Featured post

01.- Contacte de voluntariat cooperant creatiu:

Més referència còpia el link o  clica a  http://blocs.xtec.cat/ferrancrea/2012/09/22/referencies-per-si-es-del-teu-dinteres/

“Estic buscant durant 35 anys UTOPIA i un dia mirant amb seny descobreixo el nostre món totalment utòpic, sense cap i peus, que penja d’un fil del sentit comú de  la realitat, que una bufada de vent el pot arribar a trencar.

I en tot això la solució la trobo en un castell humà capaç de sostenir el nostre món i hàbil de substituir el fil prim i fràgil que el sostè. Per a començar he de trobar persones que pensin i actuin per a què aquest castell humà sigui realitat.

COOPERIS www.cooperis.cat és el camí

PER A CONTACTAR I CREURE EN EL CASTELL HUMÀ DE LES ALTERNATIVES EN EL SEGLE XXI

E-mail de contacte:    josepmariaferran@gmail.com

Tel. privat sols en casos urgents núm. 619  79  39  69 durant les 24 hores es recullen missatges, es respon quan es pot. Millor primer envia’m un e-mail.

1.- Primer Estudi EDU.Creatiu de Voluntariat de Psicopedagogia Terapeutica i de Logopèdia.   Aquest mateix bloc:    http://blocs.xtec.cat/ferrancrea

Científic de l’educació (psicopedagog terapeuta i mestre d’educació especial i audició i llenguatge) de la informació (radiofonista, entrevistador, conferenciant, blocaire i fotografia detallista) de la cultura ( promotor cultural i del patrimoni popular) i dels processos decisoris i la seva conscienciació personal i col.lectiva (decisiòleg)

Ideació i pràctica de jocs d’iniciatives creatives de finalitat didàctica com els de taula per a l’oci i l’entrenament mental i social:

En 35 anys , 35 jocs d’iniciativa estratègica cooperativa opositora, aprenent de forma divertida. Els jocs tenen regles i se sap quan estàs dins i fora d’elles, unes vegades es guanya, altres es perd, dominar les regles vol dir dominar el joc i les seves estratègies.

2.- Investigació psicosocial i consultor de COOPERIS www.cooperis.cat amb llicència ICEbergS educativa en el lloc de treball i en el seu entorn territorial.

Proposta de pla d’investigació digna de ser comunicada i compartida entre professionals i en ponències de congressos i jornades, entre altres formes d’interacció.

La investigació és un dret i és deure comunicar-ho als responsables superiors del professorat promotor. El pla ha d’estar dins del marc laboral del lloc  de treball del personal docent que l’impulsa.

És un delicte contra la llibertatd’expressió i contra el dret a la innovació posar entrebancs a plans d’investigació

COOPERIS actua com agència en la promoció i en la protecció de llicències d’investigació de caire combinats d’entorn dins del treball i de fora.

Atenció al S.E.D. Servei Escolta de Decisiologia, per atendre consultes ciutadanes sobre cultura, ciència, justícia, salut, educació i ensenyament

Escriu a        info@cooperis.cat

Més informació sobre el S.E.D.:

http://blocs.xtec.cat/anims/2011/08/08/116-en-marxa-sed-servei-escolta-decisions-de-decisiologia/

3.- Investigació Acció (Research Action) DES DE 1986 i creativitat (IERG http://ierg.net/ ) des de 2007 en processos de consciència en el relat decisori (Decisiologia, 2004 El Perú  Lima)

http://blocs.xtec.cat/decisiologia/

EL CANVI MENTAL GLOBAL DE RISC DIGITAL

DECISIOLOGIA MENTAL NATURAL

ELS NOMBRES DECISORIS I LA TEORIA DEL RISC

ELS VIATGES AL NOSTRE PLANETA IMAGINARI. EL NOSTRE GUIA DIGITAL TATIREV MONTSANT PELACANYES

35 ANYS DE LLUITA PER LA PLENA LLIBERTAT D’EXPRESSIÓ DIGNA DE SER ACOLLIDA AMB TOTS ELS SENTITS

25 ANYS DE PLENA LLIBERTAT D’EXPRESSIÓ AMB PERSONALITAT JURÍDICA ASSOCIATIVA  CERADAI

4.- Orientador Educatiu Voluntari del projecte NADAR que en el curs 2010-11 s’ha dut a terme en la fundació l’Heura de Tarragona, en espais cedits per Infància i Adolescència de Benestar i Família.

http://blocs.xtec.cat/eaps

5.- Professional: Professor Especialista en Orientació Educativa d’institut d’ensenyament secundari.

