Passejar gossos per inserir persones

Un projecte pilot, impulsat des de l’Associació Somriures CTAC de Girona , permetrà inserir en el món laboral deu joves majors de 18 anys amb discapacitats psíquiques. La seva feina consistirà a treure a passejar i rentar el gos d’aquelles famílies que contractin el servei, un cop hagin après aspectes com ara la manera en què s’han de dirigir al client, com treure’l a passejar o com netejar-lo. El lligam amb l’animal no només és terapèutic sinó que també contribueix a incrementar l’autoestima i confiança dels joves, així com la importància de poder assumir responsabilitats. L’experiència tindrà una durada inicial d’uns sis mesos i ja s’ha obert una borsa per a possibles clients de Girona.
El projecte, que compta amb el suport de la fundació Adecco i Nestlé Purina, té com a objectiu inserir en el món laboral joves amb una discapacitat psíquica lleu amb l’ajuda de gossos, uns animals que tenen una funció terapèutica. “És una teràpia molt positiva, sobretot perquè permet millorar l’autoestima, la confiança, la seguretat alhora que se’ls ensenya una feina”, explica Francisco Mesonero, director general de Fundación Adecco.
Els participants reben formació especialitzada per tal de tenir les habilitats i coneixements necessaris per dur a terme les tasques de neteja i passeig de l’animal, així com habilitats personals en l’àmbit social. “Aniran a les cases i explicaran la seva tasca”, apunta el responsable del programa, Albert Marquès. Els joves aniran acompanyats d’un educador social que, a mesura que guanyin confiança, tindrà menys paper. La idea és que al final, els joves puguin fer la feina sense supervisió.
La borsa de clients ja està oberta i els interessats poden sol·licitar el servei, que inclou diversos passeigs durant mitja hora al mes i la neteja de la mascota. Però no tots els gossos poden ser candidats, explica Marquès. “Un gos agressiu o amb males conductes no és el candidat correcte”. Per això, un instructor visitarà la família interessada per avaluar si el gos és adequat per al projecte.
Una de les participants al projecte, Melanie, explica emocionada que li encanta la feina perquè de ben petita ha tingut sempre gossos. A la pregunta de si li donen molts problemes a l’hora de passejar, Melanie respon amb confiança “ja m’han ensenyat com fer-ho”.
El programa durarà un sis mesos i en la primera fase, que es farà el juliol i agost, consistirà en la part teòrica, mentre que a partir de mitjans de setembre i fins al gener es desenvoluparà la part pràctica. De moment, només es cobrirà l’àrea de Girona per facilitar la mobilitat dels participants però es podria traslladar també a altres ciutats si el projecte compta amb una bona acollida.

 

Quant a epuig222

Professor de Secundària Intervenció Sociocomunitària 508
Aquest article s'ha publicat dins de General i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *