“””CO***Mar 22)))…
Objecte de llicència d’estudis, d’investigació i de treball dins del pla ICEbergS:
Les competències en la cooperació i en l’orientació en l’Interès per a l’Autonomia Metodològica dels aprenentatges de l’alumnat: els llenguatges, la memòria, l’atenció i els recursos estratègics.
Marc curricular: Competències bàsiques transversals ESO i per àrees. Ús de la llengua a l’escola i també a l’institut.
Definició del pla: “””Cooperació i Orientació per a l’institut Antoni*Martí franquès cursos 2011-22)))…
Potenciar la cooperació, la creativitat i la comunicació en l’interès personal i la motivació col.lectiva, l’atenció, els llenguatges, la memòria i els fets en la creació de recursos pel mateix alumnat.
1.- Marc d’actuacions generals de l’orientació educativa i del Departament d’Orientació de l’institut AMF.-
1.1.- Docència i casos d’atenció individual de 1er i 2on d’ESO.-
1.2.- Col.laboració des del Departament d’Orientació en el Pla d’Acció Tutorial de 1er d’ESO a 2on de Batx. Elaboració conjunta d’un pla cohesionat i coherent de l’ESo i els Batx. Relacions amb persones, professionals, entitats i recursos que puguin participar en sessions dins del P.A.T.
http://blocs.xtec.cat/insmartifranques/
1.3.- Atenció Individualitzada.
Amb el protocol PEKAS: (P) Proves piagetanes de conservació cognitiva, (E) Efectes competencials del curriculum des del NAC docent, (K) Kaufman, avaluació intel.lectual Comprensió Verbal i Raonament Perceptiu i (AS) Avaluació Satisfactòria de l’autonomia dels aprenentatges: tractament de la informació, matemàtica i aprendre a aprendre. Decisions sobre la pròpia docència del PEOE í orientacions sobre l’acció tutorial i les famílies.
Tesi: Tot considerant el nivell cognitiu, lingüístic i d’autonomia podem generar ajuts a l’aula, de suport i/o a casa per mitjà de l’entrenament d’habilitats que faran consolidar les competències bàsiques. El procés se’l denomina “””PLUJArrels)))… des de l’anàlisi comportamental clínic i sistèmic fins a la pluja d’ajuts fins el creixement de les arrels competencials.
Més informació: http://www.espaciologopedico.com/tienda/detalle.php?Id_articulo=780
1.4.- Treball en Xarxa amb serveis externs, coordinació amb l’EAP i atenció a les famílies amb entrevistes delegades o conjuntes amb la tutoria.-
2.- Distribució de la resta de tasques equitatives com a professor de l’institut AMF.-
Guàrdies per substitucions a la setmana, dedicació horària màxima.
3.- Espai d’iniciatives personals compartides de millora en el POE.iamf. per mitjà de propostes de:
*Gestió telemàtica en la coordinació tutorial
**Tasques en el sistema de valoració psicopedagògica complementària i suplementària del NAC de l’alumnat.- (Veure protocol PEKAS) Anàlisi Comportamental cognitiu, lingüístic, emocional-adaptatiu i metodològic i les respectives Orientacions al professorat i a les famílies. H2O
***Promoure el Karpetal, la carpeta com a eina constant per a l’organització autònoma dels recursos i dels aprenentatges de l’alumne/a i la seva comunicació en diversos contextos efectius. (carpeta o porta folis, recursos a l’abast, tècniques d’aprenentatge metodològic i d’aprenentatges cooperatius i principis, valors, normes i regles de joc de l’estudi i de la participació escolar)
****Altres que vagin sortint.
Resum: P4 : Protocols PEKAS A.I. +D , PAT i Porta folis