6.- Altres càrrecs de responsabilitat o tasques de representació i/o de direcció i execució en el món associatiu:

President interí, fins 30 setembre de 2011, investigador psicosocial i consultor de COOPERIS   www.cooperis.cat
Coordinador general de CERADAI-Institut de Catalunya
Sots-president segon del Centre d’Estudis del Priorat (C.E.P.) http://www.cepriorat.cat/
Director i realitzador des de 2008 del programa mensual de ràdio prioremPRIORAT de ràdio Falset
Director i realitzador des del 1989 del programa de ràdio setmanal “””priorem Arreu de Catalunya)))… de ràdio Tarragona. Sant Pere i Sant. Emissora municipal
Secretari general de Vida Creixent de Tarragona http://www.vidacreixent.org/ i
Vocal de l’associació AESPAT (Asociación Española de Psicologia Humanista i Análisis Transaccional) http://www.aespat.com/Pags/aespathome.htm
Vocal de la Coordinadora de Centre d’Estudis de Parla Catalana http://www.ccepc.org/
Vocal de la Junta delegada territorial de Terres d’Ebre i Tarragona de la Federació Catalana de Voluntariat Social http://www.voluntaris.cat/quisom

Pseudònim públic Ferran 3 com a conferenciant i organitzadors d’actes Mentals públics per la pau i per la llengua

http://ferrantres.blogspot.com/

Candidat a premis

http://blocs.xtec.cat/candidat i http://blocs.xtec.cat/candidatura

La finalitat de les esmentades candidatures és treballar per la CAUSA MENTAL PER LA PAU GLOBAL i aconseguir donar-la a conèixer i respecte els premis amb dotació econòmica seran destinats pel fons capital per a constituir una fundació http://blocs.xtec.cat/fesb i  publicar un llibre dels 35 anys per a la plena llibertat d’expressió.

Featured post

03.-Escric: els pensaments, les notes científiques i els nostres viatges creatius cooperants.

Com a membre Facebook amb grups de treball vol i d’oci a nom meu i com a CERADAI

Com a blocaire:

1.- PENSAMENTS globals

http://blocs.xtec.cat/canvimentalglobal/

2.- CONTES sobre els nostres viatges a la imaginació

http://blocs.xtec.cat/viatgessp2/

ASSAIG científic sobre l’estudi de les decisions i de la gramatica de la llibertat.-

http://blocs.xtec.cat/decisiologia/

 

© Copyright by Josep Maria Ferran i Torrent. Reservats tots els drets.

Jo, també vull donar la cara. I tu? Em pots signar la teva delegació?.-

SI PAULO FREIRE I ARCADI OLIVERAS HAN DONAT LA CARA.-

TOTS ESTEM CRIDATS A FER ALGUNA COSA EN AQUEST MÓN.-

Bon dia

Des del dia 01 d’octubre estic presentant el 3B en les jornades Cooperis i en tots els actes públics que puc.

Més informació sobre les VI Jornades Cooperis

http://blocs.xtec.cat/003b/11-ponents-entitats-i-recursos-de-les-jornades/

Pots trobar tot el referent al 3B i a la campanya d’invitació UNESCO. Juliol, París 2013  COOPERIS.CAT  www.cooperis.cat .

01.- Definició dins dels Suports a la Ciutadania.- El 3B denominació abreviada és un Suport Animador i Prescriptiu de l’Exercici Cooperatiu Creatiu (SAPECS) del denominat 003B+ADN com altres projectes catalans i com altres suports auxiliadors a la ciutadania com pot ser el Suport de la Justícia pel magistrat En Joan Perarnau, el Suport Vital Bàsic (SVB), exposat per la metgessa Na Francis Casado del servei de prevenció de l’Ajuntament de Tarragona junt amb Na Marisa Cerrillo del servei de prevenció de drogues , el Suport Cervical Personalitzat (SCP) de la seva inventora Na Maria Cinta Castelló, el Suport Prescriptiu de l’Exercici Físic (SPEF) d’En Manel González , metge i cap de la unitat de la medicina de l’esport de la Xarxa Sanitària i Social de Santa Tecla, el Suport Escènic Teatral (SET) dels actors Joan Pascual i Maria Mercè Rovira, el Suport Associatiu Cooperatiu (SAC) d’En Jordi Freixa de l’Ateneu de Tarragona i de la Federació Catalana de Voluntariat Social, del Suport Irònic del Coneixement de Notícies de N’Antoni Coll (cronista) i N’Andreu Faro (còmics) del Diari de Tarragona, del Suport Oral a la Plena Llibertat d’Expressió de ràdio sant Pere i sant Pau i ràdio Falset, del Suport Auxili al 003B+ADN el psicoterapeuta grupal d’ En Jesús Frutos entre altres. I malgrat hi hagin persones cegues i sordes que es comuniquen pel tacte com testifica Na Joani Fuentes, directora de l’ONCE de Tarragona, ens trobarem moltes persones malgrat oferir aquests suports que són cegues i sordes mentals i no ens faran cas en primer moment. Però lluitarem contra l’autoexclusió mental. 28-11-12

02.- Fruit d’anys i de Persones cooperants i els seus suports.- Per a portar a terme el 3B he necessitat de 36 anys com a mediació i promotor cultural voluntari, amb la col·laboració registrada de 1564 persones, 31 anys de docència (22 de mestre, 08 de psicopedagog EAP i quasi dos anys de professor especialitat en orientació educativa d’institut).

Fets assenyalats durant aquest període en són 36 iniciatives que podem trobar en http://blocs.xtec.cat/ferrancrea/2011/06/22/trajectoria-de-35-anys/ però aquí vull destacar:

1.- La tesi en honor a la causa de 2004 de les universitats iberoamericanes sobre Decisiologia, Formes d’Avaluació Ràpides (FARS) i la Ment Fràgil sobre la incidència mental de les pràctiques digitals. Sobre Decisiologia és el nom al tractament de les decisions de persones que consulten per internet sobre els seus problemes personals i com entre varis casos, en tres van acabar en èxit. Avui Decisiologia és la ciència que estudia des del nivell de la ciutadania la presa de decisions i els seus ajuts provocadors de Dilemes en forma de preguntes sobre coneixements i habilitats, de propostes d’iniciatives i d’apostes d’ajuts per a l’èxit col·lectiu. La Decisiologia és avui Mental i el seu repte és de cercar la Decisiologia Mental Sana i en especial les decisions cooperatives.

