?
– Hi ha algun taulell que estigui buit? Quins?
– Posa el títol d’un dels llibres de propostes terrorífiques.
– Posa el títol d’una de les revistes del biblioquiosc
– Posa el títol d’un dels llibres del departament de llengua castellana.
– Per què creus que és útil el Pinterest?
2. Com a mínim la fitxa d’un llibre cal seguir el següent model
3. Busqueu la següent informació sobre invents relacionats amb la lectura o l’escriptura:
- Nom de l’invent
- Fotografia
- Nom de la persona que el va inventar
- Any en què es va inventar
- Funció de l’invent.
- Existeix actualment?
4. Llegim fotografies: De les següents fotografies, escolliu-ne dues i redacteu el següent informe:
- Descripció general del que veieu.
- Anàlisi del que apareix en primer pla, segon pla, tercer pla…
- Quins són els objectes que predominen?
- Anàlisi de les persones, si n’hi ha, que hi apareixen, com van vestides… Actitud, agrupació…
- Colors que predominen.
- Sensació que ens produeix la fotografia: tranquil·litat, alegria, pena…
- Posa-l’hi un títol.






fotografies extretes de http://reflexionesfotografia.blogspot.com.es/ (Bloc d’Alfredo Oliva)
ACTIVITATS D’AMPLIACIÓ
1. Fer una recerca sobre Hans Andersen
– qui va ser
– fotografia de l’autor
– quines obres va escriure.
– escollir una de les obres, fer un petit resum i plasmar-la en un dibuix.
2. Realitzar la webquest següent sobre Hans Andersen
http://www.juntadeandalucia.es/averroes/sanwalabonso/wqyct/wq_andersen/introduccion.html
3. Fer un booktrailer. Es tracta de presentar, a través d’un vídeo, un llibre que hàgiu llegit i que us hagi agradat. El book trailer el podeu fer amb fotografies, música i utilitzant el movie maker.
Aquí teniu uns Consells per editar un booktrailes