2.- La tesi + llicència Icebergs, la tesi anterior es suma en la Investigació Combinada d’Entorns laborals i no laborals (domèstic, cívic i voluntariat) com a primera iniciativa ciutadana presentada a la URV el passat dia 28 d’octubre presidit l’acte pel Dr. Josep Sánchez Cervelló i pel Dr. Arcadi Oliveres. On vaig exposar el fruit de la mateix, el suport animador i prescriptiu de l’exercici de la cooperació el 003B+ADN com a eina i com a projecte personal i col·lectiu de Catalunya obert a tot el món.

3.- Una nova iniciativa ha estat demanar a UNESCO per a què en el mes de juliol pugui exposar la tesi + llicència Iceberg i el 003+ADN junt amb els 3.- Suports abans esmentats que gràcies a ells he fet pública aquesta iniciativa . Junt amb continguts culturals i naturals relacionats amb el 003B+ADN com:

Els jocs de l’Aplec i de la Bombeta de l’Aleixar, El joc de les Taules de la Foia de Cabacés, El joc del Nas de Quiuma del Lloar, El joc del Dit de Riudecanyes, El joc de les Cases de la Vilella Baixa, El joc del pintor Ramon Viñas de la Vilella Alta, El joc de les mines de Bellmunt,El joc de Marçà Giné de Marçà,Els jocs de la Sardana i de l’Ateneu de Tarragona,Els jocs orals i de les veus de les Persones de les ràdios sant Pere i sant Pau de Tarragona  i de Falset,El joc de la goteta del Montsant i de la Presa de Margalef,Els jocs del mini transvasament de l’Ebre, el de Poblet de  Vimbodí, el Tormo de la Torre de l’Espanyol, el Carrasclet de Capçanes,….entre molts altres més durant els darrers 25 anys.

I he posat en marxa escriure el meu Diari d’Actes “Dissaballà” on explico com vaig construir en la ment la Pau i com va creixent en el meu cor la Justícia, el meu procés de conversió en els valors de Nelson Mandela, Mahatma Gandhi, Teresa de Calcuta, Pere Casaldàliga i els dilemes que plantejo a Persones responsables de fundacions, de partits polítics, d’empreses, d’associacions….. i les seves respostes.

4.- A tot això es convida a sumar a totes les Persones que ho desitgin i els seus Projectes de Catalunya. Anirem en tren des de Tarragona a París i després de l’acte visitarem la ciutat cultural i els barris socials i contactarem amb associacions i entitats pels Drets Humans i per la Pau. Es tracta de presentar com a mínim al registre general de la UNESCO els recursos culturals, naturals, literaris en suport digital al voltant del 003B+ADN i explicar-li a la Directora General.

Com això és un projecte més de Catalunya, seria egoista fer-lo sol i per tant convido a la gent a signar per la presència moral dins de la campanya CAT: RP3  (Catalunya Rica i Plena de Persones i dels seus Projectes). Aquest gest és un acte de construcció mental per la justícia i per la pau una forma d’expressar l’esperança en la mediació internacional per Catalunya i els nostres Drets Humans. En aquesta campanya en un principi , ja que espero rebre més adhesions i suports internacionals, nacionals i locals) rebo el suport moral de la Fundació Nelson Mandela, on cada persona que fa quelcom per millorar és també el Dia de Mandela, cada vegada que juguem al 3B també és el Dia de Mandela i el dia que ens rebrà la Directora General també serà el Dia de Mandela. A poder ser el dia 18 de juliol, el dia que SDV Nelson Mandela complirà 95 anys. I demanarem que s’inicii l’expedient de declarar les Nacions Unides el dia 12 de desembre de cada any:

EL DIA MUNDIAL DE LA COOPERACIÓ EDUCATIVA CIUTADANA

5.- A partir d’ara aniré per pobles, barris i ciutats que m’invitin i explicaré aquest projecte Cooperis.  I després d’aquesta presentació resto a la teva disposició en tot el que sigui fer difusió d’aquest Campanya Cooperis i a la fi d’aconseguir l’èxit no sols meu personal sinó el teu, que és l’èxit col·lectiu del nostre país.

DAVANT EL NOU ANY, NOUS REPTES PER LA JUSTÍCIA I PER LA PAU

Atentament           Tarragona, 31 de desembre de 2012        Ferran 003B.

info@cooperis.cat

Estem a Facebook  cercant Ceradai  i   Josep Maria Ferran  i Torrent

Si Paulo Freire i Arcadi Oliveras han donat la cara. Jo també la vull donar.

I tu em pots donar la teva signatura com a delegació moral a aquesta Causa per no anar a París sol? Gràcies per la teva atenció en l’esperança i la lluita que sols sortirem de la crisi en la cooperació ciutadana.-

Referències per si és del teu d’interès.

INVESTIGACIÓ ACTIVISTA PSICOSOCIAL

AL VOLTANT DEL 003B+ADN

Fonamentat en la Recerca Acció (Research Action: Investigación Acción) i en la Pràctica Reflexiva.
Soc Investigador Activista Psicosocial i associacionista per la Justícia i per la Pau
El millor regal de Nadal és que contactis amb mi i poguem dialogar
SOLS PER SI VOLS ALGUNA REFERÈNCIA DE LES ENTITATS
– En el camp del  Voluntariat VolPraC i VolCrolS:
Voluntariat Promotor i Animador Cultural (VolPraC) i Voluntariat Cronista Radiofonista Oral en Societat (VolCrolS).Responsable del Cercle de Persones, Memorial del Patrimoni Immaterial Oral P.r.i.o.r.e.m. de Catalunya  i del CercleCHIN.PROP (Cercle d’Història i de la Natura. Persones Relatants Orals del Priorat).Investigador etnogràfic oral i radiofònic dela cultura popular, testimonial i de persones estudioses. Director de dos programes de ràdio local: “””P.r.i.o.r.e.m.PRIORAT)))… de ràdio Falset i “””P.r.i.o.r.e.m. la Teva Veu)))… de ràdio SPSP, emissora municipal de Tarragona. VoluntariPromotor i Animador cultural. Membre de Territoris Creatius de Tarragona:
– En el camp Professional: Professor Especialista d’Orientació Educativa. Responsable PAT. Eso 

Institut Antoni de Martí Franquès de Tarragona.                                http://www.institutmartifranques.com/marti_centre.asp
– Voluntari impulsor del 3B, ADN dels valors i dels jocs cooperatius creatius per la justícia i per la pau. Coordinació deCooperis. www.cooperis.cat . Amb el bloc obert per a compartir les jornades i el curs 3B.Cooperis http://blocs.xtec.cat/003b/
– Moviment associatiu. Com a responsable: Coordinador general de CERADAI, sots-coordinador de Vida Creixent de Tarragona, vocal de la Junta Territorial de Tarragona i Terres d’Ebre de la Federació Catalana de Voluntariat Social, vocal del’AESPAT, membre de la junta del Centre d’Estudis del Priorat i vocal de la Coordinadora de Centres d’Estudis de ParlaCatalana.
Com a soci de base de la Societat Catalana en Pro de la Justícia gràcies a Jutge de Pau (Substitut) de Cabacés, de Coop-CaixaRural Cabacés, Comunitat de Regants d’Ulldecona, de Metges Sense Fronteres, de la Societat Recreativa de Cabacés i del’Aleixar, de l’Ateneu de Tarragona, de l’Òmnium Cultural del Tarragonès, de la Societat Catalana de Pedagogia, de la Creu Roja,del Club d’Inventors Espanyols de Barcelona  http://clubdeinventores.org/ i subscriptor de la revista Dialogal.

Secretari i coordinador de Cooperis

www.cooperis.cat

En aquest bloc pots trobar projectes i iniciatives que s’han dut a terme o es porten en marxa amb cooperació

Més informació: http://blocs.xtec.cat/candidat i  http://blocs.xtec.cat/candidatura i altres més

Més informació  info@cooperis.cat

Ara estic treballant en:

En cinc propòsits altruïstes:

1.- En les meves memòries de 35 anys per la Plena Llibertat d’Expressió amb Ganes de ser Acollida amb Tots els Sentits.

2.- En el full de serveis per a guanyar en premis amb dotació el cabal per a constitutir la Fundació FES B per la Pau global.

3.- Dur a terme les jornades Remeis i Decisiologia en el proper mes d’octubre.

4.- Posar en marxa els 12 Remeis per a l’Aprenentage autònom d’aprendre a aprendre a decidir.

5.- Full de serveis i memòria per al reconeixement social i cultural de CERADAI-Institut i de COOPERIS.

04.- En marxa el projecte “””CO***Mar 22)))…

Institut Antoni martí Franquès

“””CO***Mar 22)))…

 Objecte de llicència d’estudis, d’investigació  i de treball dins del pla ICEbergS:

 Les competències en la cooperació i en l’orientació en l’Interès per a l’Autonomia Metodològica dels aprenentatges de l’alumnat: els llenguatges, la memòria, l’atenció i els recursos estratègics.

Marc curricular: Competències bàsiques transversals ESO i per àrees. Ús de la llengua a l’escola i també a l’institut.

Definició del pla: “””Cooperació i Orientació per a l’institut Antoni*Martí franquès cursos 2011-22)))…

 Potenciar la cooperació, la creativitat i la comunicació en l’interès personal i la motivació col.lectiva, l’atenció, els llenguatges, la memòria  i els fets en la creació de recursos pel mateix alumnat.

1.- Marc d’actuacions generals de l’orientació educativa i del Departament d’Orientació de l’institut AMF.-

                                   1.1.- Docència i casos d’atenció individual de 1er i 2on d’ESO.-

                                    1.2.- Col.laboració des del Departament d’Orientació en el Pla d’Acció Tutorial de 1er d’ESO a 2on de Batx. Elaboració conjunta d’un pla cohesionat i coherent de l’ESo i els Batx. Relacions amb persones, professionals, entitats i recursos que puguin participar en sessions dins del P.A.T.

http://blocs.xtec.cat/insmartifranques/

                                      1.3.- Atenció Individualitzada.

Amb el protocol PEKAS: (P) Proves piagetanes de conservació cognitiva, (E) Efectes competencials del curriculum des del NAC docent, (K) Kaufman, avaluació intel.lectual Comprensió Verbal i Raonament Perceptiu i (AS) Avaluació Satisfactòria de l’autonomia dels aprenentatges: tractament de la informació, matemàtica i aprendre a aprendre. Decisions sobre la pròpia docència del PEOE í orientacions  sobre l’acció tutorial i les famílies.

Tesi: Tot considerant el nivell cognitiu, lingüístic i d’autonomia podem generar ajuts a l’aula, de suport i/o a casa per mitjà de l’entrenament d’habilitats que faran consolidar les competències bàsiques. El procés se’l denomina “””PLUJArrels)))… des de l’anàlisi comportamental clínic i sistèmic fins a la pluja d’ajuts fins el creixement de les arrels competencials.

Més informació: http://www.espaciologopedico.com/tienda/detalle.php?Id_articulo=780

                                      1.4.- Treball en Xarxa amb serveis externs, coordinació amb l’EAP  i atenció a les famílies amb entrevistes delegades o conjuntes amb la tutoria.-

2.- Distribució de la resta de tasques equitatives com a professor de l’institut AMF.-

                           Guàrdies per substitucions a la setmana, dedicació horària màxima.

3.- Espai d’iniciatives personals compartides de millora en el POE.iamf.  per mitjà de propostes de:

*Gestió telemàtica en la coordinació tutorial

**Tasques en el  sistema de valoració psicopedagògica complementària i suplementària del NAC de l’alumnat.- (Veure protocol PEKAS) Anàlisi Comportamental cognitiu, lingüístic, emocional-adaptatiu i metodològic i les respectives Orientacions al professorat i a les famílies.  H2O

***Promoure el Karpetal, la carpeta com a eina constant per a l’organització autònoma dels recursos i dels aprenentatges de l’alumne/a i la seva comunicació en diversos contextos efectius. (carpeta o porta folis, recursos a l’abast, tècniques d’aprenentatge metodològic i d’aprenentatges cooperatius i principis, valors, normes i regles de joc de l’estudi i de la participació escolar)

****Altres que vagin sortint.

Resum:  P4   : Protocols PEKAS A.I. +D , PAT i Porta folis

05.-Una trajectòria de 40 iniciatives en 40 anys.-

Anàlisi del context social, polític, cultural i econòmic.-

A.- Lluita pels ideals de la plena llibertat d’expressió per la pau i la no violència com a eina per a construir dia a dia la convivència democràtica activa.

En el 2011 es repeteixen models semblants al 1968 i al 1976, la diferència està en què en els anys del segle XX es demanaven drets democràtics de llibertats i de representació política, ara es demana un canvi del sistema democràtic que estigui més al servei de la ciutadania i menys pels poders especulatius econòmics en defensa dels drets humans i dels serveis públics.

La meva trajectòria comença en 1973, ara fa 40 anys. Vaig optar per aprendre català en un curs clandestí. El fet de poder assistir tenia implicat el compromís de silenci per la por a la denúncia al professorat que impartia el curs.-

01.- Primera iniciativa. En 1973 vaig participar en cursos clandestins de català. Enguany es compleix 40 anys.

02.- La segona va ser el 1975 en iniciar el meu diari personal

03.- En 1976, ara fa 36 anys en potenciar la revista catalana, clandestina i de plena llibertat d’expressió l’ Això… Aleixarenc en el poble de l’Aleixar.

04.- El 1977 col.laboro en la iniciativa de la primera cavalcada de Reis i en el primer aplec de sardanes de l’Aleixar

05.- Després en 1980 en la lluita contra l’analfabetisme en el servei militar a Madrid,

06.- En 1982 inicio el procés en defensa de la llengua en el món sindical i en el treball per a la cohesió i la comprensió del català com a llengua vehicular. En 1983 aconsegueixo el diploma de mestre de català.

07.- En 1985 en la difusió i el compartir experiències pedagògiques, aquest mateix any inicio la tasca formativa i d’investigació pedagògica i innovació en els ICES i en els jocs didàctics, Escacs Digital.

08.- En 1986 posem en marxa l’associació CERADAI, la primera iniciativa de personalitat jurídica associativa.

09.- En 1987 em comprometo en el món sindical a favor de la democratització, de la catalanització dels mitjans de comunicació i en l’animació a favor de la Normalització Lingüística,

10.- En 1989, iniciem l’agenda pública CERADAI en els programes de ràdio a les emissores municipals de Tarragona i organitzo els primers actes culturals al Priorat.,

11.- En 1990 el primer simposi sobre la integració escolar de Catalunya, amb el suport de la CIRIT en espais cedits de la universitat UB de la ciutat de Tarragona,

12.- En 1990 escric el primer article en una publicació de l’Institut d’Estudis Catalans sobre el seguiment dels progressos de l’alumnat, el mètode DAI.

13.- En 1995 inicio el primer curs de formació CERADAI de les produccions que feia en el camp pedagògic, que es porta a terme fins l’actualitat.

14.- En el 2000 la UNESCO ens reconeix com a institució i com assessor en les seves Xarxes Associades.

15.- Entrem com a membres adherits a la Federació Catalana de Voluntariat Social i passo a ser vocal de Tarragona.

16.- En el 2002 entro en relació amb el Consejo Escolar del Estado,

17.- En el 2004 em reconeixen la tasca duta a terme en la consultora internet i la hipòtesi de Decisiologia al Perú pel Consejo Iberoamericano.

18.- Tot seguit en el 2005 les formes d’avaluació ràpides,

19.- En el 2006 el relat oral de la Ment Fràgil.

20.- En el 2007 organitzo la primera trobada de professorat i famílies, és el primer EDUcre@, en el 2008 la primera EDUcert, trobada de professorat sobre produccions cooperatives creatives, en el 2009 exposo ECONOS, és una escola de mares i pares per competències bàsiques ja iniciada l’any 2007 en el centre cívic de Torreforta.

En el 2010 les primeres jornades RIMAD, en el 2011, hem posat en marxa COOPERIS i vaig organitzar les jornades REMEIS als aprenentatges.

En aquest procés valoro la solidaritat i el goig pel treball de Josep Maria Tarrasa, les aportacions per a comprendre la banca i el treball ètics i el voluntariat d’Arcadi Oliveres, els paradigmes del judici moral de Koklberg i de la creativitat de Kieran Egan i la visió de les competències en educació i en ensenyament d’Antoni Zabala.

B.- LES PRINCIPALS REIVINDICACIONS

Més eficàcia en comunicació digital, denunciar webs i blocs que ofereixen la comunicació i que pressumeixen atencions que no fan mai tant de polítics com d’altra mena, sols s’aprofiten per sortir els diaris i per fomentar la fama.

Presentar propostes i provocar actes mentals per la pau, denunciant creences, prejudis i supersticions que posen barreres en les decisions i perjudiquen a les persones.

Plantejar alternatives constructives i pacifiques a favor de les competències humanes en benefici de l’interès general.

Proposar actes per al desenvolupament de la plena llibertat d’expressió, primer pas per a la pau i la imprescindible convivència democràtica activa i per la inclusió social.

La propera revolució pacífica estarà en els actituds de la ciutadania i en obrir camins a la seva participació, col.laboració i cooperació en els diversos àmbits de la seva vida

Explicar oralment VIATGEM AL NOSTRE PLANETA IMAGINARI SP2, ENVERS LA CATALUNYA 2016, per a fomentar la creativitat repecte a nosaltres mateixos i al nostre entorn.

C.- Historial de les 36 iniciatives ciutadanes.-

2011, Ferran, l’autor celebra 36 anys d’iniciatives tots P.L.E.G.A.T.S., amb 36 iniciatives per la plena llibertat d’expressió amb ganes d’acollir-les amb tots els sentits. També en 2011 vàrem celebrar els 25 anys de CERADAI de Catalunya.

Amb anterioritat, l’any 2004, es va presentar el primer esborrany del primer projecte del joc CERADAI i en la seva aplicació i evolució en el 2011 ha esdevingut els EDU.Curts http://blocs.xtec.cat/educurts/, després denominat Tríbol http://blocs.xtec.cat/tribol/ i més tard el joc TríSbol. http://blocs.xtec.cat/trisbol/

Avui per avui és el +3B, la dinàmica mental creativa de jocs cooperatius.

Amb anterioritat en el 2007 vàrem celebrar jornades inspiradores com  la jornada EDUcre@, en el 2008 la jornada EDUcert, 2009 ECONOS, 2010 les jornades RIMAD i 2011 les jornades REMEIS.

Anem a veure les 40 iniciatives per a tots P.L.E.G.A.T.S. són:

1.- Inicio el primer curs de català de forma clandestina

2.- Inicio el primer diari personal

3.-  Impulso la revista clandestina catalana Això..Aleixarenc (XI-1976), l’edició mensual durà tot l’any 1977  i dos números més, un en 1978 i l’altra en 1979. Total 14 números.

4.- Presento el programa cultural en el Club de joves per l’Aleixar ( febrer-1977) i assumeixo per un any la presidència fins el 1978.

5.- Impulso el congrés de la joventut L’Aleixar  (març, 1977). Consistia amb unes reunions periòdiques de caràcter assembleari que tenien per finalitat la crítica, l’autocrítica i el plantejament d’iniciatives culturals i en la defensa del català del poble. Teniem una senyera amb el rètol: Congrés de la Joventut NAP de l’Aleixar

6.- Promoc una reunió d’entitats en pro del congrés del Casal aleixarenc, juny 1977, la iniciativa consistia en promoure reunions amb les entitats del poble a la fi de celebrar en un congrés una unitat plena de totes les entitats del poble. Es van celebrar dues reunions plenàries.

7.- Impulso el programa d’alfabetització d’adults ALBAIN, Colmenar Viejo (febrer, 1980). Trobant que el servei militar era absolet i hi havia un gran nombre de reclutes segons les lleves d’analfabatisme funcional i sense graduat escolar EGB. Vaig endagar una campanya per a promoure l’alfabetització i la conscienciació que el servei militar era una ocasió per aprendre el que es pugui, evitar prerdre el tamps en activitats absoletes i que quan tornessin a la societat promoguessin la dissolució d’aquesta pràctica sense cap sentit.

8.- Col·laboro en l’alfabetització en la Direcció Programa Extensió Cultural, Colmenar Viejo (gener, 1981), acabat professorat d’EGB segueixo estudiant el  3er de pedagogia pont, en l’assisgnatura de  pedagogia experimental, dissenyo un sistema d’alfabetització funcional ALBAIN (Alfabetització Bàsica Inicial) fonamentat amb Paulo Freire per un costat es tractava de conscienciar per la democràcia i per una societat en pau sense servei militar obligatòri i millor de cap mena, per l’ensenyament del català entre persones del territori de parla catalana i l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura utilitzant la premsa i la màquina d’escriure, s’aprenia a escriure en lletra de pal. En la resta d’alumnes sense graduat escolar s’intentava que el puguessin aprovar i treure’s el títol.

9.- Passo les oposicions EGB com a professor de Matemàtiques i Ciències Naturals i poso en marxa el projecte aula rural Domenys (curs 1981-82, Sant Jaume dels Domenys), experiència que la presento al premi Josep Pallach 1982, “experiències educatives i recursos culturals”.

10.- Impulso el programa Educació Especial per a la integració escolar (1984, Constantí), comporta la presentació en la mostra nacional d’experiències didàctiques de l’ICE- Universida de Zaragoza sobre el joc Escacs Digital. Participo en el premi Josep Pallach.

11.- Participació en el simposi UB-Tarragona amb un cartell, poso en marxa el primer projecte el Programa de Taquitoscòpia Estimuladora PTE finançat i reconegut per l’ICE-UB curs 1985-86, París, beca sobre Alliance française i estudi del sistema educatiu francés (estiu de 1985), el simposi IPED comunicació sobre. “ La deficiència mental lleugera i els nivells psicodidàctics (1985),

12.- Participo en el premi Serra i Moret “Civisme educatiu i acció integradora” (gener,86), Participació en les jornades de Tortosa (maig 86), presentació a l’escola Ciutat de Reus de CERADAI (principis de juliol) en l’escola d’estiu de mestres i constitució jurídica (31-juliol, 1986),

13.- 1987. Iniciatives de projectes ICE-UPC sobre innovació de les matemàtiques (1987), dels cicles instrumentals (1988) i dels factors cognitius i afectius (1989), dels recursos (1991). Cunit primera xerrada sobre participació electoral sindical (1987).

14.- Elegit secretari de la primera Junta de Personal DNU de Tarragona (1988-1990), participo en la trobada de poetes de les Cooperatives i caixes rurals a Reus (1988),

15.- Inici agenda pública CERADAI, la Bisbal de Falset (06-01-1989), inici del meu primer programa a ràdio Sant Pere i Sant Pau (febrer-89), primera trobada toponímica comarcal (Cabacés, 25-06-89) i inici del meu programa de ràdio a la ràdio Fòrum (setembre-89).

16.- Primer simposi CERADAI amb el suport de la CIRIT sobre la integració escolar de Catalunya (Tarragona, 1990),

17.- Segon simposi CERADAI amb el suport de la CIRIT sobre recursos i materials curriculars. Tarragona 1991,

18.- Publicació del Mètode DAI per la SCP, filial de l’Institut d’Estudis Catalans (1992), inici de la campanya per a donar-lo a conèixer i a compartir en les aplicacions metodològiques.

19.- Primer curs CERADAI amb reconeixement oficial del Departament d’Ensenyament, participo en el tribunal d’Ascó sobre la Llar d’Infants municipal (1995),

20.- Publico l’APCIISE la distància entreinformar-se i decidir-se per la SCP, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, 1996;

21.- Elegit delegat de prevenció (1999), promoc xerrades sobre salut laboral i de la ciutadania.

22.- Adherits, associats i cooperants reconeguts per la UNESCO (2000), participo com assessor en assemblees de la (xarxa d’escoles associades de la UNESCO (XEAUC).

23.- Ingressem en la Federació Catalana de Voluntariat Social (2001), coopero amb la Junta Territorial de Tarragona i Terres d’Ebre fins avui  i participem amb projectes socials puntuals.

24.- Formo part com a suplent del Consejo Escolar del Estado (2002) i defenso en febrer de 2003 les necessitats educatives lingüístiques versus a la catalogació equivocada d’estrangeria. Hi han molts espanyols que no saben català i per tant tenen les mateixes necessitats educatives lingüístiques que per exemple els hispanoamericans.

25.- Inici de la feina com a EAP (set. 2003). Reconeixement honorífica a Lima per l’aportació de Decisiologia i per la teoria del risc i dels nombres decisoris a la comunitat internacional (maig 2004) , celebració dels 15 anys d’agenda pública CERADAI a l’Auditori de Caixa Tarragona (05-11-04);

26.- Elegit jutge de pau suplent de Cabacés, ingresso a la Societat Catalana en Pro de la Justícia SCPJ i inicio els cursos de formació en el C.E.J.F.E. (set- 2007), celebració de la jornada EDUcre@ a la sala Santiago Costa de la Diputació de Tarragona, premi micro al meu programa “Sp2”, (XII-07)

27.- Inicio els programes de ràdio Falset (X-08), organitzo la jornada EDUcert a la sala d’actes del Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona, 25 aniversari de la mort de Modest Gené al Centre de Lectura de Reus, (XI-08), 26.- Inicio el curs telemàtic D.I.E.E., 2009, avui per avui el D.I.E.E. és un dels cursos cooperatius de formació permanent del professorat del Departament d’Ensenyament, la jornada ECONOS a l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona, ingresso a Territoris Creatius.

http://www.territoriscreatius.cat/usuarios/detall/162/josep-maria-ferran-torrent

28.- En marxa el primer ICEbergs a l’EAP (2009). És una llicència que combina els entorns laboral i del voluntariat. Promoc les primeres jornades d’estudi de la Baronia de Cabacés amb actes a tres pobles del Priorat (Cabacés, El Lloar i el Masroig)

29.- Iniciativa a presentar-se a premis el Balcó com a estímul, les jornades RIMAD (2010) després en 2011 al Balcó i Memorial per la Pau, les jornades REMEIS a l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona. Promoc en el CEP-CERADAI el primer curs de la Memòria Històrica del Priorat i la primera trobada de persones i entitats del Priorat a Bellmunt del Priorat (XII-10)

30.- Voluntariat per la llengua, dos cursos que aplico el 3B en les converses orals, iniciem els viatges per la llengua i per la pau dins del Territori de Parla Catalana i en actes públics, mentals per la llengua i per la pau 2010-11 i 2011-12, formo part part com a vocal de la Junta de la Coordinadora de Centres d’Estudis de Parla Catalana ( febrer, 2010).

31.- Presentació en maig del 2011 de la tesi dels Canvis Mentals Globals a l’Institut d’Estudis Vallencs, més tard denominada Canvi Ment.@lt.

32.- Constitució de COOPERIS a l’arxiu comarcal de Reus (27-04-11), Presentació de COOPERIS en el Fòrum del Consell Audiovisual de Catalunya (15-06-11) i execució del projecte NADAR març-juny 2011, www.cooperis.cat

33.- Primer taller de tres sessions a l’Associació Down de Tarragona, presentant els Remeis el Full de Ruta en Família i el Karpeta.fils a Reus,

34.- Iniciativa a l’estiu 2011 de celebrar 35 anys d’iniciatives amb 35 iniciatives Tots PLEGATS, actes públics al Priorat sobretot al Lloar i els 25 anys de la fundació de CERADAI.

35.- Jornades Remeis a l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona i en els estudis de ràdio sant Pere i sant Pau de Tarragona, participen 10 associacions, 15 professionals i  de 32 docents i superen el curs amb certificació 22. Després esdevindran a ser les jornades Cooperis.

36.- Creació, registre i publicació del TríSbol i del TreSbol, l’ADN dels jocs comunicatius, creatius i cooperatius (30-12-11).-

37.- Elaboració del + 3B com a resultat de la investigació psicosocial en l’aprenentatge autònom. El 3B, ADN dels jocs cooperatius creatius. Difusió en la primera fase en el 3B Full de ruta 2012, organització de les VI  jornades Cooperis, presentació en societat, en associacionisme, en ensenyament i en el món laboral i en el camp de la investigació psicosocial del 3B. Acceptació de la iniciativa de ser candidat al premi memorial per la pau, 15.06.12 per aconseguir fons per a l’edició gratuïta del 3B. Informe final a la UNESCO. El 3B també és patrimoni immaterial.

38.- Constitució del primer Club 3B Catalunya a Tarragona ( Ateneu, Biblioteca Pública, Kesse…), el segon al Priorat (Falset- serra de Montsant) més concretament a Cabacés. I el tercer a l’institut Antoni de Martí Franquès de Tarragona. En marxa Pla d’atenció a  la Gent amb més edat: trobades de reflexió, vivències, estar en el món sense ser del món i Mem.RadiOral: Memòries Orals Radiofonitzades i Curts Video.FotOrals, amb reconeixement de recerca local i investigació psicosocial.

39.- Constitució de la 3B. Federació de 3B.Clubs

40.- Iniciativa del primer congrés de cooperació educativa ciutadana en 2013.-

Text tancat el dia 15 de juny de 2013.-

07.-Aportacions socials

1.- Iniciativa i promotor de la revista “””Això…Aleixarenc)))… 1976

2.- El Mètode ALBAIN, per a l’Alfabetització Bàsica Inicial en peróde del servei militar. U.B. Pedagogia experimental. CIR Núm. 1  Colmenar Viejo. Saboya 6 de Leganés. Madrid.

3.- Fundador en 1986 de CERADAI-Institut de Catalunya.-

4.- Conferenciant , comunicant i radiofonista local des de 1989, organitza programes de ràdio per al foment de la comunicació, de la creativitat i de la cooperació.

5.- El Mètode de Desenvolupament d’Ajuda a qualsevol Infant (Mètode D.A.I.) 1990

6.- Programes d’estimulació per l’ICE-UB 1985-86 i iCE- UPC 1987-1988-1989

7.- Els Jocs Toponímics 1989

8.- La distància entre informar-se i decidir-se  “APCIISE” 1996

9.- La Decisiologia 2000, la Decisiologia Mental (2006) i la Decisiologia Mental Natural (2011)

10 .- Comissari voluntari promotor cultural del Memorial Modest Gené 2007-2011

11.- Idea i cofundador de COOPERIS. 2011

12.- Investigador psicosocial del “Canvi mental Global” i activista. 2011